Kreidlerens fremtid... {{forumTopicSubject}}
Tjah... Nu er den smidt i kasser og de små ting ligger således på loftet.
Stel + diverse skal sandblæses og der kommer en ny farve til. Jeg er ikke fast besluttet på, hvilket farvetema, jeg går efter, men det bliver ikke en mørg farve igen. Den kommer til at larme ad helvede til alligevel, så hvorfor være anonym?
Den bliver lidt mystisk, men jeg kan egentlig godt lide grundidéen:
44mm Parmakit
Membranindsugning
23mm Bing
Topstykke med løst forbrændingskammer
12V tænding (€159 hos 50cc.nl)
Chrom-potte af ukendt oprindelse
I kraft af membranstudsen kan jeg tillade mig at montere et powerfilter, KUN for larmens skyld, hehe. Desuden snerrer udstødningen helt vildt, så det vil kun bidrage til illusionen om, den er vanvittigt hurtig. Jeg satser på 90-95km/t uden anstrengelser.
Højt styr, så jeg kan sidde oprejst
Lang '70er-forlygte
Langt sæde, indtil jeg finder et af de korte.
Egerfælge - overvejer 120mm nav for at spare vægt
Bagskærmen monteres på bagsvingeren
Smalle, lave dæk - forskærmen skal derfor sænkes
Forgaffel fra en 80ccm'er med gaffelben fra min gamle forgaffel
Kompressorhorn, hvis jeg ellers kan finde et sted at gemme det
Og så skal jeg have fundet et digitalt instrument med omdrejningstæller og impulsstyret speedometer (samme princip som en cykelcomputer). Der er masser at vælge mellem, men det er umuligt at finde nogle ordentlige data på dem. KOSO laver nogle, der er fede nok, men de er generelt ret poppede at se på - det lader til, jeg må gå lidt på kompromis.
Instrumentet skal bygges ind i den lange forlygte, så det skal være rundt. Ærgerligt nok, fordi et af KOSO's instrumenter har alle mulige unødvendige funktioner, inkl. distance på tid. Og jeg eeeelsker bare ekstra-funktioner.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Det er rigtigt, der er langt mellem dem. Der var en periode, hvor de jævnligt dukkede op, og vi har fået fingrene i tre, hvoraf en enkelt er defekt pga. rust.
De har en anderledes, mere progressiv dæmpning, og de vejer en anelse mindre end den originale. Ellers monterer man dem kun pga. udseendet, hvilket også er grund nok.
Der er kun én lille detalje, og det er, at der skal laves et specielt styrstop, da gaffelbroen ellers laver grove buler i tanken.
nov 2003
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 2 Emner: 46 Svar: 1.268
Kreidlerens fremtid...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside