{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Kan politiet ikke gøre noget ? (: {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg satme finde ud af hvad der er lovlig eller ulovligt.

det er sådan at mig og min bror var ud og køre scooter her til aften, han var igang med at ændre dyse hvor begge scootere hold slukkede men stadig varme, så kører politiet lige forbi og kigger noget mistænkeligt på os men fortsætter.

så nu vil jeg gerne ha et korrekt svar om de kan tage scooteren og smide på felt eller bedømme om den er ulovlig hvis de ikke har set en køre på den ?

Håber der kommer nogle kloge åger forbi, og ikke noget med 30cm reglen her. !!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan politiet ikke gøre noget ? (:
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   18. aug 2012 Det korte svar er ja det kan de.

Det samme princip gælder når de tager folk på skoler, ved en grillbar osv, de behøver ikke have set scooteren køre, blot den befinder sig på offentlig grund.

• #2   18. aug 2012 okay tak for svaret !! (:

• #3   18. aug 2012 Men du kan altid nægte at det er din smiley

• #4   18. aug 2012 haha, jeg står ude på lars tyndskids mark og nægter at jeg ejer den scooter som jeg sidder på smiley hahaha smiley

• #5   18. aug 2012 efter egne erfarringer kan jeg sige på den tekniske skole jeg har gået har de haft en betjent fra tidl morgen gemt i en øvre sal og filme alle der kom, så de ku bevise de har kør på scooterne:

da de ellers ikke kan gøre noget.

§ 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

• #6   18. aug 2012 så hvis du man fx havde trukket maskinen kunne de INTET gøre.

• #7   18. aug 2012 Var slideren i problemer smiley ?

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #8   18. aug 2012 Jeg vil anbefale folk at lige læse hvad Paragraf 11 faktisk betyder, og ikke hvad folk tror den betyder.

(link fjernet)

Kig efter "Kragens" svar.

• #9   18. aug 2012 Jonas : nej heldigvis, de kørte bare videre men hvis de havde stoppet havde jeg nok fået en lille bøde smiley

• #10   18. aug 2012 Det havde sku været ærgeligt hvis det allerede var sket o,0 Men Ja så længe det går! Jeg håber bare jeg en dag ser den i et eller andet station 2 eller lignede program hvor den render fra panserne ^^ se DET ku være sjovt xD

• #11   18. aug 2012 Hahahah:D

• #12   18. aug 2012 jeg tro vis nogen sikker af fra politi så bliver det sku nok klippet ud få eller opfårder det jo til at man stikker af

• #13   18. aug 2012 Der er da masser af videoer hvor folk stikker af.
    Og hvis politiet ellers bare holdt sig til deres egen lov, så kan man stikke af bare ved at tage hjelmen af og trille over for rødt lys.

Men i skal sku ikke tro de ikke bare brager over for rød 3 gange og ligger 30cm fra dit bagdæk, som da min ven blev jagtet ned gennem svendborgs gågade.

• #14   18. aug 2012 reject - det rigtigt nok men så skal den ogss være lovlig når du går med den! for du må stadig ikk gå med en slukket og kold scooter som er ulovlig!

• #15   18. aug 2012 V.S.C.R * The Kok * 1 det da klart de kører sådan hvis din ven kører gennem svendborg gågade, de må gøre hvad der udsætter dig for ligeså stor trussel som du udsætter andre for. Derfor må de brage ind i dig hvis du kører på fortorvet og folk skal hoppe for livet.

• #16   18. aug 2012 citeret fra rejects link

"Jeg skrev for et stykke tid siden en mail til Rigspolitichefen i KBH, angående det at trække en ulovlig knallert. Jeg blev ringet op i dag af politiet, og fik en forklaring. Grunden til at de ikke ville skrive en mail til mig, var at det ville være lidt besværligt at forklare over e-mail. Og det kan jeg nikke godkendende til. For det er ikke helt nemt at forklare.

Han fortalte mig, at normalt skriver politiet ikke bøder hvis man ikke har kørt på knallerten.

Et citat fra http://www.retsinfo.dk, §11 omhandlende færdselsloven lyder:

§ 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

Det vil sige, at kommer du trækkende med en knallert, anses du som gående. Derfor behøver du f.eks. ikke knallert bevis for at trække en knallert. MEN! Da en konstruktivt ændret knallert ikke må forefindes på offentlig vej, så KAN du godt få en bøde for at trække en ulovlig knallert, fordi den ikke opfylder bestemmelserne for et køretøj af den art. Men i praksis gør betjente ikke noget ved det, hvis de ikke har set en køre på knallerten.

Hvis man mod forventning så får en bøde for at trække sin knallert, kan man nægte at betale bøden, eller, på stedet, henvise til færdselslovens §11. Hvis man alligevel får en bøde, kan man gå i retten og kan være heldig at vinde sagen, hvis du henviser til §11. Hvis man går i retten, skal man ikke betale sagens omkostninger!! (det spurgte jeg om så snart han nævnte retten og han svarede at man ikke betaler sagsomkostninger, medmindre man vil have en advokat som selvfølgelig skal betales).

Politichefen som jeg snakkede med var enig med mig i, at det er et kompliceret spørgsmål, da der ikke er noget præcist svar på det.

En hurtigt opsamling vil være:

1. Når du trækker din knallert betragtes du som gående iht. færdselslovens §11.

2. Men selvom du er gående, opfylder en ulovlig knallert IKKE bestemmelserne for det kørestøj, og du kan derfor i teorien godt straffes.

3. Hvis du får en bøde for trækning af ulovlig knallert, og mener at du er 100% uskyldig, kan du gå i retten og henvise til §11 i færdselsloven.

4. Hvis det skal være helt rigtigt, så er de ulovligt at trække en ulovlig knallert, men i praksis gør betjente ikke noget hvis man ikke har kørt på den. Men færdselslovens §11 og loven om konstruktive ændringer af en knallert, går lidt mod hinanden, så det kan ikke siges helt præcist hvad der er rigtigt eller forkert."

Kommentér på:
Kan politiet ikke gøre noget ? (:

Annonce