{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hva siger politiet hvis jeg
  • #1   3. jul 2006 de tar den som at være en crosser smiley
    dvs konfiskere hele pisset (:

• #2   3. jul 2006 det tager barae motoen, og en kæmpe bøde-

• #3   3. jul 2006 De siger: KVAJE BAJER!

• #4   3. jul 2006 tar de det så som at jeg kører mototcykel hvis jeg har en motorcykelmotor på?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jul 2004

Følger: 1 Scootere: 1 Svar: 7
    #5   3. jul 2006 Motoren ryger og 500 kr i bøde, sådan husker jeg taksten. Det er stadig en knallert bare en ulovlig en.
    Mener det er 500 kr i bøde uanset hvor ulovlig den er. Tredje gang man tages tager de knallerten uanset om det er ens egen eller ej.

Ret mig hvis jeg tager fejl.

• #6   3. jul 2006 så i reglen kan man køre på lige hvad men vil, bare man også har fået klyttet et maxi stel fast et sted? smiley så får man en bøde på 500?

• #7   3. jul 2006 tror de liger lol og spørger om de ikke må prøve en tur efter det siger de nok at fordi det er en 85ccm motor (altså over de 80ccm som en knallert max må være) så betrækter de den som en ikke inregisteret mc som kommer til at koste en del + at du så har kørt på mc uden kort så det bliver lige 5000 oven i

• #8   3. jul 2006 kunne man ikke tage en motor som var under 80ccm hvad ville de mon så gøre... tun motor 500?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jul 2004

#9   3. jul 2006 Hvordan kan du sige at en knallert er en MC? Du kan i langt de fleste tilfælde slet ikke lave en knallert om til en MC, da den ikke opfylder reglerne for at være en MC.

Mig bekendt er en knallert en knallert uanset hvor meget du tuner den.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jul 2004

#10   3. jul 2006 Hvor kommer den 80 ccm grænse fra?

• #11   3. jul 2006 Der er jeg så stærkt uenig Niels B... mener da også at ha' hørt den del stæder at en knallet maks må ha' 79.99999999999ccm både på dette forum men også på rmx.dk hvor der er blevet snakket en del om rmx+ crossmotor:D

• #12   3. jul 2006 Er det ikke noget med at man kan få en 100 ccm motor til en jog? tager de så også det som at man kommer på en motorcykel?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jul 2004

#13   3. jul 2006 Der var en på 4stroke der blev taget på en Dax eller CD50 med en 110 cc kinamotor, der tog de bare motoren og sendte en bøde på 500 kr.

En knallert må vel maks have 50 ccm i Danmark, uanset om det er en 30 eller 45. Jeg har ikke set nogen med 80 ccm.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jul 2004

#14   3. jul 2006 Fandt lige følgende om bødetakster

Hvis du har gjort knallerten ulovlig
    1.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
    2.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
    3.gang: 1500 kr. i bøde + hele knallerten bliver konfiskeret og du får den aldrig tilbage.

Hvis du kører spritkørsel på knallert30 (lille knallert)
    1. gang: 2000 kr. i bøde
    2. gang: 4000 kr i bøde
    3. gang: 10 dages fængsel

Hvis du piller nummerpladen af eller undlader at indregistrere en ny knallert30 (lille knallert):
    Bøde: 500 kr.
    Husk at din ansvarforsikring ikke dækker, hvis du kører på en ulovlig knallert og bliver involveret i et uheld. Det kan blive meget dyrt.

Hvis du kører uden hjelm
    Bøde: 500 kr.

Kommentér på:
Hva siger politiet hvis jeg

Annonce