{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "hvornår er det"
ASV hvornår er det
?
Skrevet af: søren peter n - 24. jun 2009

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er det en motorcykel?
  • #2   28. apr 2009 Når det er en 100cc. motor?
    Så bliver det ihvertfald betragtet som en..
    Ganske dumt spørgsmål...


  • #3   28. apr 2009 Når stel nr-et siger det er en MC, dvs du for den sags skyld kan smide en stor 600 cc motor på din scooter og det vil stadig kun, kunne blive regnet for at være en tunet scooter

  • #4   28. apr 2009 | Team Steoide • PGO MEKANIKEREN • |

    Det er det sku da ikke et dumt spørsmål for du ved jo ikke en gang selv hvornår det bliver regnet for at være en MC


  • Lasse m
    Lasse m Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 98
    #5   28. apr 2009 ved 125 kubik !!!

  • #6   28. apr 2009 Det bliver det når det er over 100cc. !


  • #7   28. apr 2009 Og nej, det bliver ikke regnet for en tunet knallert hvis man sætter 600cc. motor på en knallert.

  • #8   28. apr 2009 Mekanikeren
    Så kan du vel forklare hvad det så bliver betegnet som?


  • #9   28. apr 2009 jo for man går ud fra stel nr-et om det er en MC eller 45 eller 30 km/t, stel nr-et vil stadig vise det er en knallert og den kan ikke blive taget for mere ligemeget hvor meget man gør ved den, man kan få 100 cc motor til jog, og meget større cc til skyteam knallerter og de kan stadig kun tage hele motoren, og ikke andet, den bliver ikke taget for at være en MC.

    Og hvis du ikke tror på mig kan du spøre palle der har daxshop.dk, han impotere selv skyteam knallerter og har også masse af motore til dem på over 100 cm3.


  • #10   28. apr 2009 MEKANIKEREN:

    - Det gør det da? ... hvis man for eksempel smider en 125ccm motor over på en knallert 30'er Regal Raptor. Så vil den blive betragtet som en tunet knallert (:


  • #11   28. apr 2009 pgo mekanikeren:
    jo det går for at være en konstruktivt ændret knallert. Om man så smider en færgemotor på den så er det stadig stelnummeret de går efter:)


  • #12   28. apr 2009 enig med Team Steoide • PGO MEKANIKEREN • |

  • #13   28. apr 2009 Men man kan godt få ændret en scooter fra en scooter til en mc, det er bare stort set umuligt (:

  • #14   28. apr 2009 EU knallert 25 km/h stelnummer eller stelnummer fra TUM registreringstiden Så er det en knallert uanset hvilken motor man sætter på og det kan kun straffes som konstruktiv ændring. = 500 i bøde for den forseelse. Hertil kommer så bøder for alle andre overtrædelser f.eks ingen lys, ingen horn, ingen forsikring, ingen knallertkørekort og til sidst falck og synshal.

    Men man forsøger fra etatens side nu at få ændret disse regler, dette er IKKE sket endnu.

    Hvorimod hvis man bringer en minicrosser, crosser, atv eller ikke typegodkendte køretøjer ud på offentlig vej SÅ falder hammeren for her er der nemlig en klar lovgivning.

    1. I en række tilfælde har det i praksis voldt tvivl, om der i sager om ulovligt indrettede knallerter skal rejses tiltale efter »motorcykelreglerne« eller »knallertreglerne«. Sanktionerne ved domfældelse efter førstnævnte regler er normalt de alvorligste, idet der bl.a. kan idømmes frihedsstraf, og førerretten kan frakendes.

    2. Fra praksis kan nævnes:

    U75/983 (VLD): Tiltalte, der havde lånt sin broders knallert, der var forsynet med tuningssæt, straffet efter »motorcykelreglerne« (spirituskørsel, hæfte i 20 dage og frakendt førerretten i 2 år).

    Jmt.F.afd. 1976-2461-113: Justitsministeriet udtalt, at tiltale for kørsel på knallert forsynet med tuningssæt skulle rejses efter »knallertreglerne«.

    Jmt.F.afd. 1977-2461-211: Køretøj med en motor med slagvolumen på 49,8 kubikcentimeter, der ikke var TUM-godkendt, anset som motorcykel. Fabrikatet kendtes overhovedet ikke i Danmark.

    Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af samme mærke, der er godkendt som knallert.

    3. Spørgsmålet om tiltalepraksis i disse sager er blevet drøftet mellem justitsministeriet, Foreningen af politimestre i Danmark, rigspolitichefen og rigsadvokaten, og man er blevet enige om, at tiltalespørgsmålet bør afgøres efter følgende retningslinier:

    Såfremt et kørtøj aldrig har været godkendt som knallert, rejses tiltale efter »motorcykelreglerne«.

    Hvis en »oprindelig« knallert senere findes ulovlig, skal tiltale som udgangspunkt rejses efter »knallertreglerne«, medmindre der foreligger særlige omstændigheder, f.eks. forsæt allerede ved købet til at forsyne knallerten med tuningssæt.

    Det skal bemærkes, at ovennævnte retningslinier finder anvendelse både for så vidt angår »gamle« knallerter, der er godkendt efter de tidligere regler (TUM-godkendelse), og knallerter, der er omfattet af den nye standardtypegodkendelsesordning


  • #15   28. apr 2009 så udgangspunket er stel nr-et det kommer and på og så kan for den sags skyld smide hvilken som helst motor på om det så er er motorsavs motorer eller en motor fra en R1-er

  • #16   28. apr 2009 nej. de kan godt dømme en efter at have kørt på en motorcykel allerede når den er over 50ccm. Jeg har lige været i retten om det samme i dag! Den jeg kørte på mente de at det var en MC for der sad en forstor motor på. (125ccm) Men bare den er over de 49.9 som er tilladt så er det en mc

Kommentér på:
hvornår er det en motorcykel?

Annonce