{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

tabel over scooter vurdering fra sonic {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger.

Har længe undret mig over folks priser på deres scooter til daglig vurdere jeg scooter osv i min fars firma og at se flere annoncer herinde med jog og sonic osv fra 97 blive sat til både 7 og 8000 jeg forstår simpelthent ikke at det kan lade sig gøre de scootere bliver aldrig så meget værd da de simpelthent er så gamle og ja drenge selv om jeres scootere er vold tunede så giver det ikke ekstra i salg tværtimod så forvrænger det yderligere værdien af jeres scooter i meget stor forstand faktisk vil lave et lille skema over aprillias vurderings tabel og derefter over yamahas fordi det tit er dem der står til urimelige værdier

Aprillia sonic

1 år = -500
2år = -1000
5 år= 2500
9 år og derop efter snakker vi altså et tab på godt 7000 fra ny værdi

så ligger vi kilometerne oveni

0-1000 = -700

1000-5000 = 2600

5000 -10,000 = 4000

10.000 og op efter snakker vi et tab på godt 6000

så har vi for alt det tun der sidder på de forskellige

for hver genstand vario karbu udstødning osv = - 500 pr genstand der er skiftet til tun

Cylle og krumtab er der - 800 pr genstand så i mister faktisk jeres penge i sidste ende på at bruge på tun

er skiverne blevet fjerne af forhandler = - 0.00

har du derimod selv fjernet dem er det lige pludselig et minus på 30 kr

så vi har en sonic nypris 17.000 fra år 97 kørt godt 14000 i fin stand ingen ridser osv allerede der er vi nede på 4000 i værdi hvis vi siger den ikke er tunet

så de priser i tager er fuldstændig vandvittige og ikke noget der minder om realistiske

den samme tabel gælder for vurdering af jog men der tager du 1000 fra alle sammen altså jog mister 1000 kr mindre en sonic feks

skift af skjolde håndtag lys osv har intet med vurderingen at gøre du kan vinde ekstra værdi på lakeringen men vi snakker ikke et plus på 4000 selv lakerede + 1000 autolakeret +2500

husk på dette når i sælger jeres scootere drenge i tror jeres guld er mere værd end det er ikke for at provokere bare for at fortælle jer at så meget er jeres scooter faktisk ikke værd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tabel over scooter vurdering fra sonic
  • #1   5. jan 2009 Ja det er DIN tabel af priser, ikk vores.

• #2   5. jan 2009 hehe du er da et fjols...

det er et spørgmål om udbud og efterspørgsel... det burde du også have hørt om...

Eks. Aprillia sonic... den er udgået af produktion og er meget efterspurgt..

Jog er udgået af produktion for 10 år siden... og er MEGET efterspurgt derfor ryger prisen op ad..

• #3   5. jan 2009 nu vi snakker vanvittige priser, sys du så seriøst selv at din hot er 7kg værd??

• #4   5. jan 2009 og hvad gør DIG til en gyldig prissætter?? 9 klasses eksamen måske??

• #5   5. jan 2009 tore L

Det er sku da nok det klammeste jeg længe har set en smide ind på scootergalleri..

Og det er sku da kun bedre med en tun krumtap og bedre lejer end det std. lort..

Det du har skrevet her holder IKKE ! Så glem din prædiken og brug den i kirken på søndag.

• #6   5. jan 2009 altså hvis du finder en ts sonic som har smidt 20.xx hk, så kan du jo nok ikke renge med at få den til 6000, selv om den er fra 00-01. Der er jo nok blevet smidt 20000 kr i den motor + sonic er også rimelig eftersøgt blandt folk så det er da klart at prisen ryger op smiley

