707 visninger
|
Oprettet:
kamphund? hjælp sq {{forumTopicSubject}}
hej sp.
Jeg har i denne her uge projekt i skolen og jeg har om kamphunde.
Derfor vil jeg lige høre jer om lidt forskelligt.
Det sværst spørgsmål t få svar på er følgene:
hvornår er det farligt at have kamphunde?
hvem har kamphunde og hvorfor?
hvordan kan det være vi ikke må have kamphund men andre hunderacer i Dk?
det er det jeg gerne vil have svar på håber i vil hjælpe mig for det er ikke det mest nemme emne...
på forhånd tak:D
aug 2008
Følger: 69 Følgere: 67 Scootere: 5 Emner: 195 Svar: 736
jul 2006
Følger: 53 Følgere: 52 Scootere: 3 Emner: 80 Svar: 1.037
jul 2007
Følger: 61 Følgere: 62 Scootere: 7 Emner: 233 Svar: 1.197
2. Man ser desværre tit de forkerte typer har 'kamphunde'. Fx nogen som tror at de er hårde, når de har en 'farlig' hund. De typer kan somregel ikke opdrage dem ordentligt, derfor bliver der noget lort.
Jeg kender dog 2 som har Amstaff, og de er de venligste hunde.
Min kammerat har en søster som har en han Amstaff. Engang vi var nede at besøge søsteren, ville han drille den. Han viftede med den ene hånd, så den kiggede over på den, hvorefter han gav den en flad med den anden. Han gjorde det nogle gange. Den blev ikke aggressiv på nogen måde. Istedet gik den hen til mig, for jeg kælede for den istedet
Kender også en pige som har en Amstaff. Hun passer den desværre ikke rigtigt lyder det til, for engang min kammerat legede lidt med den, råbte hun af den at den skulle fandme ikke ligge i sofaen. Den reagerede ikke, for den har ingen respekt for hende. Hun ville så ta fat i nakken af den, hvorefter den bed ud efter hende. Men det er kun hende den ikke har respekt for. Den ved godt at hvis den ikke opfører sig ordentligt når min kammerat passer den, så vanker der. Men den elsker ham.
Hunde er ligesom børn. De skal ha grænser, og kærlighed.
3. Grunden til vi ikke må ha kamphunde, er muligvis fordi, hvis de ikke bliver opdraget ordentligt, og er aggressive, er de nok nogle af de hunde, der bider hårdest.
Skal så hilse og sige at jeg har oplevet flere aggressive Schæfere end jeg har oplevet 'kamphunde'.
jul 2007
nov 2005
Følger: 65 Følgere: 115 Scootere: 3 Emner: 32 Svar: 1.949
stavefejl er gratis.....
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 88 Scootere: 29 Emner: 158 Svar: 558
det er muskelhund
en kamphund bliver brugt til kamp
lige som en jagt hund bliver brugt til jagt
såå MUSKELHUND
jeg har min MUSKELHUND fordi det er den smukkeste hund du kan finde og fordi den passer på sin ejer
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 42 Scootere: 11 Emner: 67 Svar: 2.199
den rigtige betegnelse er Muskelhund, og ved ikke hvorfor folk i DK er syntes vi skal ha et forbud... rent faktisk er de hunde der laver flest personskader om året Laborador og Shcaefer hunde... men de tser jo bedre ud på forsiden af en avis hvis man kan skrive "kamphund"...
men i bund og grund er en hund bare en hund, alle hunde kan trænes til at bide... politiet bruger schaefer og gider ikke høre på "jamen de har oss styr på dem" osv. for hvis man er villig til at gøre hva der kræves for at opdrage en hund ordentligt er der ingen hunde der er farlige... nogle betjente sover på gulvet ved siden af deres hund de første par uger efter de har fået dem hjem som små...
en hund er hva man gør den til...
har selv en Amstaff på snart 2 år som på ingen måde er farlig, hun er nu 2 gange blevet bidt af små lorte hunde og hun har ingen af gangene bare været tæt på at bide igen... så alt det med de er farlige er noget fis, Amstaff f.eks. er testet og beskrives som en rigtigt god familie hund, der er bare ikke nogen af de mennekser der er imod muskehunde som gider at sætte3 sig ind i tingene, de fleste af dem har aldrig mødt en, og det syntes jeg sku er noget pis...
