{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Stoffer.. {{forumTopicSubject}}

I SIGER TIL HVIS JEG SKAL SLETTE DETTE FORUM..

Hey folkens . Ved godt det er noget underligt noget og lave et emne om men har simphelthen brug for lidt hjælp her . Jeg sidder lidt og diskutere med en veninde omkring stoffer hun tager fanta, hætter. E (ecstacy) og coke og speed og amf Hun har tidliger kun røget noget hash men som jeg prøver lidt og forklare hende hun skal stop og ellers hvis hun skal ta noget skal det kun være hashog skunk det andet er en del mere skadeligt så mit spørgsmål er : Hvilken af alle disse ting skader mest .. OG folk som skriver tingene skader lige meget NEJ det gør det ikke ved jeg så hvilken skader mest


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoffer..
  • #1   24. nov 2010 Hun må sku have et pænt nedern liv, hvis hun sidder og ryger, sniffer eller hvad man gør med det shit.!

  • #2   24. nov 2010 NSC er nogle små teenagere. .

    Jeg har virkelig prøvet og hjælpe hende ud af det virkelig jeg har fik hende ud af amf på et tidspunkt men nu hvor jeg er flyttet i pleje på fyn begyndte hun igen og enda med værre stoffer jeg har gjordt alt for og få hende til og stoppe jeg har enda sat en ssp på hende og gør det ik for og være stikker eller et svin gør det for og hjælpe hende men som sagt hun vil ik stoppe så skrev til hende jamen fint så synes jeg hvis du endelig skal tage stoffer så hold dig kun til hash det skader ik lige så meget men hun siger det skader lige meget så mit spørgsmål er SKADER HASH LIGE SÅ MEGET SOM ALLE ANDRE STOFFER . Det mener jeg ik det gør


  • #3   24. nov 2010 NightStonerCrew - Nicklas

    Ja og prøver og hjælpe hende ud af det men hun lytter ik helt men skrev til hende jamen hvis du ik har lyst pt med og stop med stoffer så synes jeg i det mindste godt du kun skal holde dig til hash for det er mindre skadeligt og så siger hun NEJ det er lige så meget skadeligt så mit spørgsmål er ér hash lige så skadeligt som andre stoffer for det mener jeg ik det er ?


  • #4   24. nov 2010 Hvor gammel er hun??

  • #5   24. nov 2010 Nej Hash,Skunk,pot Skader væsentlig mindre end Dem du nævner smiley
    Du blir osse 10gange mere hooked på amf,coke,speed :S


  • #6   24. nov 2010 man skal holde sig fra hårde stoffet efter min mening smiley



  • #7   24. nov 2010 NightStonerCrew - Nicklas A

    16


  • #8   24. nov 2010 J !

    Præcis lige mine ord .


  • #9   24. nov 2010 [marijuana-Tuners] weedstaar - NSC! .

    Præsic så heller en fed i ny og næg


  • #10   24. nov 2010 jeps smiley

  • #11   24. nov 2010 fuck stoffer!
    men i følge sundhedsstyrelsen er hash mindre skadeligt end alkohol? smiley så hvorfor det ikke er lovligt (endnu) kan jeg ikk helt regne ud?


  • #12   24. nov 2010 Er hendes forældre ligeglade med hende??

  • #13   24. nov 2010 Mathias

    Nej heller ik mig altså jeg kan bedere li en fed frem for alkohol efter min mening


  • #14   24. nov 2010 NightStonerCrew - Nicklas A

    Nej slet ikke de gør alt hun har bare en forkert omgangs kreds som også er mine venner men jeg holder mig sku for hårde stoffer jeg holder mig sku mere til den fede i ny og næ men det hende hun har svært ved og sige nej altså stilte hende et spørgsmål for lidt siden jeg spurgte hende hvis du fik en capsel fanta havde du så gået 6 km efter det og ja det havde hun sagde hun s:


  • #15   24. nov 2010 lsd skader i hvert fald mest af alt, of så mener jeg at fantasy skader derefter mest, så kommer coke og E og alt sådan noget. men hash og skunk skader mindre end alkhol, men er dog ligesom alkhol ikke godt i længden.