• #7   5. jan 2009 ja den ryger op ad det er vi enige om men at sælge en sonic som jeg har beskrevet ovenover til 8000 det er overvurderet om jeg er et fjols er dig ordvalg jeg ser bare realiteterne og er temlig træt af man ikke kan sige noget uden folk skal komme med der klamme sprog smiley jeg er ikke et fjols fordi jeg kan se mange sælger til overpriser smiley det handler jo ikke kun om scootere men også om fladskærme ps3 osv osv osv alle folk sætter tit og ofte deres scooter og andre ting til en fuldstændig vanvittig pris kig på en bil hvor meget den taber iværdig lige så snart du drejer nøgle første gang sådan er det med motor køretøjer pg scootere golf 2 som er gået af produktion og os er en nogenlunde populær bil koster langt langt langt under halv pris af ny pris det samme gælder for scootere som sagt var det ikke for at folk skulle gøre hvad jeg siger men for at fortælle at det forholder sig på en anden måde end hvad folk for det til at se ud til

men i sidste ende handler det om hvem der narre hvem for folk der giver både 8 9 og 10 for en sonic eller jog fra 97 er blevet snydt på det groveste os selvom det er en efterspurgt scooter

• #8   5. jan 2009 nej sys ikke min hot er 7 kg værd og kigger du er det også en bytte annonce altså intet med min vurdering af scooteren at gøre smiley

• #9   5. jan 2009 vil sku også sige at det er vanvittigt at sætte en jog tilsalg for 7000 +, hallo en jog kan være over 12 år gammel. så har den mistet rigtig rigtig rigtig meget i værdi. så er det sku ligemeget om i tuner den, så mister den også værdi fordi i har pillet ved den... jeg syntes det er iorden at han laver sådan en emne og et eller andet sted passer det jo. det er det samme med en bil jo ældre den er, og jo mere den har kørt. ergo så falder den i værdi efter det...

• #10   5. jan 2009 tore L: Hvor har du de tal fra?? Jeg syntes ikke det holder en meter det du siger. Og jeg syntes da det går fint med at sælge en jog fra 97 til 12000 når den er rigtig flot og har en rigtig dyr opsætning smiley

• #11   5. jan 2009 tore L

gav 10 kilo for min jog dengang.. Og har ikk et eneste sekund følt mig snydt.. Den blev samlet og indstillet hos polini i tyskland.. og ja.. tror bare ikk du har forsået en disse af at de stiger i værdi pga. arbejdet der lavet og alle de penge der er brugt på at bygge det op.. Og har ALDRIG endnu oplevet en bil falde i pris efter tuning osv osv.. så stop nu tak

• #12   5. jan 2009 kasper m, hvor penge man har smidt i motoren, har overhovedet intet at sige når man skal sælge den, måske en lille smule. men ikke meget, køberen er fuldstændig ligeglad hvor penge man har lagt i den, du vil aldrig kunne komme i nærheden af det du har smidt af penge i den, når man sælger den...

• #13   5. jan 2009 # GarageTuners | Kryger - KGI.DK #

man ka ikk få det man har ofret.. Men hvem fanden tror selv på at man ka købe en scooter til 5000 som der er smidt over 30000 kroner i..

• #14   5. jan 2009 er enig

men dine priser er lidt overvurderet

jeg ved sku godt med min speedfight jeg aldrig får ny pris for den, men den har ca. gået 5000 får snart en ny motor blok og så er den blevet lavet DD og den er fra 05
    men uanset hvad vil jeg sku havde meget for den for der lægger sindsyg meget arbejde i den

• #15   5. jan 2009 # GarageTuners | Kryger - KGI.DK #

Men okay.. bare sig til når din sonic ska sælges.. Går ud fra du sælger den til 6000 kroner som den står..

• #16   5. jan 2009 hvis motoren bare sidder på et stel, så ville jeg ihvertfald ikke give mere end det du skriver der, og selvom der måske er bugt 30000 +. det ville jeg da være ligeglad med, udsendet har også rigtig meget at sige

• #17   5. jan 2009 DaaTer Street / aerox projekt BYTTES P

har så et bud på 17000

• #18   5. jan 2009 # GarageTuners | Kryger - KGI.DK #

okay.. Så må den jo os være det værd siden folk byder det..

Ka simpelthen ikk fatte at i mener de falder til de priser efter TOTAL renovering og komplet tuning.. Som jeg nævnte før med biler os...

Lad os sige jeg har fundet en bmw e36 der er nytunet med alt muligt.. fuck hva det er.. ikk det det kommer an på.. så står den sku da logisk nok højere i pris frem for en der står std. og som ikk er rørt ved..

• #19   5. jan 2009 Ja self har udseendet meget at sige.. os det folk betaler for bla.

• #20   5. jan 2009 Priserne har jeg fra min fars firma han har en vurderings tabel for hver eneste mærke og model som sælges i dk og det er en dansk vurderingsliste som et delt ud til alle scootereværksteder så nej det er ikke en jeg selv har lavet

garagetuners tak fordi du da er en af de få der kan se at scootere falder i værdi som biler smiley

• #21   5. jan 2009 altså hvis bilen var nytunet, så ville jeg ikke betale særlig meget hvis den ikke har været synet med det, fordi ellers står man selv til at skal pille det af. når bilen skal i syn

• #22   5. jan 2009 Har bare kun en ting at sige til sidst.. Den liste der ka stikkes langt op i det brune hul der sidder i enden af kroppen.. For det holder ikke.. Måske med std. scootere.. Men IKKE med hpr tunede og supergejlede scootere..

• #23   5. jan 2009 daater: fuldstændig enig, men nu ville jeg helst holde mig fra en der er sindsyg flot men hvor alt andet er galt, så vil jeg hellere havde en hvor alt udseendes mæssigt skulle ordnes

• #24   5. jan 2009 ja hvis i renovere en motor er der selvfølgelig pluser i vurderingen men men men ikke når i selv piller i den det væreste i kan pille ved i forhold til senere vurdering er ledningsnettet er der klippet ændret på det så mister man meget

og nu snakker jeg altså amatør scooter hvis man kan kalde det det

ikke de scootere som er lavet til dhs osv for de er meget højere i værdi men snakker om vurdering af priserne på det knallerter vi ser på gaden smiley

• #25   5. jan 2009 # GarageTuners | Kryger - KGI.DK #

Ja self ska bilen sku da være synet og godkendt med det..

Men hvis begge stod synet og godkendt.. Så vil den tunede jo stadig koste mest..

• #26   5. jan 2009 tore L

så er jeg bedre med.. For den liste der er i hvert fald helt ude i skovene hvis du os mente hpr scootere..

• #27   5. jan 2009 born to trucking:

tak for respons

jo finder en send pb med årgang osv så sender jeg en til dig

• #28   5. jan 2009 Hvis vi selv piller i det ? Det er sku da total ligegyldigt.. Hvis motor kører 100 % i orden og fejlfrit er det sku ligemeget hvem der har samlet det.. Bare det er lavet med forstand..

• #29   5. jan 2009 Daater street / areox projekt:¨

nej nej snakker slet ikke hpr scootere snakker de almindelig folk selv sider og tuner hjemme i garagen for at kunne køre hurtigere end vennerne ved udmærket godt at hpr tunede scootere ligger i meget høj værdi smiley

• #30   5. jan 2009 ja hvis det er lavet på korrekt vis men der er så mange der ikke kan finde ud af det og så sætter de scooteren sammen på en eller anden mærkelig måde

• #31   5. jan 2009 jo send pb så sender jeg når jeg har kigget i arkivet senere smiley

• #32   5. jan 2009 det lige meget om den køre 100% og er iorden og fejlfri , den vil satdig miste værdig fordi der bare er blevet pillet ved den... hvis du går ud og køber en ny scooter og man selv piller lidt ved den og den stadig køre som en drøm. vil den altså falde i værdi fordi man har pillet ved den

• #33   5. jan 2009 korrekt

• #34   5. jan 2009 Har også tænkt det samme som dig. Sådan en gammel forknebbet jog kan nemt koste 5 k

• #35   5. jan 2009 hvis jeg kan tjene lidt ekstra på en knallert når jeg sælger den så gør jeg det MED GLÆDE for ingen penge har jeg nok af smiley

Kommentér på:
tabel over scooter vurdering fra sonic

Annonce