jul 2007
nov 2005
jul 2007
Meget muligt at muskelhundene kan bide hårdt, og et almindeligt menneske ikke kan ryste dem af, men låse sig fast, kan de ikke.
nov 2005
jul 2008
alle hunde advarer før de angriber, det gør de med kropssprog, knurren og gø'en og med kropsprog mener jeg de sænker halen, rejser hårene på rygen, viser tænder og knurrer og hvis du forsætter gør den... sådan er ALLE hunde, jo muskelhunde har flere muskler end "alm" hunde og jo de bider sig fast en gang, det gør en shaefer og en laborador oss... jeg har haft en politihund i armen så ved de ikke slipper igen... kun små hunde er anderledes de bidder mange gange hurtigt, hvilket sku heller ikke er harmløst skal jeg hilse og sige...
de forskellige hunde typer er forkellige og det skal man vide inden man anskaffer sig en hund, problemet er alle de brian'er og mohammed'er der anskaffer sig en muskelhund forde den er "sej" og det er den HELT forkerte grund til at anskaffe sig nogen som helst hund... hjeg har børn og har en Amstaff og er ikke det mindste urolig for at der skal ske noget overhovedet...
jul 2007
Da vi skulle hjem igen og startede maxi'en og satte os op, kom schæferen hen og nabbede først hende lidt, og derefter mig. Så vi skyndte os at køre, hvorefter den løb efter os.
En anden gang, var hvor jeg var hjemme ved en af mine daværende venner. Da den kom hen og ville kæles for, begyndte jeg selvfølgelig og kæle for den. Pludselig bed den bare i min arm. Sagde selvfølgelig ingen ting, for 'man var vel lidt hård dengang' :o)
En anden gal schæfer, var min onkel og fasters. For satan den var syg i pæren! Min far som ellers er en stor stærk mand, turde sgu ikke nærme sig den djævel! En dag hvor min faster så lå inde i sin seng og sov, kom hunden så ind, og ville måske ligge sig på sengen. Pludselig farede satan op i den, og bed hende lige i hovedet, den fik så bidt øret af hende. Heldigvis fik de da øret fra den, hun kom på skadestuen og fik syet øret på igen. Derefter blev hunden aflivet.
Men igen; har aldrig oplevet muskelhunde som aggressive.
På den anden side, mener mange jo også at muskelmænd er dem der slås, og er pisse aggressive, men det har jeg til gengæld heller aldrig oplevet. Har oplevet at små popdrenge lægger op til slagsmål masser af gange, men aldrig muskelmænd.
Kender en som næsten har bredere skuldre end han er høj, som folk siger er aggressiv, men jeg har kun oplevet ham som stille, fredelig og glad.
nov 2005
der vil jeg så ikke gi dig helt ret
min forældres hund muskel/ kamphund . har tit set hvor den bare sidder og kigger efter ingen ting . men de har så osse en lille familie hund og hvor den bare kommer en til en for at snakke / kæles med . uden tøven eller nogen form for tegn og advarsler at der vil ske noget , der flyver den lige i flæsket på den lille hund . nu kan i jo så ikke lige vide hvordan den er , men det kun et spørgsmål om tid før jeg gør et eller andet ved den hund , for det kan fandme ikk passe at den lille hund skal lade livet fordi de ikke kan opdrage den store hund rigtigt , og det er kun blevet værre jo ældre den bliver . og den er da trods alt næsten 2 år og 70kg . og man siger at den ikke er fuldvoksen før den bliver 4 år . selvfølgelig er der da mange muskel/kamphunde som kan blive forvekslet for en familiehund i gåseøjn , da den har fået den rigtige opdragelse / træning og motion som den har behov for
man kan vel ikke engang melde hunden til nogen uden at den har angrebet nogen som så vil stå op og sige ja den angreb mig ????
jul 2008
Du kan jo ikke generalisere ud fra dine forældres hund, så er det jo dem der ikke kan finde ud af at opdrage den ordentligt og så skal de slet ikke ha sådan en hund... og det er sku ikke hundens skyld at de har været for dovne eller bare for dårlige til at opdrage den... EN HUND ER BARE EN HUND..!