  • #16   24. nov 2010 Jeg forstår bare ikk en pige på 16år! kan side og ryge sniffe eller hvad man gør med de hårde stoffer, uden forældrene gør en skid ved det. smiley

  • #17   24. nov 2010 Naughty-By-Nature

    Præcis smiley


  • #18   24. nov 2010 mathias C
    Fordi (hash,skunk,pot ) Stadig er et relativt nyt stof og ik kommet ind i vores kultur som sådan, Det er ik blevet normalt endnu at suge en pind efter arbejde fx smiley Derfor er politikerene lidt tøvenede smiley + Mange vil hellere ik have det blir Offentligt fordi så blir det dyere smiley


  • #19   24. nov 2010 det er lidt den samme omgangskreds jeg har. og jeg holder mig sgu ogs fra alt det lort men som du ogs siger kan man da lige ryge en pind en gang imellem, men jeg har set hvad det gør ved de fleste der tager hårde stoffer og de bliver bare underlige og langsomme. og så har jeg ogs en veninde der tager næsten alt hun kan få fat i og først var hun mega smuk og lækker og hun kunne sikkert få hvem som helst, men så fik hun er kæreste der tager alt muligt lort og efter et stykke tid med det lort ligner hun noget der er blevet ramt af et tog op til flere gange.

  • #20   24. nov 2010 Naughty-By-Nature .

    Kender du mig ?? hehe Det er 100% det samme med hende her ang kæreste og engang var smuk og såen Præcis lige mine ord på en prik det lige før jeg tror du har været mig . Så ved du vel også hvor ondt det gør alligevel og se sin veninde sådan ik ?


  • #21   24. nov 2010 jeg tror bare hun er fuld af lort smiley kender den slags menesker som bare sidder og lukker lort ud om at de har gjordt dit og de har taget dat men ihvert fald
    tjald er ok efter min mening men coke osv osv det bare klamt ..


  • #22   24. nov 2010 [marijuana-Tuners]•Simonini hpr sonic• !

    Jeg kender hende godt og ved hun tager det 100% men rigtig nok synes også røg det helt ok som sagt vil da hellere ryge en fed end og drikke efter min mening smiley


  • #23   24. nov 2010 ja det gør sgu ondt at se hende som den junkie hun nu er nu. men hun er stadig sød og sådan noget, men hendes kæreste er bare et svin for at have ødelagt hende på den måde. det er nemlig ham der bare har fodret hende med alt det lort.

  • #24   24. nov 2010 præcis smiley

  • #25   24. nov 2010 Naughty-By-Nature

    Ja de skulle fucking selv finde sig en junkie kæreste istedet for og hive en som ikke er junkie med ned til det lort og gør hende til junkie


  • #26   24. nov 2010 Det med at hash ikke er mere skadeligt end alkohol er til dels rigtigt. Rent fysisk tager man ikke lige så meget skade af hashrygning (der er dog kræft) som man gør af at drikke alkohol. Alkohol smadrer leveren og de fleste alkoholikere bliver ikke 60 år.

    Men der imod er hash et af de stærkeste psykoaktive stoffer man kan få. Der er rigtigt mange mennesker som ligepludselig ryger rundt med en hashpsykose og så er der mange der vil komme med den påstand at: "Det er kun svage mennesker det sker for". Men sådan hænger det ikke sammen. ALLE kan blive ramt af en hashpsykose. Selv meget hærdede rygere kan lige pludselig blive stangpsykotiske. Det kan man ikke kontrollere. Da jeg var i behandling fik næsten alle dem der kom ind med hashmisbrug antipsykotisk medicin.

    Mange der misbruger hash benægter over for sig selv at de ikke har taget skade rent psykisk. Men det har langt de fleste som misbruger hash, de er ganske simpelt bare i benægtelse hvad det angår ..

    Det her jeg har skrevet er ikke noget jeg gider at diskutere med folk, jeg har sat i terapi i 1 år af mit liv 5-6 dage om ugen 5-8 timer om dagen med misbrug som emne. Så jeg gider ikke at der er nogen børn på SG der skal belære mig om lige bestemt det her emne smiley


  • #27   24. nov 2010 sys skunk/hash er ok men stoffer er meget mere skadeligt også i længden og man kan blive afhængig af det og få det fysisk dårligt smiley

  • #28   24. nov 2010 Kenni M

    Nu skal jeg fortælle dig en ting. Det med at have fysiske abstinenser er ikke det værste (det kan man faktisk også få af hash) Det værste er de psykiske abstinenser som er rigtigt slemme efter et hashmisbrug.


