{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Min SR172 ståjlet - Tyvene fanget!! {{forumTopicSubject}}

Denne historie kan være lidt rodet at læse, simpelthen fordi der skete så meget på en gang.

Lørdag aften kl. 23:30 ringede min mor til mig og sagde at jeg skulle skynde mig at køre til Krunderup, hvor de bor, for min Aprilia SR172 var lige blevet stjålet.
Vi bor inde i Holstebro, hvilket ligger 6 km derfra, så vi hoppede hurtigt i bilen og kørte derud. Min kæreste læssede mig af ved en cykelsti og så løb jeg den vej, i håb om at møde tyvene på vejen. Desværre var der ingen scooter den vej, men da jeg kom ud til Krunderup, som er et villakvarter med ca. 400 huse, kunne jeg høre en tunet scooter der kørte rundt på de små stier i nærheden.
Min bror, min mor og nogle naboer var kommet ud på gaden og de beskrev tyvene som 3 unge drenge i hættetrøjer og de kørte selv på en tunet scooter.
I det samme fik vi øje på min SR172, den havde tyvene smidt på vejen fordi de ikke kunne starte den (Hvis man bare giver den en lille smule gas vil den ikke starte)....Super, så skulle vi bare fange dem der havde forsøgt at stjæle den!! :evil2

En hundepatrulje kom hurtigt til og gik straks i gang med at lede efter drengene. Jeg hoppede i vores egen bil sammen med min bror og kørte også rundt. Pludselig fik vi øje på 2 scootere (en perlemors orange Neo's og en sort PGO Comet) der kom kørende i høj fart på en vej tæt på, vi kørte efter dem og jeg fik smidt bilen ind foran den ene, så han ikke kunne stikke af. Det var en udlænding på 16 år. Hans kammerater blev holdende ved siden af fordi de ikke fattede hvad der skete. Jeg hev nøglen ud af tændingen og spurgte hvad de lavede og hvor de boede. De boede tilfældigvis på en institution for utilpassede unge der lå et par hundrede meter væk.

Da vi havde tilbageholdt dem i 2 minutter, ankom 3 patruljevogne (Man skulle tro det var en bankrøveri) og betjentene afhørte drengene hver for sig. Udlændingens mobiltelefon blev ved med at ringe men han afviste opkaldet hver gang. Betjenten hev telefonen ud af hånden på ham og spurgte hvem det var der havde så travlt med at få fat i ham?! Han påstod det var hans kæreste.

Betjentene sagde at vi bare kunne køre tilbage til huset så ville de komme der ned efter 5 minutter. Da vi kommer tilbage, var der også en hundepatrulje på vores vej, de siger så at de kan høre en scooter mere der kørte lige i nærheden og at de også hellere måtte få fat på dem.....I det samme kommer en hvid scooter hamrende på fortovet lige i mod os, med tre unge drenge på!! Patrulje bilen kører efter dem ned af en cykelsti. Ingen af drengene havde hjelm på og alligevel kørte de nok 70-80 km/t på den lille villavej og med politibilen 20 cm. fra bagskærmen.
Jeg hopper igen i bilen for at tager en anden, da jeg ved der er bommer på cykelstien, så patruljevognen ville ikke kunne fange dem den vej.

Da jeg kommer om til det sted hvor bommerne er, kan jeg se at politibilen holder 50 meter derfra og drengene er stukket af ud over en mark. Betjenene tager det meget roligt og jeg forstår ikke hvorfor de ikke løber efter dem......Lige indtil jeg ser de to schæferhunde i bagagerummet :mrgreen På under 20 sekunder får hundende fat i drengene og de bliver lagt i håndjern.

Det skulle så vise sig at de kun havde fået fat i 2 drenge med hundende. Den sidste fandt de først efter yderligere en times eftersøgning, med 4 patruljebiler der kørte rundt i området.

Tidligere har jeg ikke brudt mig vildt meget om politiet i Holstebro, men lige netop i dag ydede de en indsats man kun kunne drømme om. Jeg havde slet ikke troet de ville gøre så meget ud af det og slet ikke på en lørdag nat hvor der i forvejen var nok at se til.

Min SR172 har kun fået lidt ridser og er ellers i god behold.

Nu glæder jeg bare til politiet ringer og siger hvad der er sket med de fuckin tyveknægte!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min SR172 ståjlet - Tyvene fanget!!
Kommentér på:
Min SR172 ståjlet - Tyvene fanget!!

Annonce