Gearing ? Primær -sekundær ? {{forumTopicSubject}}
Har lige nogle spørgsmål til det med gearinger til scootere:
- Mister man acceleration - hvis ja, hvor meget ?
- Skal man vælge primær eller sekundær? - Hvad er nemmest - hvad gir bedst ?
- Hvad skal man skifte når man skifter gearing olie pakninger osv ?
Hvilken gearing ville være bedst til min opsætning?
- På www.msp-tuning.dk står der "presset og klar til montering, vil det sige at den er lige til at smide i, ude brug af noget specialværktøj???
Her nogle af de gearinger jeg har kigget på, er specielt interreseret i den der hedder: Stage6 primær gearing. Presset og klar til montering. Udvekslingen er 15/38 - Tror i den vil gi' godt på min stalker ?
På forhånd tak, håber jeg får nogle brugbare svar, ellers kan i godt regne med at se dette indlæg igen inden for den nærmeste fremtid ;b
Silas..
maj 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 80 Svar: 243
Skift altid gearolie og pakninger når du skiller gearingen ad, da det er meget fine tolerancer der er i gearingen.
Presset og klar til montering betyder at den er lige til at smække i.
- Nogen spørgsmål, må du skrive til mig igen. Håber du kunne bruge det til noget.
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Scootere: 5 Emner: 327 Svar: 1.747
En ting jeg spekulerede på var at en af mine venner snakkede om at hans gearing var ligeskåret, og at den derfor ikke mistede noget acceleration, men stadig fik ca 10 km/t ekstra på toppen.. ? Er der noget om det ?
Gearing ? Primær -sekundær ?