{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

min mening... {{forumTopicSubject}}

LÆS DETTE GRUNDIGT OG OVERVEJ AT GÅ VIDERE MED DET
i kan intet gøre, det er loven der skal ændres.. en knallert er jo total neddroslet når den kommer til danmark.. nye scootere er laver til at køre omkring de 70-80 km/t som de køre når de ikke er neddroslet.
I tyskland, frankrig italien, ja hele europa der køre de ikke 30 km/t. i sverige er grænsen vidst 50 km/t, tyskland er den vidst 60 km/t.
Der er jo intet sjovt ved at køre 30 km/t og man kommer ikke fremad, men det er jo et GENIALT køretøj til unge mennesker og folk som ikke har brug for en bil til 5 når man kun er 1 person.
I thailand kører scooterne fra 110-160 km/t, de er fra 110-150 kubik. Jeg kan godt gå med til at vi beholder dem 50 cc i danmark for det har de altid været og sådan er det i europa.
hastighedsgrænserne burde være ligesom biler. 50 i byen og man skal køre på vejen, og 80 på landevejen hvor man skal køre på cykelstien

Tror i ikke der er en grund til at antallet af knallerter er faldet så meget. i de gamle dage med røvskubbere var der ingen hastighedsbegrænsning. Den blev så lavet til 60 km/t senere hen. hvad er der galt med 60 km/t?
Og lige idet knallerter med gear (Puch monza, yamaha fs1 4 gear, kreidler og et hav andre) var mest populære bliver loven lavet om til at de max må have 2 gear.. HVORFOR DET? siden det er knallert på vejene kun faldet.
I ødelægger den danske forhistorie med de gamle knallertider.. vi tør snart ikke holde på offentlig vej og snakke sammen, så kommer i med jeres flotte reflekser og giver os bøder.
Af hensyn til at hvis man ikke skal flygte fra politiet skal man have muligheden for at sige: jeg tager selv tunet af, og kommer ned på stationen med det inden for et lovgældende antal dage.
Synshallen og falck er en dyr affære, og de ødelægger en masse på knallerten som ikke er konstruktive ændringer. Til de unge som ikke kan finde ud af at køre på en scooter uden at køre nogen ned, og som ikke kører forsvarligt, skal knallerten bare konfiskeres første gang, med mindre det var et uheld, det er de idioters skyld at reglerne bliver så stramme for os alle...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min mening...
  • #2   10. jan 2009 100% enig men det bliver jo aldrig lavet om vi kan ligeså godt vænne os til det

• #3   10. jan 2009 Hørt og læst (:

• #4   10. jan 2009 alle ville da sige det var et uheld, så lige den part af det holder ikke hvertfald smiley

• #5   10. jan 2009 giver dig delvist ret..
    men folk kan ikke lade være med at bryde loven..
    inklusiv mig selv..
    jeg køre personligt ikke meget mere end de 45-50 stykker bortset fra landevejene.. og synes som dig de skulle hæve lovlig farten til 65 på deres lille lorte felt..
    men så syndes jeg til gengæld også at når farten er hævet er der ingen undskyldninger.. og så er bøden de 3000 første gang og konfiskeret knallert og kørekort anden gang...

• #6   10. jan 2009 men ellers så det jo rigtig nok

• #7   10. jan 2009 det er ikke et uheld at køre 90 på en cykelstil og køre små børn ned...

• #8   10. jan 2009 hvor vil du hen med det der? du vil ha at man må køre 50 på vejen i byerne, hvor der er cykelstier, og meget tæt trafik, og man må køre 80 på cykelstierne på landevejen, hvor der ikke ret tit er cykelstier, og hvor der ikke er så tæt trafik?
    og så vil du have politiet til at stole på at hvis man bliver taget, så går man selv hjem og piller alt sit tun af, som udløser en bøde på 500 kr. pr. del, og pænt afleverer det på politistationen?
    og så vil du have at politiet skal kunne bedømme om man normalt kører godt, hvis man kører én ned. og hvis de synes man normalt kører godt, så skal man have lov til at bare få en lille bøde og beholde sin knallert. men hvis de ikke synes at man normalt kører godt, som de ikke har en chance for at vurdere, så skal man have knallerten konfiskeret på stedet?
    det giver ikke helt mening...
    Min mening...
    kentex

• #9   10. jan 2009 Hørt! (;

Men vi kan lige så godt drømme videre. smiley
    Det kommer IKKE til at ske, desværre.

• #10   10. jan 2009 det er jo sådan set ikke poltiet der er problemet... det er os der gør vores knallert ulovlige (min er også ulovlig)... så kan du jo sige det samme med bil med at man må kunne køre 100 inde i byen fordi at knallerter må køre 50..

• #11   10. jan 2009 ! Kentex !

godt med en anden holdning... men et svar vil lyde på... for det første skal man kæmpe for noget man gerne ville have ændret, og ikke bare finde sig i at tingene er som de er. og ellers bare brokke sig over det... for det andet, kan man godt køre 80 selvom der ikke er nogen cykel stil det skal du ikke tage bogstaveligt. det med at politiet kan se om man har kørt ordentligt? ... ja det kan vidner og personen der er blevet ramt vel fortælle...for at ændre lidt i min holdning, kunne man lave sigsom det er med scooterene nu, bliver du taget 3 gange i personskade (hvor du er skyldig) er det af med scooteren...men ja der er mange vinkler på det...jeg prøver bare at komme med en løsning på prøblemet og få mine frustrationer ud...

• #12   10. jan 2009 det´ iorden... jeg synes bare ikke at det med at betjentene der skal finde ud af om man kører godt eller dårligt, lyder realistisk...

• #13   10. jan 2009 det er heller ikke sikkert det er :o), det er også kun et forslag.

• #15   10. jan 2009 en anden løsning ku være som med motorcykel, hvor man når man har kørt i 3 år, eller er fyldt 21, så må man køre store afdroslede MC´er... så med knallerter sku man ku få lov til at afdrosle kværnen når man har kørt på den i et år, og selvfølgelig har haft knallertkørekort et år, og hvis man bliver taget på en afdroslet kværn inden det første år er gået, så starter man forfra... og hvis man er over 18, så sku man bare ha lov til at køre uden begrænsninger... så var der nok flere der vile køre lovligt det første år, og ku lære at køre sikkert før de racer ud og køber en evo-jog for alle konfirmationspengene...

• #16   10. jan 2009 så må man vel inføre en grundigere køreprøve og teori.??.. eller lade de tankeløse idioter køre ind i en mur med 80 km/t uden hjelm så kan de se hvordan det er at få smadret hjernen...hvis de ellers kan se det efter..

Kommentér på:
min mening...

Annonce