{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny knallert lov fra januar 2013
  • #1   25. okt 2012 kigger lige med

  • #2   25. okt 2012 søg her inde på forum smiley søg og du finder svar lille ven smiley

  • #3   25. okt 2012 Søg nu i forum for engangs skyld!!

  • #4   25. okt 2012 så søg da for helvede det står milliarder steder google er din ven

  • #5   25. okt 2012 Slap af nøder han spørg bare?????

  • #7   25. okt 2012 Kunne være lækkert at få noget besked om hvordan de regler for ulovlig kørsel skærpes! smiley

  • #8   25. okt 2012 godt jeg bliver 18 til næste år

  • #9   25. okt 2012 Hvad sker der vis man blir stoppet første gang og anden gang ovs?

  • #10   25. okt 2012 der er vidst os med med scooter skal ned og kører 25 på et tidspunkt smiley godt jeg er 18 smiley

  • #11   25. okt 2012 Kunne være lækkert at vide, Dybdal!

  • #12   25. okt 2012 der kommer ikke til og ske en skid.andet en det det kommer til og koste 400 noget at få kort til scooter.de kunne da godt gøre så en 30 scooter må køre 60kmt

  • #13   25. okt 2012 Thomas s, hvorfor skulle de lave så en 30 scooter må køre 60? Synes du helt seriøst det er forsvarligt og køre 60 km/t på en cykelsti?

    De 30 km/t er jo sat for vores eget bedst, hvis vi måtte køre hurtigere end 30 så måtte vi ikke køre på stierne. Vil du hellere sidde ude mellem bilerne? Har prøvet og køre en knallert 45 på vejen (jeg er godt nok ikke 18 endnu, men fuck nu det) og det er fandme skræmmende og sidde på en lille knallert mellem store biler.


  • #14   25. okt 2012 Hvis dette er tilfældet kan vi ikke bruge Kim's link til noget, der står at reglerne skærpes!

  • #15   25. okt 2012 Det er ikke en ny lov, men en masse små ændringer som du kan finde en fuld liste over, hvis du blot bruger søgefunktionen idet jeg lagde et link til hele lovændringen for et par dage siden.
    Loven er vedtaget og træder i kraft 19. januar.


  • #16   25. okt 2012 Har en god bremse? Nu ved jeg ikke hvornår du tog dit knallertbevis, men dine bremser er sådan set fuldstændig ligegyldige. hvis du kører 36 km/t, flytter du dig 12 meter i sekundet så vidt jeg husker. Så de første 10 meter er allerede tabt, eftersom du som mennesker har en reaktionstid på 1 sekund. Derudover, skal du undvige, og vælter højst sandsynligt. Vil du helst vælte med 36 km/t eller 66 ?

    Der går IHVERTFALD 25 meter fra at der sker noget til du holder stille. og det er altså på en knallert 30, så tænk dig til det dobbelte. GLHF


  • #17   25. okt 2012 ville ikke være så bange for at køre 60km't på vejen eller på cykelsti.

  • #18   25. okt 2012 Har i link til det med man får udsat sit kørekort 3 år,, vis man blir stoppet 3 gang, har i nogle links, udover tv2syd :))) i har kun læst det der jo ingen andre steder!!! Så det engang sikkert!!

  • #19   25. okt 2012 Anders nu kan jeg jo se du kommer ovre fra æ' ø - så vil bare sige til dig, at her ovre i det mørke jylland, der er der altså ikke rigtig cykelstier, så vi køre på en 30'er knallert ude mellem bilerne ALTID! - så at komme op og køre 60, ville hjælpe en del herovre.


  • #20   25. okt 2012 Hvis hastigheden fordobles firdobles inertien (den kraft man har på), hvilket betyder at der også skal bruges 4 gange så langt til at bremse.

    Bremserne er dog ikke ligegyldige, men det der betyder allermest er at have de rette dæk, gode bremser og en kører der ved at man ikke kan dreje mens man bremser og at man kun skal bremse så meget at hjulene ikke blokeres.
    Hopper der noget ud foran dig, så kør ind i hækken ved siden af dig. Du kommer slemt til skade, men du rammer ikke personen med de 5,8 ton som du gør hvis du kører ind i en person med 50 km/t. 100 km/t giver over 20 ton tryk..


