{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Gearing ? Primær -sekundær ? {{forumTopicSubject}}

Har lige nogle spørgsmål til det med gearinger til scootere:

- Mister man acceleration - hvis ja, hvor meget ?
- Skal man vælge primær eller sekundær? - Hvad er nemmest - hvad gir bedst ?
- Hvad skal man skifte når man skifter gearing olie pakninger osv ?
Hvilken gearing ville være bedst til min opsætning?
- På www.msp-tuning.dk står der "presset og klar til montering, vil det sige at den er lige til at smide i, ude brug af noget specialværktøj???

Her nogle af de gearinger jeg har kigget på, er specielt interreseret i den der hedder: Stage6 primær gearing. Presset og klar til montering. Udvekslingen er 15/38 - Tror i den vil gi' godt på min stalker ? smiley


På forhånd tak, håber jeg får nogle brugbare svar, ellers kan i godt regne med at se dette indlæg igen inden for den nærmeste fremtid ;b

Silas..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing ? Primær -sekundær ?
  • #1   14. sep 2008 Gearingen kan være kompliceret, men nu giver jeg ud af mine erfaringer med gearing. Jo lavere gearing, jo bedre optræk. Jo højere gearing, jo højere topfart. Det ville være bedst at købe en gearing der passer sammen fx. den du har kigget på er udemærket. Men det kommer jo an på om du vil have topfart eller optræk.

    Skift altid gearolie og pakninger når du skiller gearingen ad, da det er meget fine tolerancer der er i gearingen.

    Presset og klar til montering betyder at den er lige til at smække i.

    - Nogen spørgsmål, må du skrive til mig igen. Håber du kunne bruge det til noget.


  • #2   14. sep 2008 Hmm, okay, det var der egentlig ikke noget nyt i, men tak for svaret..
    En ting jeg spekulerede på var at en af mine venner snakkede om at hans gearing var ligeskåret, og at den derfor ikke mistede noget acceleration, men stadig fik ca 10 km/t ekstra på toppen.. ? Er der noget om det ?


Kommentér på:
Gearing ? Primær -sekundær ?

Annonce