215 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Simon J
Simon J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Forkølet Neo's Forkølet Neo's

Hello Scooter-boys

Nu er det blevet koldt igen og så opfører min knallert sig sgu lidt mærkeligt.. Den skal mindst have 25 ryk på kickstarteren før den overhovedet vil starte (når den har stået stille en nat el. lign. altså). Og de 24 første gange står lige og kører lidt i tomgang.. så prøver jeg at give gas.. og så "phøøøw." så går den ud.

Den kommer altid efter lang tids prøven, men så er jeg også godt sur i låget.

Hvad synes I jeg skal gøre? Er der evt. nogle fra Nyborg/omegn som kan komme og kigge på den mod nænsom betaling. (Min autoriserede forhandler/mekaniker er senil og tager overpris, så ham orker jeg ikke)

Mvh. Simon Jørgensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkølet Neo's
  • #1   14. okt 2004 prøv et andet tændrør med en lavere værdi.. f.eks b7hs istedetfor b8hs..

• #2   14. okt 2004 bare giv fuld choke

• Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   14. okt 2004 Blandingsforhold mellem benzin og luft... Hvad gør jeg konkret ved det? Jeg ved, (som det nok fremgår af mine beskrivelser eller mangel på samme) ikke ret meget om det her.. Jeg har prøvet at skifte tændrør, men det hjalp ikke.. Det kan være jeg skal prøve ét med en lavere værdi så?

Men jeg synes det er mærkeligt.. Når det er sommer og varmt er der ingen problemer overhovedet!

• #4   14. okt 2004 Jeg har selv problemet smiley Men det er løst!

Tag op på tanken og køb en dunk "Karburator sprit/væske" - det virker for simpelt men det er sq sandt.

Den starter kort efter ...

Det sker nemlig at frostvejret går ned og gør noget ved karburatoren - eller oss er det benzinen. Kan jeg faktisk ikke huske, men karburatorsprit går ned og forhindrer is osv.

Og det virker fandme godt! Der skal ikke andet end en lille slat i benzinen og så starter den.. smiley

Prøv det...

• #5   14. okt 2004 Efter en kold nat vil min sq heller ikk starte smiley

Så hælder man bare en lille slat karburator-sprit i - og vupti ... Den starter!

Kommentér på:
Forkølet Neo's

Annonce