Belgien 24H - Speedline.dk {{forumTopicSubject}}
Det er dagen før dagen hvor det går løs og vi er "allerede" igang med at ordne de sidste detaljer på maskinen. Allerede nu er det tydeligt, at det her nok går hen og bliver en hård oplevelse - men forhåbentlig også en god en.
Til dem som ikke ved det, så bliver der afholdt 24 timers scooterløb på Spa-Franchorchamps go-kart banen i Belgien. Der bliver kørt fra lørdag kl. 14:00 og til søndag kl. 14:00. Der er 20 maskiner til start og der er to danske hold som deltager - Speedline.dk og Zootscoot.dk. Vi håber at kunne vise flaget på fornuftig vis dernede, men vi må se hvor langt vi kommer.
Jeg vil løbende komme med opdateringer i denne tråd, så man kan følge med i hvordan det går, hvem der fører og hvordan humøret er i vores lejr. Vi mener vi har fundet alt frem og burde have reservedele nok med, om det er tilfældet ved vi dog desværre først på søndag når løbet er slut.
Billeder fra løbet kan findes i vores galleri - www.speedline.dk/galleri. Alle billeder vil blive tagget med dag og klokkeslæt, så man kan følge det så præcist som muligt. De første billeder ligger allerede klar og kan ses ved at klikke på følgende link:
Stay tuned...!
Update torsdag kl. 14:50:
Maskinen er nu ved at være samlet helt færdig og vi har været ude og trille lidt på den. Nu skal den bare justeres ind og så er vi klar til afgang senere i dag.
Update torsdag kl. 21:56:
Så spiller det endelig, de problemer vi havde er løst og nu flyver skidtet fanme. Vi nåede lige at få rullet den og justeret rullerne ind, så nu pakker vi bilerne og rejser sydover.
Update fredag kl. 08:23:
Efter en god køretur igennem Tyskland, ramte vi Belgien tidligt her til morgen og fandt, med lidt de-tours, frem til Spa banen. Undertegnede var "rimelig" mørbanket efter at have kørt hele turen, imens Asbjørn havde co-drivet ved siden af og kæresteparret Jesper og Rise havde hygget på bagsædet. Begge biler er kommet herned uden større problemer, dog kneb det lidt med at følges ad til tider
Via mail var vi blevet fortalt vi kunne træne på banen i dag, men det er ikke tilfældet. Den er lejet ud til noget privat go-kart arrangement og vi har kun mulighed for at opstille alt vores grej udenfor banen. Intet kan derfor blive låst ind eller lign., så vi har istedet søgt ly på et hotel i nærheden.
Planen er at forlade hotellet tidligt i morgen, så vi kan komme ned bil banen og gøre klar. Vi aner absolut intet om hvornår vi kan komme ind osv., men det må vi tage som det kommer.
Det bliver alt fra os for i dag, men der kommer meget meget mere i morgen!
Update lørdag kl. 10:52:
Vækkeuret startede kl. 06:00 og efter et par gange på snooze var der endelig damp nok til at stå op. Morgenmaden fik rimelig hurtigt ben at gå på, men afgang til banen var desværre lidt senere end forventet. Vi var fremme 08:10 og synet der mødte os, var en nu stopfyldt p-plads - da vi var her i går var den helt tom. Tesen må være, at næste år kører vi lige så tidligt, eller tidligere, herned og så camperer vi helt oppe ved indgangen.
Vi fik stillet pavilion op, fundet alt grejet frem og sorteret lidt i det. Derefter gik turen ned til teknisk kontrol, blot for at få maskinen afvist pga. manglende sikring ved forhjulsakslen. Problemet blev dog løst og vi fik maskinen igennem uden videre problemer - mig bekendt røg Zoot igennem kontrol uden problemer.
Derefter stod den på opvarmning og Rise var den første der kørte ud på maskinen. Det blev dog ikke til mange omgange, da der desværre blevet flaget af pga. spildt benzin eller lign. Pt. venter vi på tidstagningen som gerne skulle begynde 11:30, men nu må vi se om det holder stik, der er i hvert fald lidt bane at gøre ren først.
Vejret er ikke for godt, men det holder da tørt og banen er igang med at blive brugbar også.
Update lørdag kl. 12:42:
Tidstagning er overstået, men vi har endnu ikke fået oplyst udfaldet af den. Vi ved dog at vi kom dårligt fra start, da maskinen kører lettere træls uden benzin - så vi prøvede istedet med benzin på, klart bedre ydelse. Team Zoot kom afsted til tidstagning da den startede, men måtte desværre i asfalten to gange - dog er der ikke sket nogen uoprettelig skade og de er klar til start kl. 14:00.
Der har været tørvejr siden vi ankom og til trods for de mange skyer, er der ikke rigtig nogen antydning af at der kommer mere vand. Vi håber derfor på en tør start og pt. er valget faldet på Dunlop GP TT92 dæk.
Update lørdag kl. 14:16:
Så er starten gået og alle er kommet godt afsted. Lige inden starten gik fik vi en større byge og flere hold gik igang med at skifte til regnvejrsdæk. Vi var også begyndt, men nåede kun at løsne forhjulet, før vi fik at vide vi skulle stille op til start omgående. Til vores held kom solen frem lige som de blev sendt afsted.
Update lørdag kl. 14:28:
Der begynder allerede at komme en tør linie rundt på banen, så det bliver kun bedre og bedre.
Update lørdag kl. 15:52:
Vores første stint er nu overstået og Velo klarede imponerende 1½ time på banen. Imod slutningen steg farten betydeligt i takt med banen blev mere tør og han blev mere fortrolig med banen. Da han gik i pit blev der tanket, tjekket dæk og bremser, samt skiftet kører på lige under to minutter. Pt. er Rise på ryggen af maskinen og han ser ud til at have samme eller lidt mere fart i maskinen. P.t. har der været en Sonic ude to gange med motorproblemer og udover har der været enkelte andre med problemer. Heldigvis er hverken vi eller Team Zoot ramt af problemer og alt kører rigtig lækkert pt.
Som bonus info kan jeg oplyse, at de danske maskiner er de klart mest støjsvage, så på det punkt er vi i hvert fald klart overlegne.
Update lørdag kl. 18:22:
Team Speedline er pt. #2 i scooterklassen og Team Zoot et par pladser efter. Zoot er lige gået på tørvejrsdæk, da Dall følte regnvejrsdækkene var begyndt at danse i svingene.
Rise er kommet ud efter et kanon stint, hvor han hentede tid på den forreste og kørte virkelig virkelig flot. Efterfølgende var Niclas inde og kørte også kanon gode tider, men havde desværre et styrt i slutningen af sit stint. Det var heldigvis ned på den rigtige side, så det er kun styr og styrende der har taget skade på venstre side.
Da han var inde blev der tanket og skiftet kører så Hvolbøl kom ud, men efter nogle få minutter begyndte det at regne og i et højre sving forsvandt maskinen desværre under ham. Han kørte ind lige efter og Rise blev sendt på banen igen, med en meget trykket udstødning. Der bliver samlet en ny til ham og hvis han føler den mangler effekt af betydning kommer han ind og får den skiftet.
Update lørdag kl. 18:53:
Vandet står ned i stænger pt., men Rise fortsætter ufortrødent på Dunlop dækkene, han lader til at være fint tilfreds med dem. Behn er lige gået i pit, jeg formoder det er pga. vejret og for at skifte til regnvejrsdæk.
Update lørdag kl. 19:19:
Regnen er stoppet, men det hele ligner nu en kommunal svømmehal uden vipper. Team Speedline er lige gået i pit igen, Dunlop dækkene er ikke gode nok til den her mængde vand.
Update lørdag kl. 19:22:
Der er pt. safetycar på banen pga. regnen, hele feltet ligger samlet og klar til at blive sluppet løs igen.
Update lørdag kl. 19:33:
Safetycaren er kørt ud igen og løbet er givet frit. Begge danske hold holder godt på med farten, men der bliver kørt med måde i svingene, ingen gider ned igen.
Det er fortsat Rise der er på ryggen af Team Speedline maskinen og hos Team Zoot er det Lehmann der kører.
Update lørdag kl. 20:57:
Siden sidste update er det ikke gået for godt for de danske hold. Begge har været ude med tekniske problemer, værst er det dog gået hos Team Zoot. Deres tænding har rykket sig løs og smadret et gevind ved bagpladen. De har derfor måttet smide deres reservemotor på og drillede lidt med justering i starten, men er nu flyvende. Team Speedline har haft problemer pga. et styrt tidligere, hvor udstødningen desværre har taget for meget skade. Først troede vi det hele skulle spændes efter, så Hvolbøl kom ud, fik benzin på, spændt udstødningen efter og kom ind igen. Desværre var det ikke fejlen, så vi måtte efterfølgende skifte udstødning, for blot at opdage det nu er flangen den er gal med.
Pt. kører han videre, for der er ingen officials der gør tegn til, at den larmer mere end der er rigeligt - gud ske tak og lov for Righetti Ridolfi indsugningsdæmper.
Kryds lige fingre derhjemme bag skærmene, lige nu skal begge hold bruge noget medgang!!!
Update lørdag kl. 21:20:
Jeg kan spotte herfra vinduet, af Førster netop har smidt lappen i vejret midt på banen, så det lader til der desværre er problemer med Team Zoot maskinen igen. Jeg ved folkene i pitten er igang med at lave den motor der brød ned, så jeg håber det evt. kan løs problemet.
Update lørdag kl. 22:18:
Ingen alarm med Team Zoot, han havde blot været væltet og så kørte den lidt underligt, men de er på farten igen. Team Speedline har været i pit for brændstof og køreskift, så det er Niox der er ude nu. Han har været nede en enkelt gang pga. den skred for ham på en curbe, men han kører videre så alt lader til at være okay.
Pt. står folk klar i pitten til fører skift, Dunlop fordæk (bagdækket blev skiftet til Dunlop for et par timer siden) og så 12L brændstof - så vil Rise rigtig gerne ud og køre det af.
Uheldene har helt klart kostet os noget tid og pt. er Team Speedline røget ned som nummer otte og Team Zoot ligger et par pladser efter.
maj 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Scootere: 9 Emner: 172 Svar: 3.898
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 105 Scootere: 15 Emner: 234 Svar: 1.752
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Scootere: 4 Emner: 142 Svar: 905
aug 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Scootere: 10 Emner: 438 Svar: 2.447
dec 2007
Følger: 132 Følgere: 130 Scootere: 15 Emner: 75 Svar: 799
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 111 Svar: 521
dec 2007
Følger: 132 Følgere: 130 Scootere: 15 Emner: 75 Svar: 799
Belgien 24H - Speedline.dk