{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

Skivebremse - så blev det nemmere... Måske. :-) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fået skivebremse på Kreidleren, endda med en spritny, org. kaliber! Jeg har længe ledt efter en erstatningskaliber fra en scooter - de er jo til at købe for menneskepenge! Jeg kan hermed oplyse, at en kaliber fra PGO HOT 50 kan monteres vha et meget simpelt beslag. Jeg har kun kigget meget kort på sagen, men alt tyder på, det er muligt!!! Og det bedste er, at bremsemasteren har bremselyskontakt, og bremseslangen har den rette længde! smiley Nu mangler jeg så kun at finde en skive, vi kan montere istedet for den originale. Opgaven er med andre ord 60% henad vejen mod succes!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skivebremse - så blev det nemmere... Måske. :-)
  • #1   5. maj 2010 Nu har jeg ikke adgang til alverdens motorcykler, så hvis I har interesse i projektet, må i meget gerne søge info omkring centreringsdiameteren på forskellige skiver. De skal være plane og monteres med 5 bolte. Jeg tror, at vi skal kigge mest på bagbremseskiver smiley Jeg satser på at levere målene på Kreidlerskiven i morgen - lige nu er jeg på arbejde, men jeg har et roligt øjeblik, og derfor denne opdatering.

• #2   5. maj 2010 Man kunne også bare købe en org skive :p?
    Og renovere en kaliber :)?

• #3   5. maj 2010 Overvej hvad en org kaliber koster og dernæst prisen på at få den renoveret, kontra en ny koster 5-700kr til scooterne. Og en funktionel, brugt koster typisk 1-200kr. Læg dertil, at man ofte får en org. kaliber, som har ligget længe og er rusten i cylinderen... De org skiver slipper op på et tidspunkt, og jeg foretrækker i øvrigt støbejernsskiver fremfor rustfrit stål - mere bid, mere føling.

• #4   5. maj 2010 Du har ret smiley
    - Men hvis det skal være helt rigtigt, vil jeg stadig ikke mene at det er en perfekt løsning smiley
    Men primitiv, funktionel, billig, og god :)!
    Arbejd videre på det - vi vil se resultater af dine gode projekter smiley

• #5   5. maj 2010 Om det er primitivt er en smagssag. Kreidlerkaliber og bremsemaster er ok, men det marked, som præger scooterverdenen byder på LANGT bedre stumper. Skal det være originalt, så fair nok - betal prisen. Men hvis køreoplevelsen er vigtigst, så er originaldelene ikke altid den rette vej at gå smiley Når jeg finder, hvad jeg skal bruge, så ryger min kaliber til salg. Bremsemasteren er fra Grimeca og gashåndtaget er fra en speedwaymaskine fra '80erne smiley

Kommentér på:
Skivebremse - så blev det nemmere... Måske. :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce