858 visninger
|
Oprettet:
4-gear {{forumTopicSubject}}
Jeres første reaktion bliver nok noget i stil med "idiot, idiot idiot!"
Men, kære kreidlervenner... jeg behøver jeres hjælp her:)
Jeg har fundet det 4. gear på min RMC.... Hvad sker der for det? er det normalt? hvor stammer 4-gear motoren fra, og er det så en MC?
okt 2005
Følger: 115 Følgere: 120 Scootere: 9 Emner: 156 Svar: 4.652
4 og 5 gears motore er ikke lovlige til knallert brug herhjemme nej. Jeg tror ikke vi nogensinde har haft en 4 gears model herhjemme, jeg kan dog tage fejl, 5 gears modeller herhjemme er oprindelig motorcykler.
Nu bliver jeg nysgerrig, hvor er dit stelnummer hakket ind i stellet, og står der wja foran det?
okt 2005
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Scootere: 4 Emner: 32 Svar: 446
Fedt at Finde ekstra gear!! ;))
Mon ikk der er tale om en Rmc/S motor i 4 gears udgave..
Med mindre der pludselig kommer et ekstra mere!
mvh
aug 2011
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 11 Emner: 49 Svar: 181
okt 2005
4 gear er kun lovligt hvis maskinen er indregistreret som mc, desværre. Hvis man som sagt løber ind i den ene betjent i DK som har forstand på de gamle kreidlere, så bliver hele motoren konfiskeret. Med det sagt, så siger min erfaring mig at hvis man kører pænt og ordentligt, så slipper man som regel med advarslen, jeg har ihvertfald endnu aldrig fået en bøde for ulovlige dele, eller for at køre for stærkt, men jeg bor jo så også ude på landet, hehe.
Kun én gang har jeg stødt ind i en stædig betjent som bestemt mente at min gamle Puch monza jeg dengang kørte på, var ulovlig, og jeg skulle skille den ad så han kunne se om den var planet, bordet og hakket, det var den ikke, men et mindre tun monteret. Jeg sagde til ham at det var helt fint, det gjorde jeg gladeligt, men når jeg så havde gjort det, og han havde set den var lovlig, så måtte det også være i hans bedste interesse, og min, at den forblev i orden og forsvarlig når den blev samlet igen, så han måtte jo så lige køre mig en tur til nærmeste thansen for et nyt sodsæt, 30km væk, og på hans regning. Det havde han alligevel ikke lyst til, så jeg fik lov at køre videre, uden at skille dyret ad, hehe.
Det var før der fandtes mobile rullefelter, og før de begyndte bare at tage maskinen med ved "mistanke" om ulovligheder, jeg tvivler på den går idag, hehe.
aug 2011
Følger: 12 Følgere: 12 Scootere: 11 Emner: 49 Svar: 181
maj 2007
Det kan da sagtens være en Rmc/S motor mont på andet stel!!
KOM IND I KAMPEN UNGE MAND!
mvh
maj 2007
mvh
okt 2005
maj 2007
OK OK.men jeg vil æde min hat på at det er RMC/S motor ;))
Go week til jer alle!
mvh Fra Falster.
4-gear
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside