{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

den nye lov, hjælp lige en fortvivlet 20 årig ! {{forumTopicSubject}}

Davs..

http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/Knallert/Nye-regler-2013/Boeder-og-straf-lille-knallert-2013.aspx

Jo for at tage den forfra, så vil jeg sige, at jeg FORSTÅR reglerne, men at hvis man ser i mit situation, så bliver jeg sgu i tvivl..

Jo, for jeg er 20 år og har haft kørekort til bil i 2½ år, jo jo.. men i oktober måned, der blev jeg hapset i alt for høj fart (84% overskridelse) , ja det noget skidt , så den blev taget, og jeg er startet i teori og alt det lort, lige her fornyligt.. så det jo meget godt .. MEN !

Så skal jeg jo bruge en transport middel frem og tilbage til arbejde, og bussen det gider jeg satme ikke, da det noget lorte tidspunkter i forhold til hvornår jeg skal møde , og når jeg har fået fri..

Og så kunne jeg selvfølgelig ikke lade være, da jeg fik min Derbi Senda hjem der ik kunne køre.. så har jeg self bygget den fuldstændig op med mhr team 80cc, 24 karburator, yasuni r3, og alt hva i kan forestille jer.. med andre ord, jeg købte dele og byggede den op i noget af samme klasse som min gamle aerox, som i forvejen var pisse vildt.. hovsa smiley

Ja, så er det jo fordi sidst jeg kørte knallert det næsten 3 år siden og der var det sådan at jeg skulle tage konsekvenserne for tunet osv, så i mit hovedet var det jo nemt, men er aldrig blevet taget så fred være med det..

og jo, jeg er stadig pisse ligeglad med reglerne osv, for jeg kan godt overholde fartgrænser som hvis jeg kørte i bil.. det bare rart når de sidste 20 km til arbejde er rent landevej. så dejligt at kunne køre lidt som bilerne smiley

og den kører "desværre" de 120-130 kmt.. jo jo jeg er ligeglad, for bliver jeg stoppet, ja så tar de det hele osv og jeg får den skraldet tilbage.. det er jeg også ligeglad med, for det er deres arbejde at holde i orden, fred være med det..

MEN det jeg som er i tvivl om.. det er jo fordi situationen står jo i det da jeg er VED at tage mit kørekort igen.. og som jeg har forstået det så er det hvis man er under 18 (eller er lige blevet 18 whatever) og bliver hapset med noget der er for hurtigt, så udsætter de det.. yes , men hva med i den situation jeg er i ? det sker der ikke noget med vel ?

for jeg kan simpelthen ikke finde noget svar til det.... og vil helst gerne i spørger igen hvis i ikke helt forstår mit spørgsmål, så der ikke går misforståelser i det ! smiley

forsat god weekend drenge og piger,, mvh andreas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den nye lov, hjælp lige en fortvivlet 20 årig !
  • #1   26. jan 2013 Det er vidst noget med den første del:

kører spritkørsel med en promille over 1,20
    kører med ulovlige stoffer i blodet (overtræder nulgrænsen)
    forsætligt volder skade, fremkalder fare eller kører særligt hensynsløst
    kører over 100 km/t og 100 % over den skiltede hastighedsgrænse
    tidligere har fået en betinget frakendelse og får én igen inden for 3 år
    begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt

er ikke helt sikker. Der er mange der er i tvivl om det inklusiv mig selv. Dog mener jeg det er den ubetingede for knallert kørekortet der så opgraderes til bil. og hvs det ser sådan ud så får du udsat dit kort yderligere 6 måneder. smiley

er somsagt ikke 100% sikker i min sag. De eneste der kan svare dig med 100% sikkerhed er 114 og bede om færdselsafdelingen. smiley

• #2   26. jan 2013 Det er jo det der er lidt forvirrende, for der står udover det..

Jeg har aldrig behøvet at have kørekort til lille knallert. Behøver jeg det nu?
    Nej. Hvis du er født før 19. januar 1995 (dvs. er fyldt 18 år før 19. januar 2013) kan du fortsat køre lille knallert uden at have noget kørekort.

Jeg er jo født i 19 juli 1992.. og self da jeg var 16 skulle jeg tage knallertbevis osv, men så fik jeg bilkørekort, og derfra var det biler og biler ..

men så blev kørekortet hapset i den alder jeg er i nu.. og jeg er IGANG med tage kørekort nu, så hvis man vender og drejer det, så kan man sige at jeg kan komme med noget så fucking tunede som min senda, uden der sker noget som helst med mit kørekort forløbet ? smiley

fordi så står der jo også ..

Må jeg fortsat køre bil, selv om jeg har fået frakendt retten til at køre lille knallert?
    Ja. Frakendelse af retten til at køre lille knallert berører ikke de andre kørekortkategorier, som du har kørekort til.

Aha, så som det første del du kopierede, hvis jeg overtræder dem, så så tager de knallerten og gør dit og dat, men alt det andet sker dder ik noget ved..

Men jeg kan selvfølgelig godt se logikken i at hvis jeg blæser igennem byen med 50zone i en 110 kmt eller hva ved jeg, så kunne jeg godt forestille mig..

Men hvis jeg overholder det som skiltende siger, men de stopper mig at rutinetjek osv .. og de ruller den og den går en del over 100.. ja hva sker der så ??

du kan godt se.. hvis bare jeg var 17 eller 18 år, så var det allerede svaret, men jeg er 20 år og er igang med det efter at have mistet pappet, og sådan noget, så kan jeg ik se hva der skal ske ??

Og nej gør sgu ikke noget så dumt at køre sprit osv.. det er simpelthen KUN at maskinen kan køre så hurtigt, men det er jo når man VIL køre stærkt, simpelthen ikke fordi jeg kører rådden og hensynsløs i byzoner, og sådan noget slags smiley

men ja.. hvis folk er lige så forvirret som jeg, så ringer jeg sq ind og spørge ligeud.

• #3   26. jan 2013 jeg ville ringe ind og få et svar fra dem der har med tingene at gøre.

Jeg som er 17, bliver 18 i år, jeg kommer IKKE under knallert kørekortet da jeg har et bevis. smiley men ja jeg er selv utrolig meget i tvivl. Beslutter du dig for at ringe ind vil jeg gerne have et svar også, tak. smiley

• #4   26. jan 2013 Ja, jeg skal nok finde ud af noget regner jeg med smiley

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.084
    #5   26. jan 2013 Så vidt som jeg forstår de nye regler kan du nu optjene klip, hvilket betyder samler du nok klip så ryger kørekortet igen.

• #6   26. jan 2013 Bilkørekort har Intet med knallert 30 at gøre. Bilkørekort er ikke i fare. Og du kan ikke udsættes i mere end 2 år dvs til 20 års alderen.. De regler gælder ikke for dig
    Føreret til lille knallert er ikke det samme som føreretten i almindelighed.

• Reject ™

#7   26. jan 2013 Allan R, Det tror jeg ikke helt på, især ikke fordi en knallert 30 nu beskrives som et motorkøretøj hvortil der kræves førerret, hvilket også betyder man kan optjene klip på sådan en.

De ville jo ikke kunne udsætte førerret til bil hvis det du siger passer.

• #8   26. jan 2013 Jo det er noget andet at udsætte det.

• Reject ™

#9   26. jan 2013 Jeg tror stadigt ikke på at man kan slippe godt fra at bryde loven blot fordi man allerede har kørekort, så har de ihvertfald nosset ganske grundigt i det.

Kommentér på:
den nye lov, hjælp lige en fortvivlet 20 årig !

Annonce