  • #21   25. okt 2012 den dag flertallet af danske unge lære og køre ordenligt kan vi tale om højre hastighed men ikke 60 og slet ikke på en cykelsti

  • #22   25. okt 2012 Anders, det holder ikke, hvorfor må man så kører noget med 1000 hk, 8 passagerer og en trailer bagpå med 2-3 motorcykler, som Max c, skriver i et andet topic.
    Virkelig 30 km/t? det sku farligt at kun kører 30 når jeg kan cykle fra min vens Puch. Den lov om man kun må køre 30 er urimelig, det giver ingen mening, nej du skal selvfølgelig ikke kører 60-80 km/t på en cykelsti. Så det kun på vejen man kører på.


  • #23   25. okt 2012 PGA de nye regler har jeg ikke lyst til at køre scooter mere det er noget være lort! smiley

  • #24   25. okt 2012 nick k

    jeg ved ikke om du selv har opdaget det. du bor i danmark ikke alle andre vær land har sin lov og vores er strammet så meget de seneste år er fordi at flertallet ikke kan finde ud af at køre ordenligt


  • #25   25. okt 2012 Nick, du må jo heller ikke køre noget som helst med 1000 hk på en cykelsti? xD Jeg skriver, at hvis man sætter loven så man må køre 60 så bliver det for farligt og køre på stierne. Derfor må de sætte folk ud mellem bilerne, og jeg synes personligt det er skræmmende og ligge der med en lille knallert der kører 45 i timen, og folk kører udenom mig med 80 km/t

  • #26   25. okt 2012 Ja, godt være jeg har misforstået det du skrev før. Ja men det da meget bedre at komme op på de 60-70 end at kører de 30 km/t og der kommer en bil med 90 km/t ude på landevejene. ja, det er farligt at køre scooter, det giver sig selv, man sidder jo ikke rundt om et bur, som i en bil. Det jo også derfor dødstallet er højt, men det nok også mere fordi folk ikke fatter at køre bil og er ligeglad med scootere, fordi de tror de kun køre, 30 km/t. Ligepludselig kommer vi til den konklusion fra regeringen at det er for farligt, og udelukker helt scootere, ja, hvad så? skal vi 16 årige så køre bil? Sæt den grænse til 70, og der vil ikke være nær så mange der tuner den ovs.

  • #27   25. okt 2012 Anders Dahl s det er jo det samme som en mc er det så også uforsvarligt? Og det vil blive første gang man bliver stoppet er det bøde og anden gang bliver det bil køre kortet et halvt år og så længer tid pr gang du bliver stoppet op til 3 år smiley

  • #28   25. okt 2012 Christopher hvad helvede taler du nu om? Har du læst hvad det er vi snakker om? smiley

    Tror du da at MC'er må køre på cykelstier eller hvad fuck fabler du om? xD


  • #29   26. okt 2012 Nej nej men jeg har heller ikke noget imod en scooter skulle køre på vejen hvis de måtte køre lidt hurtigere og fx en 45 er må jo heller ikke køre på stier smiley

  • #30   26. okt 2012 de skal ikke køre mere en 30 for det kan i jo ikke bevise i kan styre hvorfor tror i loven er endt der hvor den er

  • #31   26. okt 2012 Aj, Thomas, det er de jo netop ikke. Reglerne sættes så stramme, netop fordi at de bliver brudt og at der er så mange farlige uheld, som en lang del hen af vejen kan tilskrives at folk ikke kører ordenligt, at knallertkørere ikke er køreteknisk dygtige eller ikke tager hensyn til deres omgivelser og at mange glemmer at bremser og hjul skal kunne klare den højere hastighed når den skal sænkes igen. Og så selvfølgelig når folk kører over 50 i byen. smiley

    Jeg håber dog på at den nye lov med kørekortet får uddannet flere noget bedre til at køre ordenligt, så lempelser af reglerne igen kan komme på tale. smiley


  • #32   26. okt 2012 Soullen, det sku ligeså farligt at køre 30 og der kommer en bil med 90 km/t fordi dig.
    30 km/t er latterligt, jeg kan cykle fra min vens puch, hvis jeg træder til, og den køre endda over 30 km/t. Så skal alle cykler også have begrænsninger? På en eller anden måde? Cykelister køre også ude hjelm uden politiet siger noget. Og de kan opnå den samme fart som en lovlig scooter/knallert. Det giver ingen mening.