  • #29   24. nov 2010 men man tager jo skade, for selv om man ryger hash putter man jo stadig tobak der er ristet i og man kan ikke få nikotinen ud 100% med mindre man bruger specielle redskaber smiley og hvis man blander det med skunk i stedet, er der jo stadig tjære i mener jeg i hvert fald er det lidt skadeligt for lunger ligesom smøger, men der jo også mange ting der skadelige, alkohol er dog værre i længden smiley


  • #30   24. nov 2010 Christian

    Der vil jeg ik give dig helt ret min søster tog stoffer før du log og roede rundt i din fars nosser. Alle får ikke en hash psykose det er faktisk få der får hash psykoser. Det går igen også anden på mængden af det du tar og om man ryger hver dag eller en gang imellem og hvor lang tid og om folk kan tåle det der er nogen folk som ik kan tåle det. Og man får ik kræft af hash det er stik modsat man bruger hash til og holde kræft nede med så det passer ik helt men nogen af tingene giver jeg dig ret i men ik dem alle


  • #31   24. nov 2010 Fysiske abstinenser svarer faktisk bare til en influenza. Dog med lidt andre symptomer. Nogle (som mig selv) Fik/får kramper i benene og heftige svedeture og ondt i kroppen. Men de psykiske abstinenser er langt langt langt værre! Det kan faktisk ikke rigtigt beskrives hvordan det er, det skal prøves før end at man kan forstå det smiley

  • #32   24. nov 2010 måske for nogle personer men tror også det kommer an på hvordan man har det fysisk, og nu drikker jeg ikke ryger kun smøger og nogle gange en fed, desuden er hash/skunk lovligt i nogle lande smiley og har dog holdt pauser hvor jeg ikke har røget christian smiley og det gik sku fint nok

  • #33   24. nov 2010 Kenni M

    Derfor tager man tobakken en i en ovn på ca 120 grader (kan ik lige huske det præcist) Og venter til den er 120 grader varm så ligger man tobakken ind og venter i 20 min så har du tobak hvor der intet tjære eller nikotin eller noget i


  • #34   24. nov 2010 kommer dog også an på indtagningen tror jeg, feks hvis man nu bager hashkage så der måske større chanche for at man får en hashpsykose hvis man putter meget i og hvis man spiser en del af det ved det dog ikke 100% da diverse videnskabsmænd siger forskellige svar smiley men kommer vel os an på selve personen der ryger det/spiser det

  • #35   24. nov 2010 Christian

    Har selv været ahængig af tjald jeg fik svede ture jeg drømte ik fik jeg ik noget jeg kunne sove på log jeg og ik kunne falde i søvn havde uro i hele kroppen


  • #36   24. nov 2010 *Team Sut min LøG * J0g Mongolen

    Få styr på dine facts før du udtaler dig. Der er lavet undersøgelser i Holland (hvor hash er lovligt) og hvis du ryger hash så er chancen for at få koldlunger (alvorlig kræftform) 3 gange større end hvis man kun ryger almindelige smøger. Desuden bruges det ikke til at helbrede kræft, det bruges til at dæmpe smerterne.

    Desuden skriver jeg heller ikke at alle får en hashpsykose. Det jeg skriver er at alle er disponible for at få en. Det er heller ikke sikkert du kan mærke på folk hvis de har en psykose. Netop derfor snyder det så mange. Fordi man tænker at ham man sidder og ryger med virker meget normal. Det er ikke en gang sikkert at personen selv er klar over at han/hun har en psykose, fordi de ikke ved hvad det vil sige smiley


  • #37   24. nov 2010 nu det ikke lige altid man har en ovn smiley hvis man er udenfor feks mongolen men det vidste jeg faktisk ikke smiley

  • #38   24. nov 2010 Kenni M

    Det er rigtig nok det giver jeg dig ret i hash kager har jeg spist 2-3 og gør det ikke igen man bliver simphelthen så væk af det er du sindsyg man bliver skæv så det ik noget jeg vil anbefale mm folk godt kan lide det


  • #39   24. nov 2010 har lige været i holland for et par måneder siden christian, og der kan dog også være en grund til det, på deres færdiglavet putter de i nogle cofeeshops hårspray på for at papiret skal klistre bedre sammen så det holder til lidt mere smiley

  • #40   24. nov 2010 Kenni M

    Nej derfor rister/ristede jeg altid en stor del så jeg havde smiley


  • #41   24. nov 2010 Det er jeg sikker på at de ikke har gjort i den undersøgelse som blev lavet. Da den var MEGET grundig.

