Stemplet satte sig!!! (Yamaha 4g) {{forumTopicSubject}}
Jeg troede i starten det var gearkassen den var galt med, at den tabte fart nogengange og ikke ville trække særligt godt, men her idag blev accelerationen ELENDIG.
Stemplet satte sig under en acceleration fra 2. gear til 3. hvor den selvfølgelig tog forholdsvis høje omdrejninger.
Pludseligt raslede det sygt meget fra cyllen og 'bump' sagde det, og den satte sig.
Jeg trak den hjem, og tog cyllen af... En stempelring var ødelagt og har ridset cyllen og sikkert også krumtaphuset, den er virkeligt gal tror jeg.
Men burde en cylle kunne bruges med få ridser, eller kan man polere den op igen? Eller bore den op til større stempel?
Eller burde jeg gå efter noget tun, og hvilket?
Jeg er ked af den står stille, så den skal helst ud og køre så hurtigt som muligt igen.
maj 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
jeg skiftet cylinder hver 3 uge da jeg havde min 4 gear
for 10 år siden hehe
maj 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Scootere: 25 Emner: 347 Svar: 418
maj 2006
Følger: 63 Følgere: 61 Scootere: 12 Emner: 424 Svar: 2.528
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 234
Så sætter den sig aldrig mere!
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 118
Når jeg tanker, får den lige en lille 'squish' olie pr. øjemål og så kører den.. Ofte for meget olie, og lavere omdrejninger, men hellere det og lidt tilsodning end at det går helt i stykker og sætter sig.
Ja, fik revet stemplet fri og det kører fint nu...
Men overvejer kraftigt at finde tun.. Er protunas noget værd, eller er det alternativer?
Stemplet satte sig!!! (Yamaha 4g)