skal vi så oss aflive alle haner fordi der findes kamphaner? og alle tyre fordi der findes kamptyre..? nå nej for dem spiser vi jo så dem skal vi da ikke af med...
og hvis den store hund i har ikke kan med den kille er det JERES ansvar at fjerne en af dem fra hjemmet, nogle hunde kan bare ikke sammen og det kan være to hvidt forskellige racer men det kan oss være to af samme race, sådan er det sku oss med mennesker..!
ja nogle hunde fejler noget oven i hovedet og de skal selvfølgelig aflives, men skal vi så oss til at aflive mongoler for når en mongol går amok sker det sku oss ud af den blå luft og de er sku stærke sådan nogle...
man kan ikke generalisere og at dømme en hel race på nogle enkelte individer er rasistisk og diskriminerende, og det er bare ikke iorden...!!!
jul 2007
Dér siger du faktisk noget; "racistisk". Det er jo faktisk ren racisme at sige at alle muskelhunde er galsindede.
At 1 indvandrer er et svin får også tit folk til at tro at andre indvandrer er nogle svin.
Giver dig fuldstændig ret. Det er racisme.
jul 2008
Har ALDRIG sagt at alle muskelhunde er galsindede siger at jo der er nogle enkelte hunde ind imellem der fejler noget oven i hovedet og bare ikke er søde, det er hunde af alle racer og de skal selvfølgelig aflives... så måske du lige skulle læse det jeg skriver igen
Jeg er kæmpr modstander af et forbud mod nogen somhelst hunde... hvis vi får det i DK kan jeg garantere dig at jeg kraftigt begynder at se efter et andet land at bo i...
danskerne skulle være såda net tolerant folkefærd og det er de bare ikke de er fordomsfulde, fordømmende og ensporede i deres tankegang... desværre...
jeg elsker min hud over alt på jorden og ville blive rigtigt ked af det hvis de blev forbudt og hun så derfor aldrig ville kunne opleve at få hvalpe og være mor...
jul 2007
Du misforstår mig, jeg giver dig jo netop 100 % ret i din udtalelse
jul 2008
jul 2008
er bare så hidsig over hele den her debat omkring "kamphunde" (som folk der ikke ved bedre kalder dem) det kører i Danmark for tiden... Er træt af folk der siger at sådan nogle hunde bare skal skydes uden nogensinde at ha mødt en selv, mange af dem ved ikke engang hvordan sådan en hund ser ud og alligevel hader de dem... kan ikke forstå man kan være sådan...
jul 2007
Jeg fatter heller ikke hvordan folk kan være så hidsige på de kamphunde. Det er idioten i enden af snoren den er gal med
Må indrømme at første gang jeg mødte en amstaff, hvor jeg selv vidste det var en amstaff (havde mødt den før), var da da lidt frygt at lugte i den store dreng, men den gjorde skam ikke nogen noget. Den var derimod lidt ulækker når den sagde "hej" for den blev så glad at den pissede op og ned af os
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 74
Jeg kender en som har 2 unger og 3 Amstaff'er, og han har virkelig givet sig tid med de hunde, ungerne kan hive dem i halen uden de gør noget osv osv. Han har aldrig haft problemer med dem. og tror heller ikk han vi få det.
Jeg har personligt selv en Rottweiler, ja okay det er ikk en "kamphund" men stadig.. Hun er så sød så sød, hun kan ikk engang finde på at nakke en flue eller noget, hun sover med kattene og de små unger der render rundt i huset d:
jul 2008
Den Amstaff/Ambull jeg gav til min mor, eller gav den faktisk til min bror i konfirmationsgave efter at ha snakket med min mor om det selvfølgelig, den har en gang løbet efter en hest ude i skoven og der blev det anmeldt som om den havde angrebet hesten og det blev oss blæst helt vilt op i medierne og der var intet i det, politiet konfiskerede den til test af deres hundeadfærds-hva-det-nu-hedder og normalt beholder de hunden nogle dage når de tester den men hun testede hunden og sagde hurtigt at der var intet ondt eller noget somhelst i den hund og den gik, lystrede og opførte sig eksemplarisk og bedre end mange andre "normale" hunde, og det har de jo fået på papir fra politiet af, så den fik de besked på at køre ud og aflevere med det samme igen...
kamphund? hjælp sq