  • #42   24. nov 2010 hehe ja mongolen :), men de fleste folk ryger nok først og så for de fråder på og spiser en hashkage måske og ryger videre på den måde tror jeg hurtig der kan opstå en hashpsykose smiley

  • #43   24. nov 2010 Christian

    Jeg skriver hash holder kræft nede jeg skriver ik det fjerner det læs min tekst en gang til .. Og ja selfølgelig kan man få kræft men det er minimalt hvis du rister tobakken i en ovn ..


  • #44   24. nov 2010 det kan jeg nu ikke besvare christian men har hørt det fra en cofeeshop ejer smiley

  • #45   24. nov 2010 Kenni M

    Haha ja Du for vild smiley


  • #46   24. nov 2010 *Team Sut min LøG * J0g Mongolen

    Det er jo ikke tobakken der gør at det er mere kræftfremkaldene. Det er selve hashen og det holder ikke kræften nede. Som jeg skriver så dæmper det smerterne ved visse former for kræft. Det er ikke på nogen måder helbredende eller med til at holde kræften nede smiley


  • #47   24. nov 2010 hehe :), kendte os en og hans storebror/lillebror ikke sikker, lavet hashomelet ellers var det vidst pandekager altså så går man sku lidt for vidt smiley

  • #48   24. nov 2010 Christian

    Så synes jeg du skal fortælle lægerne at de lyver smiley


  • #49   24. nov 2010 Det er der aldrig nogen læger der har udtalt.

  • #50   24. nov 2010 Jeg ryger en jay engang imellem med vennerne, man for optur og gør det for hyggens skyld, er blevet tilbudt mange gange X'er og det hele, dog har jeg altid sagt nej. Har altid sagt til mig selv at hvis jeg prøvede det bare 1 gang, så ville jeg ikke kunne sige til mig selv eller andre at jeg ikke har prøvet det før, og det ville jeg personligt have det dårligt med.

    Har en ven som engang var en meget genert fyr, han havde altid hætte trøje på, sad i bussen alene og var ikke sammen med ret mange. Og så kom hashen, og han forandrede sig mere og mere.. Han er blevet en helt anden person nu. Og jeg tror at han har taget skade af hash. Han er ligeglad med mange ting, han kæfter op nogle gange, og er han blevet meget igoistisk. Og her for et pr uger siden fik han sådan et anfald sagde han, han var helt bollet havde røget hele dagen, taget x'er osv.. Og så sagde han at han ikke rigtig vidste hvad han lavede, han sagde det var som om han drømte, men han var helt fucket tændte en joint foran sin far, som ikke vidste han havde noget forhold til hash/stoffer


  • #51   24. nov 2010 Researchers find smoking marijuana presents bronchital risks, but less chance of lung cancer compared to cigarettes

    men der mindre chanche for at få det en cigaretter smiley


  • #52   24. nov 2010 http://avisen.dk/hash-nedbryder-dit-dna_109310.aspx

    (link fjernet)

    Cannabis er en af verden ældste medicinske planter, der virker mod mange forskellige lidelser.
    En kort oversigt over de lidelser, hvor Cannabis er kendt for at lindre:
    Generelt smertelindrende (analgesisk) i mild grad
    Generelt beroligende
    Generelt appetitstimulerende
    Kræft (kemoterapi): modvirker kvalme (anti-emetisk virkning), stimulerer appetitten.
    Anorexia Nervosa: stimulerer appetitten
    AIDS (wasting syndrome): giver appetit
    Sclerose: lindrer uro/spasticisme i lemmerne
    Muskelsvind
    Crohns, colitis, Irritable Bowel Syndrome (IBS)
    Angst og uro i kroppen
    Migræne: kan tage et migræneanfald i opløbet ved at berolige
    Epilepsi, Tourette's: Beroliger
    Astma: udvider blodkar
    Grå stær: reducerer trykket i øjet
    Søvnbesvær: beroligende virkning
    Menstruationssmerter
    Stress: afslapper, bringer tingene på afstand og får en til at glemme presset



  • #53   24. nov 2010 Kenni M

    Siger de gamle undersøgelser smiley


  • #54   24. nov 2010 men man kan altid sige 100% hvad for nogle artikler man skal tro på da artiklerne kan komme fra mange forskellige lande christian, tror nu ikke nogen har fundet en helt præcist svar endnu, altså nu har der jo os været mange ting med man kan få kræft af at spise mad releterede ting,

  • #55   24. nov 2010 der stod vidst noget om havegryn eller hvede engang os har jeg læst,

  • #56   24. nov 2010 Kenni M

    Det kan vi nemt blive enige om. Men den største undersøgelse der blev lavet er den i Holland og indtil jeg hører om en der er større så vælger jeg at tro på det smiley


  • #57   24. nov 2010 og nu der også en væsentlig ting, forskel mellem cigaretter og smøger, så man kan jo heller ikke sige hvad der passer der, når man ryger en fed holder man det inde i lungerne i længere tid, så man kan jo godt tage lige så meget skade som cigaretter af det måske, men det er der ingen der har et konkret svar på endnu jo smiley

  • #58   24. nov 2010 sluddervrøvl mente forskel mellem cigaretter og hash/skunk

  • #59   24. nov 2010 tja størrelsen på undersøgelsen tror jeg ikke betyder det helt store med mindre der er meget stor forskel, de har sku proppet hårspray på joints i mange cofeeshops i holland i flere år så smiley og mange shops gør det og de gør det stadigvæk, smiley men jeg vil sige hash/skunk er skadeligt måske ikke ligeså skadeligt som cigaretter og alkohol, men den ting der er allerværst er hårde stoffer, det kan man da blive enig om smiley

  • #60   24. nov 2010 Tror allermest på Kenni M

  • #61   24. nov 2010 smiley

  • #62   24. nov 2010 Ja, de andre stoffer er på mange måder værre end hash. Det bliver dog ikke bedre af at meth-amfetamin er på vej til Danmark og vi har allerede fået crack. Men det meth-amfetamin er det værste stof i denne verden (hvis du spørger mig) Folk bliver direkte sindsyge af det lort. Jeg håber virkelig at myndighederne vil gøre alt hvad de kan for at holde det lort ude af DK. Ellers forbliver lille trygge Danmark desværre ikke så tryg mere smiley

  • #63   24. nov 2010 ja det ville sku ikke være rart, og ja folk bliver sindsyge af meth amf tror jeg sku også på, sys bare man generalt skal holde sig fra hårde stoffer

  • #64   24. nov 2010 Ja eller syntetiske svampe :S

  • #65   24. nov 2010 ja det sku heller ikke rart, jeg holder mig til de champignonger man får når man bestilleren pizza smiley smiley

  • #66   24. nov 2010 Det bliver svært at komme udenom, at hash er mindre skadelig end de andre stoffer. Men det ændrer ikke på, at hash er et klamt stof og folk der ryger det meget, ændrer sig markant.
    Et eller andet sted kommer det dog meget an på brugen af stofferne. Hvis man tager amf uden at overdrive, sørger for at drikke vand, spise og få noget søvn uden der er for lang tid imellem, vil jeg vove den påstand at man lever med en ret lille risiko. MDMA er desuden et af de sikreste stoffer hvis det kun indtages en gang i måneden, da det er ved jævnt brug at det bliver farligt. Problemet er at kroppen bliver mere og mere vant til det, så der skal mere til at få den samme rus.
    Dog lyder det som om at hun ikke tænker ret meget på sig selv og så er der bare ikke meget at gøre. Hvis hun ikke vil hjælpes er det næsten umuligt at nå igennem.

    Hvis du da i det mindste bare kunne få hende til at lade være med at indtage fantasy, så ville du være nået et langt stykke. Det skal man helst holde sig fra.

    En ting der dog irriterer mig så inderligt, er folk der aldrig selv har taget noget og plaprer løs med deres moralprædikener. Hvis man ikke ved hvad man snakker om, skal man bare lade være med at sige noget.

    Og så lige mht. hashpsykoser. Der er faktisk rigtig rigtig mange der får psykoser - også uden de ved det. En psykose er ikke nødvendigvis en der flyver rundt på gulvet og tror han skal dø, der er rigtig mange forskellige former - også i meget mindre grad.

    Og så lige med den med at det hjælper mod kræft. Det hjælper på appetitten hvis du får kemoterapi, ikke på selve kræften smiley


  • #67   24. nov 2010 fuck stoffer!! Ryg den fede.. Alle stadens soldater ryger kun den fede og drikker slet ikke!! Og de har bare styr på deres pis, få styr på din veninde inde du møder hende nede på gaden om et par år stående og sælge sig selv fordi hun ikke kunne styrer sit misbrug i denne alder.. De ting du nævner smadrer din hjerne, det er lavet på kemikaliere hele lortet, så klart det er fucking skadeligt i forhold til den fede da det er et natur middel og kun skader på lungerne og din psyke.. Hvor imod stoffer kan smadrer så meget andet..

  • #68   24. nov 2010 Fischer ^

    Endelig en der har forstået det med psykoser smiley


  • #69   24. nov 2010
    *Team Sut min LøG * J0g Mongolen

    du skriver nsc er nogle små teenager du er 15 år du er også teenager og der er mange fra nsc er ældre


  • #70   24. nov 2010 Søren B

    Jeg er nu 16 men oka du er da stadig en lille konfirmant haha


  • #71   24. nov 2010 ja og siger det bare jeg siger jo ikke at jeg er i ældre end dig

  • #72   24. nov 2010 FUCK NARKO!!!! ryg en fed og hav det grineren istedet for at fucke dit liv med alt muligt kemisk pis smiley

    De´r er jo også en grund til det hedder "hårde stoffer" og så ligger hash/skunk/pot langt derfra


  • #73   24. nov 2010 •Team Byskov• Ts Street - Andreas H

    Hash er lige så vanedannende som mange af de andre stoffer som F.eks amfetamin. Folk der ryger hash hver dag bliver sløve i bolden og render rundt i en tåge. Folk benægter typisk det og de kan først se det når de er ude af misbruget ..


  • #74   24. nov 2010 *Team Sut min LøG * J0g Mongolen

    Nu er du jo heller ikke ret meget ældre end konfi alderen smiley


  • #75   3. jan 2011 Ingen er i nu død af en overdosis hash/skunk/osv!

    der imod hvad der i mine ord er stoffer, både skader og dræber!


  • #76   30. jan 2011 speed og amf er det samme

    det der fanta skal værtfald stoppe, grænsen mellem rusen og forgiftning er er meget lille. det kan også skaber lever og nyre skader (det kan de alle sammen) det kan også forsage psykoser, som forfølger en. Ecstasy og Lsd skader nogenlunde på samme måde.
    (mdma) Ren, er det der helst skulle være i skiver, men det er der næsten aldrig, det er for det meste erstattet med lsd, som er væsentligt billiger end mdma. for 3-4 år siden kom der en pille som hed 007, der var. lsd,(heroin lille mængde) så var der speed, og nogle andre binde kemikalier, noget andet fyld, så producenten kunne spare penge.
    men den havde aldrig set skyggen, af mdma. mdma, skader også din lever og nyrer. mdma kan selvfølgelig også skade ens psyke, derfor skal så unge menesker som jer ikke begynde og eksperimentere.
    har ikke den store erfaring med de der Hætter, men har hørt det er en svimlende fornemmelse, lidt lige som alle tabers favorit drug, lightergas. speed og coke, virker på samme måde det bedøver centralnervesystemet, og sult, trangen til at sove bliver forvrænget, og begge dele giver en utrolig behagelig selvtillid, nogen bliver noget deprimeret dagen efter, andre gør ikke. jeg bliver ikke deprimeret dagen efter. tror også det er meget med ens måde og tænke på, hvis det første man tænker på er mere, så går det galt. coke og speed , skader også lever og nyre.
    alle de nævnte stoffer som kan sniffes, skader også dine, blodåre i hovedet og kan forsage hjerneblødninger.


Kommentér på:
Stoffer..

Annonce