{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

mine oplevelser med TP Trophy :) {{forumTopicSubject}}

Ville fortælle lidt om, hvordan mine oplevelser har været med et TP Trophy-kit på en Yamaha Bws Ng.

Det startede med, at jeg fik gravet min gamle Bws frem, fra mine forældre garage.
Den havde stået stille i 4år, da jeg fik bil, og fik købt hus osv, så den har bare stået hos mine forældre og kørt nogle ganske små ture, når man far har haft lånt den.

Men jeg fik den så hjem, og var egentlig meningen jeg bare ville renovere den, så jeg kunne bruge den på arbejde til sommer.
Efterhånden som jeg fik pillet flere og flere dele af den, så blev jeg mere og mere tændt på at få sparket nogle vilde HK i den maskine.

Jeg har altid kørt med Polini Corsa, på en anden BWS og Neos.
Men denne gang ville jeg have noget som var mere holdbart og som kunne tage nogle flere omdr.
Valget blev i denne omgang på et Top-Performance Trophy 70ccm kit.

Af andre dele, stod det hele helt fast, hva der skulle hjemkøbes, i form af at jeg har haft utrolig gode oplevelser med disse produkter før i tiden.
Der blev købt følgende :

Polini Speed control variator
Technigas Next knækudstødning + ekstra dæmpematerialer.
Dyse sæt str 80 - 110
Bedre luftfilterindsats til den originale kasse.

Fik så alle disse ting monteret her i weekenden, og startede med at smide 6gr ruller i variatoren, en str 92 dyse i kaburatoren (standard er 82), lidt ekstra olie i benzinen, og så ellers bare afsted og tilkøre skidtet.
Den var ikke for villig til at tage omdr lige med det samme, men når den kom op i fart ca 40-50kmt da kørte og trak den ganske godt.
Igår rundede jeg så de 360km, ved blandet kørsel, meget varsomt.

Så idag skulle finindstillingerne så prøves.
Jeg fik luftskruen stillet, fik en mindre dyse i og fik smidt nogle 3.8gr ruller i variatoren.

Og Drenge... målt ud fra ydelse og målt ud fra, at jeg har samme opsætning på denne BWS, som min tidligere BWS, dog at der kun er cylinder til forskel.
Da vil jeg sige, ud fra min egen vurdering, at denne TP Trophy, ligger en lille klasse over Polini Corsa kittet.

Trophy her kører ca 110km/t efter GPS, hvor jeg dog ikke giver den 100% fuld gas, da det stadig er et nyt cylinder.
Den har et vanvittigt optræk, og tager mange omdr på 2. sek hvor håndtaget bliver drejet i bund.
Det synes jeg selv er ganske godt, og er overrasket over, at sådan et billigt kit, kan være så overraskende i ydelse smiley

Det var sådan set bare lige lidt fra mig, så hvis andre tænker på at købe sådan et kit, så kan jeg HEEEEELT klart anbefale det smiley

Go weekend her fra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine oplevelser med TP Trophy :)
  • #1   6. feb 2009 Der skal lige tilføres, at denne scooter, på ingen måder, vil blive brugt til hverdag, bare lige så det bliver slået 100% fast smiley

  • #2   6. feb 2009 Nice,.
    smid nogle billeder ind af svinet


  • #3   6. feb 2009 Billeder kommer.... skal lige have vasket den, den ligner en scooter som er blevet voldtaget af en med oliefingre smiley

    Haha... vasker den lige, og så kommer der billeder smiley -Promise that


  • #4   6. feb 2009 det er en dejlig cylle jeg har lige sat en på min hot og jeg er ved at tilkører den .

  • #5   6. feb 2009 Jeg er PISSE ligeglad med, at nogle siger at man får hva man betaler for, og at de hellere vil ofre flere tusinde kroner på en bedre cylinder.

    Er faktisk lige ved at tro, at denne cylinder er den skrappeste i sin klasse vs pris vs kvalitet.

    Cylinder er rigtig flot udført, topstykke er pænt drejet, og stempel er ligeledes i rigtig go kvalitet.

    Så var jeg direktør hos TP, ville jeg klart forlange mere for sådan et kit her smiley


  • #6   6. feb 2009 Nice smiley
    Så er det helt sikkert det kit jeg skal have smiley


  • #7   6. feb 2009 Der er da ingen der har sagt at TP Trophy var en dårlig cylinder,er der ??.

    Overvejer den selv når min Malossi Sport skal skiftes.


  • #8   6. feb 2009 har hørt så mange sige, at TP var et skidt mærke, og man skulle holde sig fra det osv osv osv.

    Men set ud fra, at polini Corsa koster ca 1400kr næsten alle steder, og du så kan få dette TP Trophy kit for det halve, og det yder en smule bedre.
    Jamen så er det jo oplagt at dette TP Trophy kit vil være en bestseller, uden lige.

    Jeg er sååå overrasket over det her kit.
    Min lillebror, som også har været bidt af en gal scooter i hans unge dage, hans første kommentar var "Nårh.. så fik du endeligt Polini Evo på din BWS, hva !?"
    Han ville sgu ikke tro på at det var et cylinderkit til 700kr som jeg havde på. Så måtte vise kvittering osv osv.

    Jeg mener virkelig, at dette kit overrasket så voldsom meget, og jeg ringer til pågældene forhandler som jeg har købt det af, og fortælle min mening om det kit.


  • #9   6. feb 2009 da er et vildt godt cylinder smiley har også selv kørt med det på min gamle sonic smiley det spiller bare max smiley

  • #10   6. feb 2009 hvorfor skulle tp være dårligt de har sQ da lavet nardo udstødning

  • #11   6. feb 2009 Jamen ved hellere ikke... har efterhånden fundet ud af, at der kun findes gode kommentarer omkring Stage6 ProRacing, Malossi Sport, Polini Corsa.

    Af de cylindere i sportklassen.

    Vil bare gøre opmærksom på, at dette Trophy kit, er en meget værdig konkurrent til disse cylindre.
    Indtil videre har jeg oplevet flere steder at Stage6 proRacing er det skrappeste i sportklassen.
    Men hvis det kan være sandt, så må dette Trophy komme lig bagefter, eller hvertfald ligge side om side smiley



  • #12   7. feb 2009 hmm ja okay . det kommer jo også helt and på hvem er har indstillet maskiner jeg har kørt med pro sport i et år nu. og har ikke haft nogle probler . har taget flere racing maskiner. og det er min hverdang maskine.

  • #13   7. feb 2009 Det er nemlig rigtigt smiley
    Jeg tør vædde med, at ca 75% af alle motoropsætninger er forkert indstillet. -Desværre.
    Har hvertfald haft mange unge forbi, som har kørt med heeeelt forkerte indstillinger. Og det er som regel omkring kaburatoren at de unge står af !

    Men ja...Vil sige at Prosport, og denne Trophy ligger tæt på hinanden i ydelse.
    Prosport er måske lidt hurtigere på toppen, men trophy tager voldsom mange omdr. og er skræmmende i optræk.
    Den gik på hjul selv med 6.5 gr ruller, som er de tungeste jeg har liggende lige pt smiley

    Men jah... korrekt indstilling er alfaomega smiley


Kommentér på:
mine oplevelser med TP Trophy :)

Annonce