{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4-gear
  • #1   29. maj 2012 Hehe, morsomt, ja jeg kan godt se det ihvertfald ikke er en 3 gearet motor på dine billeder, du er sikker på der ikke også er et 5. gear, nu du er igang? smiley

    4 og 5 gears motore er ikke lovlige til knallert brug herhjemme nej. Jeg tror ikke vi nogensinde har haft en 4 gears model herhjemme, jeg kan dog tage fejl, 5 gears modeller herhjemme er oprindelig motorcykler.

    Nu bliver jeg nysgerrig, hvor er dit stelnummer hakket ind i stellet, og står der wja foran det?


  • #3   30. maj 2012 Sidste indlæg slettet, handel i forum er ikke tilladt.

  • #4   30. maj 2012 Hehe.
    Fedt at Finde ekstra gear!! ;))

    Mon ikk der er tale om en Rmc/S motor i 4 gears udgave..

    Med mindre der pludselig kommer et ekstra mere!

    mvh smiley


  • #5   30. maj 2012 Det kan sagtens være en rmc/s... har lidt på fornemmeren at min maskine er en blanding af mange forskellige:) Men 4 gear er på ingen måde lovlig i danmark?

  • #6   30. maj 2012 Det er ikke en rmc-s, for den har skivebremse på forhjulet, deraf S'et, hehe.

    4 gear er kun lovligt hvis maskinen er indregistreret som mc, desværre. Hvis man som sagt løber ind i den ene betjent i DK som har forstand på de gamle kreidlere, så bliver hele motoren konfiskeret. Med det sagt, så siger min erfaring mig at hvis man kører pænt og ordentligt, så slipper man som regel med advarslen, jeg har ihvertfald endnu aldrig fået en bøde for ulovlige dele, eller for at køre for stærkt, men jeg bor jo så også ude på landet, hehe.

    Kun én gang har jeg stødt ind i en stædig betjent som bestemt mente at min gamle Puch monza jeg dengang kørte på, var ulovlig, og jeg skulle skille den ad så han kunne se om den var planet, bordet og hakket, det var den ikke, men et mindre tun monteret. Jeg sagde til ham at det var helt fint, det gjorde jeg gladeligt, men når jeg så havde gjort det, og han havde set den var lovlig, så måtte det også være i hans bedste interesse, og min, at den forblev i orden og forsvarlig når den blev samlet igen, så han måtte jo så lige køre mig en tur til nærmeste thansen for et nyt sodsæt, 30km væk, og på hans regning. Det havde han alligevel ikke lyst til, så jeg fik lov at køre videre, uden at skille dyret ad, hehe.

    Det var før der fandtes mobile rullefelter, og før de begyndte bare at tage maskinen med ved "mistanke" om ulovligheder, jeg tvivler på den går idag, hehe.


  • #7   31. maj 2012 ja det er rigtig øv at bo i byen:( jeg kører ellers kun 35 selvom den kører over 60 på toppen.

  • #8   1. jun 2012 kloge Krogh! ;))

    Det kan da sagtens være en Rmc/S motor mont på andet stel!!
    KOM IND I KAMPEN UNGE MAND!

    mvh smiley


  • #9   1. jun 2012 Den eneste motor af nyere dato med Direkte skifte 4 Gear og lille 47mm blok hus er en RMC/S 1978-79-80.

    mvh smiley


  • #10   1. jun 2012 Jeg troede der blev hentydet til HELE maskinen Karsten, eftersom maskinen ikke er med dansk stel, så er motoren nu sandsynligvis den oprindelige til maskinen. Jeg har også selv haft en 4 gearet tysker, UDEN skivebremse, altså IKKE en rmc/s. Jeg ER inde i kampen, hehe. smiley

  • #11   1. jun 2012 HE HE ;))
    OK OK.men jeg vil æde min hat på at det er RMC/S motor ;))

    Go week til jer alle!

    mvh Fra Falster.


Kommentér på:
4-gear

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce