{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Stemplet satte sig!!! (Yamaha 4g) {{forumTopicSubject}}

Jeg troede i starten det var gearkassen den var galt med, at den tabte fart nogengange og ikke ville trække særligt godt, men her idag blev accelerationen ELENDIG.

Stemplet satte sig under en acceleration fra 2. gear til 3. hvor den selvfølgelig tog forholdsvis høje omdrejninger.
Pludseligt raslede det sygt meget fra cyllen og 'bump' sagde det, og den satte sig.

Jeg trak den hjem, og tog cyllen af... En stempelring var ødelagt og har ridset cyllen og sikkert også krumtaphuset, den er virkeligt gal tror jeg.

Men burde en cylle kunne bruges med få ridser, eller kan man polere den op igen? Eller bore den op til større stempel?
Eller burde jeg gå efter noget tun, og hvilket?

Jeg er ked af den står stille, så den skal helst ud og køre så hurtigt som muligt igen. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stemplet satte sig!!! (Yamaha 4g)
  • henning f
    henning f Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #1   3. nov 2007 ja det kender jeg alt for godt
    jeg skiftet cylinder hver 3 uge da jeg havde min 4 gear
    for 10 år siden hehe

• #2   3. nov 2007 køb et nyt sæt, det koster jo næsten ingenting til 4gears, og du burde godt kunne bruge cylle med få ridser i, yder bare ikke optimalt.

• #3   3. nov 2007 så lang tid at det ikke er store dybe ridser og at stemplet glider fint igennen cyllen..så kan den godt bruges

• #4   3. nov 2007 Det er meget federe at køre den ordentligt til, indstille den ordentligt og blande de foreskrevede 5% olie i benzinen.

Så sætter den sig aldrig mere!

• #5   3. nov 2007 Allan, jeg kører nok med 10% da jeg netop ville undgå dette, men at stempelringen gik i stykker havde jeg sgu ikke lige forudset.

Når jeg tanker, får den lige en lille 'squish' olie pr. øjemål og så kører den.. Ofte for meget olie, og lavere omdrejninger, men hellere det og lidt tilsodning end at det går helt i stykker og sætter sig. smiley

Ja, fik revet stemplet fri og det kører fint nu...
    Men overvejer kraftigt at finde tun.. Er protunas noget værd, eller er det alternativer?

Kommentér på:
Stemplet satte sig!!! (Yamaha 4g)

Annonce