1.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 0 Svar

Besøg på Bitubo fabrikken! UPDATE Besøg på Bitubo fabrikken! UPDATE

Som nogle af jer nok ved har vi fået arrangeret en tur ned på Bitubo fabrikken i Italien hos Zootscoot.dk og Bitubo.dk. Undertegnede lagde afsted kl 04.00 imorges for og ramme hovedbyen Ans så tidligt som muligt! Kom ned til hovedkontoret og Claus og mig fik en gang morgenmad hentet hos Ans Bageri! Derefter kørte vi over og hentede Anders fra Bike Station, som også skal med ned på kursus. Vi kører mod kastrup lufthavn kl 08.00 i en dejlig MazdMazdMazda 323F 1.5 Aut.! Til trods for lidt kø omkring vejle når vi det til tiden og kommer med flyet til Venedig. Efter lidt daffen rundt i lufthavnen for og finde Europcar, fik vi udleveret vores lejebil hernede, en Smart FourFour, ganske sjov bil! Derefter blev Dr. Behn sluppet løs og efter lidt skænderier med GPS'en fandt vi Hotel La Loggia, et ganske fint 3 stjernet hotel som Bitubo har sørget for.

Angående kurset imorgen vil der komme mere om dette når vi har været på kurset! Men kan afsløre at vi fremover vil kunne tilbyde Race Service til kørere med Bitubo dæmpere der skulle have brug for og sætte deres støddæmpere op, samt service af alle bitubo's produkter Men alt dette kommer der meget mere om imorgen!

Kurset starter kl 08.30 på Bitubo's fabrik og er færdigt kl. 17.30 Derefter vil der komme en update! Samt billeder!!!

Onsdag d. 12.03.2008

Dagen startede med vi afmonterede luftfiltret for og kunne følge den italienske trafik! Efter en meget kort fødselsdagssang for Dr. Behn, begav vi os ud i den italienske trafik hvor vi efter megenforvirring i de italienske postnumre og skænderier med GPS'en ENDELIG fandt Bitubo fabrikken for foden af et bjerg. Vi skulle undervises sammen med et par destruktive Rumænere. Vi startede med og skille en scooterstøddæmper ad. Egentlig er en scooterstøddæmper meget logisk og simpelt bygget op men det frarådes kraftigt og arbejde på og skille den af selv, da det har MEGET stor betydning på Bitubo's produkter at de forskellige shims i støddæmperne sidder korrekt og i den rigtige rækkefølge. Da en bitubo støddæmper er noget mere kompleks bygget end andre kendte mærker, kan vi kun understrege vigtigheden at de bliver efterset og justeret af fagfolk, mindst én gang om året for og bibeholde den høje ydelse. Men mere info om dette senere når vi har aftalt det med Bitubo Race Service Danmark. Derefter gik vi videre til en støddæmper til en Maxi scooter som i princippet er akkurat det samme, bare større. Princippet i opbygningen af støddæmperne er stortset det samme uanset om det er en billig støddæmper til en scooter eller en High End støddæmper til en Road Racing cykel, forskellen ligger i justeringsmulighederne og dimensionerne. Hvilket er med til og sikre at man får et rigtig godt produkt uanset hvilken støddæmper fra Bitubo.
Derefter gik vi videre til og adskille en High End støddæmper til en Super Sport cykel. Igen kunne vi genkende principperne og til dels opbygningen af støddæmperen fra Scooterstøddæmperen, dog noget kraftigere dimensioneret og med flere justeringsmuligheder. Her fik vi meget grundigt forklaret hvilke erfaringer Bitubo havde gjort på racerbanerne i Super Sport og Super Bike og overført til gaden. Derefter adskildte vi en Styrdæmper og så principperne og opbygningen og igen må vi konstatere at det er simpelt lavet og slet ikke så kompliceret som man skulle tro.
Dernæst adskildte vi et forgaffelben fra en Yamaha R6 og så forskellen på standard stemplerne og Bitubo's erstatningsstempler og igen fik vi en meget grundig forklaring på forskellen mellem den originale og Bitubo's produkt.
Til sidst havde vi den High End støddæmper i en testbænk for og se forskellene på de forskellige værdier når man justerede på dæmperen. Forskellene kunne variere fra 15 kilo og helt op til 65 kilo på den samme dæmper. I selvsamme bænk kunne de simulere flere 1000 kilometers kørsel med forskellig kørervægt, underlag og brug. Bitubo kører hele tiden tests af nye produkter og har nøje kvalitetskontrol af hver enkelt komponent der kommer fra de forskellige underleverandører, foretaget af deres egne teknikere. Samtidig har de flere forskellige race teams som kører med deres produkter og erfaringer samlet herfra tages med i udviklingen af nye produkter.
Desværre har vi ingen billeder af produktionen af en støddæmper, da ikke engang vi måtte se produktionen.

Udfra denne nye viden, angående renovering og vedligeholdelse, kan vi kun gisne om hvor mange støddæmpere der kører rundt og trænger til en renovering blandt andre kendte mærker hvor denne service ikke er tilgængelig. Dog er vi behjælpelige på dette punkt. Olien i en støddæmper bliver slidt akkurat som olien i fx en motor, og bør udskiftes minimum en gang om året ved almindelig brug. Ved race brug, oftere hvis man vil bevare støddæmperens funktion!! Dette inkludere påfyldning af nitrogen som Bitubo var de første bil og bruge. Vi er i konstant dialog med Bitubo fabrikkens teknikere som sikrer høj service fra vores side.

Mere info om dette følger snarest på www.bitubo.dk . Intil da i akutte tilfælde kan vi kontaktes på info@bitubo.dk

Mvh
Zootscoot Crewet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Besøg på Bitubo fabrikken! UPDATE

Annonce