{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

What the...??? {{forumTopicSubject}}

Hva er der galt med min Yamaha 4gear DX???

Jeg har haft den skilt ad, og nu har jeg sat det sammen igen, så det burde virke, men den vil ikke starte.

Jeg har prøvet at løbe den igang, i 2. gear, så motoren går lige igang, men går ud lige så snart der ikke bliver skubbet... Jeg har fumlet lidt med karburatoren, men hva kan der evt være galt med den??

ER DER EN ELLER ANDEN MÅDE, HVOR MAN KAN FINDE UD AF OM SIN KARBURATOR VIRKER???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What the...???
  • #1   17. feb 2004 Tjek dine platiner og de står som de skal, slib dem evt. med en lille platin fil, prøv tjek om den laver gnist

• #2   17. feb 2004 Min platiner laver gnist, men jeg ved ikke helt om de er særlig godt indstillede...

• #3   17. feb 2004 Det kan være du skal have indstillet tændingtidspunktet hos en cykelforhandler, hvis du ikke kender ngoen der lige kan gøre det.
    Tændingstidspunkt: 1,2 - 1,5mm før top
    Platinafstand: 0,3 - 0,4mm iflg. Thansen

Er det med drejeventil? Den kan evt. være ridset

Eller tændspolen kan det også være

• #4   17. feb 2004 hahaha.... "Cykelforhandler" Det koster bare tid, penge og endnu mere ærgelse. Du stikker bare klør fem ind på platinerne og drejer dem indtil skidtet starter. Det var den nemmeste forklaring.
    Hvis vi går i detaljer - løsn skruen på platinen. Du vil kunne se den kan drejes til højre og venstre. Drej den først den ene vej - se om den starter(husk at spænde) og hvis det ikke virker, så prøver du at dreje platinsættet den anden vej. Prøv indtil du får noget ud af det. Og så kan du fin-indstille til allersidst. Husk på at øvelse gør mester, men det er faktisk pissenemt teknologi. Det er bare at kaste sig ud i det.

• #5   17. feb 2004 Umiddelbart tror jeg det skyldes din tænding... Prøv at fin-indstille den. Og hvis det ikke virker så tjek lige karburatoren.... Evt. blæs den igennem med noget trykluft. Det er uhyggeligt, så meget lort der kan sidde inden i sårn en djævel

• #6   17. feb 2004 Anders L, nu har du også lavet ca. 50 yamaha'er så er det ved at være rutine, men for en som måske ikke roder så meget med knallerter, er det nok bedst at få indstillet tændingen rigtigt hos en knallerter halløj mand, det koster self. lidt penge men så er du også sikker på det er godt nok ( medmindre han har drukket )

• #7   17. feb 2004 ... Der er jeg altså lidt uenig med dig. Flere af mine kammi'er har fået indstillet deres kværn hos en "prof" cykelsmed. Resultatet blev en stor regning, flere dage uden knallert og til sidst en knallert der kørte lissåskidt som før. Jeg siger ikke at ALLE cykelsmede er lige så ringe, men man kan sgu lissågodt prøve selv. Der er en grund til at yamaha kaldes for en "begynder-knallert". Og det er som jeg har skrevet det: ikke særlig svært. Hvis i har brug for hjælp til de yamser, så skriv i min profil eller mail macsmotor@ofir.dk og så kan jeg evt. guide jer igennem det.

Kommentér på:
What the...???

Annonce