  • #33   26. okt 2012 nick k

    det fint det tempo vil jeg gerne se dig køre hele tiden på 15km for det kan du sq ikke jeg kan da også nemt cykle 35km/t men sq ud over længere distanser og det er netop det folk glemmer


  • #34   26. okt 2012 Soulen, ja ved jeg squ godt, men det latterligt at jeg kan køre fra ham på en cykel, når han har en >>Motor<< på sin "cykel" Hvorfor siger politiet så ikke noget til alle de, der cykler uden hjelm? det jo ligeså dumt? Knallertloven er urimelig. I forhold til bil, motorcykel ovs.

  • #35   26. okt 2012 det er fordi det ikke er et lov krav at du har cykel hjelm på det er det netop på en knallert da den konstant kan holde en fart på 30km/t jeg cykler fks normal tempo 15-20km/t ca der er altser stor forskel på om du rammer en med 15-20 en 30 der ud over forvolder en knallert/scooter langt større skade en cykel. og der kommer den lovgivning ind i billedet tænk dig da lige om

  • #36   26. okt 2012 Ja, men i de fleste cykelulykker dør folk også, alligevel de kun bliver ramt med 20 km/t. Som sagt før, ja det er farligt at cykle, køre knallert ovs, men sådan er det. Vi sidder ikke inde i en bil, som beskytter os meget mere.

  • #37   26. okt 2012 nick du er bare almen uklog

  • #38   27. okt 2012 For en gangs skyld må jeg sgu holde med Soulen. Nick du er sgu ikke den skarpeste kniv i skuffen.

    Hvor meget vejer din cykel? 10-15kg? smiley Forestil dig, at du kører 30 km/t på din cykel (hvilket er langt over gennemsnitshastigheden folk cykler med) og du rammer en mur.

    Så forestil dig at du kører 30 km/t på en knallert, som vejer 105kg, og du rammer en mur.

    Hvilken vil skabe det største tryk, tror du?

    Kan godt love dig for det er knallerten, og hvis du påkører en person med et køretøj der vejer 105kg, og et kørertøj der vejer 15kg. Så er der LANGT større risiko for dødsfald med kørertøjet på 105kg.

    Brug lige hovedet.


  • #39   31. okt 2012 Hvad sker der, hvis man har kørerkort og dermed self. er 18 år. Får det konsekvenser for ens bilkørekort ?

  • #40   31. okt 2012 Jeg kan ikke se noget om bilkørekort i den kommende lov. smiley
    Du kan læse bekendtgørelsen om kørekort her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=143073&exp=1


  • #41   31. okt 2012 Anders, du bliver bare ved med at køre 30 km/t. Det er altså langsomt, Jeg kunne da cykle fra min vens puch, et godt stykke tid, og den køre over de 30 km/t. Ved squ godt at en knallert er farligere, har aldrig sagt den ikke er. Men hvorfor må vi ikke køre mere end de 30 km/t? Fordi de tror flere folk bliver dræbt? Ja, nu regner jeg da heller ikke med, vi skal have lov til at køre 60-80 km/t på stierne, Så sker der ligepludselig ikke mange uheld, hvor det, enten ikke er personen, der (måske) er på vej til at, gå over en vej, som ikke kigger sig for, bliver kørt ned og dør.

    Du skal jo også kigge dig for, når der kommer biler. Mange af de uheld, som sker, er nok også hvor, (personen bag bilen ikke er opmærksom) og bragere ind i scooteren. Så kan stadig ikke se hvorfor, grænsen stadig er 30 sølle km/t.

    Hvis vi måtte køre de 70 km/t, ville der jo være markant flere, der ikke sætte et større cylle, på sin scooter og tune den med tun udstødning ovs. Plus, bilister vidste at vi faktisk kunne køre, mere end 30 km/t og måske tog hensyn til os.


  • #42   31. okt 2012 30-40 km/t på cykelstier i byen er ikke slemt at holde den på, og man lærer hurtigt at man også sagtens kan køre under 30. Men at køre så langsomt langs med landevejen, hvor man har sin egen bane (cykelsti) adskilt fra bilernes med en meter græs og man har fint udsyn 1-300 meter frem er altså til at få lange nosser af. smiley
    Dengang jeg havde en topfart på 72 km/t kørte jeg da også på maks gearing omkring 60-65 km/t på denne strækning, men da ikke over det, for så er stien heller ikke bredere. smiley


Kommentér på:
ny knallert lov fra januar 2013

Annonce