Kreidler klubben

Kreidler klubben

Medlemmer: 155
Forside Forum Medlemmer Annoncer Scootere
808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mystisk problem. Benz/luft blanding. Mystisk problem. Benz/luft blanding.

Hejsa, jeg døjer lidt med den lille Mofa, jeg løb ind i en reservedels knallert for nylig, og i den forbindelse har jeg fået nogle af de manglene dele, herunder den originale luftfilterkasse, og filterelement. Det filter som tidligere sad på maskinen, var lavet ud af et tilpasset plastik rør, og et ø52mm filter, fra en 17mm bing. Nu er jeg så stødt ind i et problem.

Med det originale filter vil maskinen slet ikke gå rigtigt. Den går ud når man giver mere end noget der ligner halv gas. Det virker somom den får alt alt for meget luft, hvilket jeg tvivlede på, da det originale filter har et meget tyndt rør, mellem kaburator, og filterkasse, noget der ligner 10mm indvendigt. Men, hvis jeg dækker hullet delvist til med en finger, så går den fint, så det må jo være sådan et eller andet. Fint tænkte jeg, jeg bestiller nogle større dyser hjem, og samlede filteret med en ordentlig bunke blå grov filtersvamp fra akvariet i luftfilterkassen, for at begrænse luft tilførslen.

Men, nu har jeg så fået dyserne hjem. Den som sad i maskinen, var en 52. Jeg bestilte 3 numre større hjem, altså 54, 56, og 58. Lige lidt hjælper det, med 54 går den på samme måde, somom den får for meget luft, med 56 kan den knap starte, og går ligesådan, og med 58 kan den slet ikke starte.

Nogle bud på, hvad der kan være gået galt her, og evt en løsning på problemet? Maskinens øvrige indstillinger er som standart, nålen i 2. hak fra oven, kaburatoren er den originale 10mm bing til maskinen, det samme med øvrige kaburatordele. Sætter jeg den oprindelige dyse i, og mit fusker filter på, så går den fint, men det filter larmer noget, og vil jo helst køre med det rigtige til maskinen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystisk problem. Benz/luft blanding.
  • #1   28. mar 2011 prøv at sætte nålen et hak op.. kan jo evt være en forkert nål der er sat i ?

• #2   28. mar 2011 Har prøvet at justere nålen, og nålen er i øvrigt den oprindelige til karb'en, har så også prøvet med 2 andre nåle, i andre størrelser, lige lidt hjalp det..

• #3   28. mar 2011 okay ja så har jeg sq ikke rigtig noget bedre bud.. du er sikker på den ikke får for meget at leve af?

• #4   28. mar 2011 Ja.. Så skulle den jo firtakte så vidt jeg husker, men den dør bare og kan ikke tage flere omdrejninger, når man når et givent punkt på gassen. Den tager ca. ligeså mange omdrejninger ved fuld gas, som den gør i tomgang, hehe. Og hvis den fik for meget brændstof, så skulle det jo heller ikke hjælpe at lukke af for luften, tvært imod..

• #5   28. mar 2011 nej rigtigt nok..
    har du prøvet at tjekke pakdåsen ved krumtappen?

• #6   28. mar 2011 Ja, motoren er gennemgået for et par uger siden, inden montering. Jeg skiftede motoren ud med en, der havde en bedre gearkasse, og som ikke spilder olie, og den "nye" motor er gennemgået inden montering. Igen, falsk luft giver heller ikke så meget mening, idet den går fint med det gamle, noget større luftfilter, og endda også helt uden luftfilter.. Det går bare galt, ligeså snart den originale luftfilterkasse kommer på.. I øvrigt gør det heller ingen forskel, om filterelementet sidder deri, eller ikke... Har aldrig set noget lignene, og derfor ved jeg heller ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til det, hehe..

• #7   28. mar 2011 næhh jeg har heller ikke lige flere foreslag,,,;)

• #8   28. mar 2011 Helt iorden, tak for hjælpen alligevel, hehe. smiley

Andre som har gode forslag??

• #9   29. mar 2011 Har du styr på tændingstidspunktet? Det kan godt 'maskere sig' og ligne karbureringsbøvl.

Men det virker lidt mystisk, som du beskriver det. Et eller andet stemmer ikke.

Har du tjekket svømmerhøjden? Prøvet med en anden karburator? Stille tændrørsgabet til 0,4mm?

• #10   29. mar 2011 Tændingstidspunktet er 1,8-2mm før top, som det altid er, på alle mine maskiner, ihvertfald så længe de ikke skal køre voldsomt stærkt, platin afstanden er 0.35-0.4, igen, ganske som jeg altid stiller dem, elektroderne i tændrøret har jeg prøvet fra 0,5, helt ned til 0,2, og min erfaring er at den går bedst ved ca. 0,3.

Jeg har prøvet med 2 forskellige originale 10mm bing kaburatore, jeg har prøvet med flere forskellige dyserørs typer, nåle, og gasspjæld. Ligegyldigt hvad jeg gør, så går den på nøjagtigt samme måde. Så, den er da konsistent må man sige. Hvis den da bare gik som den sku, så var det jo en god ting, hehe.

Du har helt ret, der er noget som ikke stemmer, men hvad?

Kommentér på:
Mystisk problem. Benz/luft blanding.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce