Får den for meget luft? Hiper 2 Får den for meget luft? Hiper 2
Hej,
Har fået skiftet karburator til en helt ny original 17,5 mm Dellorto, da scooterværkstedet sagde den skulle skiftet, da den smed alt benzinen ud gennem filter og udst.
De gjorde det, selvom jeg ikke mener det er nødvendig.
Men nu kom alle problemerne.
Efter skiftet af karb vil den ikke kører, og blev ved med, IKKE at ville tage gas, så snart motoren bare blev lidt varm.
Værkstedet roedede med den over hele 6 gange, med det lykkedes dem endelig, at få den til at kører, men dog aldrig så godt, som tidligere. De havde taget dysen fra den gamle karb, som var str. 56 og udskiftet den med den originale str. 53 som sad i den nye.
Det skal siges, at zippen er med katalysator, og standard på nær skiverne i vario.
Nu har jeg bare sat et nyt og stadig originalt udstødning på, og nu gør den fuldstændig det samme som tidligere. Den vil ikke tage gas.
Har monteret nyt luftfilter, og haft karburatoren af, for at tjekke dysen, som jo er str. 56, samt afmonteret droslingen, som sidder på luftsiden af karb. (den sad jo ikke på den gamle karb).
Den kan godt kører med halv gas, forudsat at luftskruen er HELT i bund (lukket)
Har prøvet, at tage proppen i filterkassen af, men det bliver det kun være af.
Den må få alt for meget luft.
Hvad sker der lige.
Håber i vil hjælpe.
PFT.
feb 2007
Følger: 88 Følgere: 86 Scootere: 27 Emner: 60 Svar: 255
feb 2007
Følger: 88 Følgere: 86 Scootere: 27 Emner: 60 Svar: 255
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har også tjekket studsen for revner mv, men den ser fint ud.
feb 2007
Følger: 88 Følgere: 86 Scootere: 27 Emner: 60 Svar: 255
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
apr 2004
Følger: 95 Følgere: 103 Scootere: 1 Emner: 27 Svar: 3.646
Skift dysen til en 72. Så spiller det bare 100%. Fjern evt også "tutten" i luftfilterkassen.
For meget luft = for lidt benzin. Derfor skal dysen være større. Og mange erfaringer siger at en Piaggio kører bedst med 72, når den bare er afdroslet.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Forstår bare ikke, at den altid har kørt 100 %, og nu vil den ingen ting, bare ved skift til ny karb.Dysen er jo taget fra den gamle karb.
Fatter intet.
Men vil da prøve med en større dyse, hvis dette kan være løsningen.
Det undre mig, at problemet igen opstår, ved skift til nyt udstødning. Den er helt magen til den, dog sikkert med mere modstand eftersom den gamle var gået løs indeni.
Får den for meget luft? Hiper 2