{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oktan booster
  • #1   7. sep 2008 nedsætter det varmen lidt og gir det mere effekt

  • #2   7. sep 2008 Jeg har hørt at det ikke skulle gøre nogen forskel.



  • #3   8. sep 2008 oktantallet er et mål for hvor hurtigt eller voldsomt benzinen forbrændes. Jo højere oktantal, desto hurtigere forbrænding. Nogle oktanboostere har ry for at ødelægge smøringen i motoren, og det er Yamaha'en følsom for, da hovedlejerne smøres af olien i benzinen. På en to-takter er effekten minimal, eftersom det meste af braget alligevel fiser ud ad udstødningen. Der er nemlig ingen ventiler som stopper gassen. Den nemmeste måde "lovligt" at få mere effekt ud af Yams'en er at planslibe 0,2mm af topstykket. Det giver mere end oktanboostere.

  • #4   8. sep 2008 Jeg ville ellers ikke mene at oktantal, har noget med hvor hurtigt, eller hvor kraftigt benzinen bliver forbrændt, men i stedet hvor meget varme, der skal til, før det forbrænder.
    Eks. du bruger 92, men benzinen selv antænder pga for høj komprision,(Banker) så skal du op i et højere oktantal. På scootere, med kompression der ligger fra 10:1 og op, skal man som tommelfingerregel bruge oktan 95 og opefter. Derfor ville det ikke rigtig gøre noget, at fylde oktan booster på, da de fleste scootere ikke har meget over 10:1 i komprisionsforhold, og derfor bare kan bruge 95 for at modvirke selvantændelsen.


  • #5   9. sep 2008 hmm lytter med

  • #6   9. sep 2008 På en 2-takt motor er det eneste du kan bruge oktantallet til at bruge flere penge på dit benzin:D

Kommentér på:
oktan booster

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce