En (lang) sludder for en sladder {{forumTopicSubject}}
Tjah, har sgu ærligt talt haft meget andet på hjernen, en knallerter de sidste par måneder, så har ikke været særligt aktiv, og det har nogen af jer sikkert også bemærket, og det ses også TTYDELIGT på mit værksted, som nu, er proppet til randen med alt muligt andet end knallerter, hehe..
MEN, nu kommer den sløve vinterperiode hvor man altid har god tid, og der ikke sker så meget, så, nu graver jeg lige den gamle Kreidler frem af gemmerne, og gir hende en lille omgang.. Hun har allerede fået ny friløbskrans, og starterkæde, så nu virker pedalerne igen, omænd de er lidt skæve, hehe, Hun har fået sig et nyt svinghjul, som hun har trængt til et stykke tid.. Der er bestilt ny lovlig gearing og kæde hjem til hende, så jeg slipper for at høre det kæden hænge fast i de noget krogede tænder, henne ad bag. (Ironisk, at man skal bestille et ulovligt tandhjul til en maxi, for at få et i den størrelse, som er lovligt til Kreidleren, hehe)
Men, til sagens kerne. Som nogen af jer sikkert ved, så er mange af delene identisk med maxi, dele så som forlygte, hjul, styr osv. Jeg har besluttet mig for at gå ud i tante hansen, og købe en ny forlygte dertil (er lidt træt af den nuværene 3watt cykelforlygte, som giver NADA lys), og inden i brokker jer, så er grunden til at jeg køber den derude, at jeg kan få en som er beregnet til kort/langt lys, men som ligner den originale, bare uden kontakten på toppen. Jeg vil MEGET gerne have lavet et ordentligt lys til den, og så vil jeg gerne have flyttet kontakterne op på styret, så jeg ikke skal ned under lygten, eller helt ned til snøfteren for at slukke dyret.
Jeg regner også med at investere i et speedosæt, med drev, kabel og speedometer, for at få lidt mere luksus, og for at få bekræftet at knallerten kun kan køre 25, som egentlig bare er mit totalt ukvalificerede gæt, hehe.
I løbet af vinteren skal hun have nye kabler, dæk, og bremser, så hun er sæsonklar.
OG, så leder jeg stadig efter et svinghjulsdæksel, hvis nogen af jer kender nogen som kender nogen som kender nogen..
HINT HINT!!!
Men nu til sagens kerne, JA, ENDELIG!!!!
Ville det være synd, at montere et sæt alufælge på dyret? Jeg har aldrig været fan af egefælge, ikke mindst fordi jeg er en stor gut, som nogen af jer nok ved.
De passer jo lige over fra en maxi, og så giver det en vis tryghed, og sys også det giver bedre stabilitet..
Men hvad er jeres mening?
VH.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 6 Emner: 160 Svar: 1.818
dec 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Scootere: 9 Emner: 34 Svar: 272
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.649
dec 2007
okt 2005
Men du har fuldstændig ret, men det er jo heller ikke sådan at jeg vil kyle de originale fælge ud eller noget.. Som den står nu er det jo kun lygter, og saddel der er uoriginalt..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Scootere: 6 Emner: 160 Svar: 1.818
Så længe du synes din knallert er perfekt så er der INGEN herfra der skal fortælle dig andet.
men se fælgene på PeeJay Puch Maxi no.5 den blå, måske er det noget.
dec 2007
okt 2005
Bryder mig ikke så meget som den type fælge, jeg foretrækker et par almindelige stjernefælge..
Kunne aldrig drømme om, bevist at lave ændringer, som ikke med lethed kan omgøres, og så er det ligegyldigt hvilken moped det er, hvis den som udgangspunkt står bare nogenlunde original.
okt 2005
Så igen er det økonomisk bedst at finde et par støbte fælge.. Så kan de andre laves op, hvis det engang kommer på tale at maskinen skal renoveres..
En (lang) sludder for en sladder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside