1.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Svindler? Svindler?

Mojn SG. Smed min PGO på den blå avis i går, og i dag fik jeg den her email. Syntes den virker meget utroværdig... hvad syntes i? smiley

Hello,
Thank you for the fast reply, please allow me to write in English, i write better in English. i am ok with the price and i will love to make payment immediately to secure this purchase. i am making the purchase for my daughter who is getting married soon.

regarding payment, i am not in Europe presently, i am in an oil field in the Gulf working as a contractor. so payment will get to you from my boss via a certified bank cheque and you can get the money immediate from any bank or currency exchange house. my Boss will add extra amount to the payment to cover the shipping cost. do not worry about the shipping. after you get the money, a transport company agent will come to your location for pick up. you will pay them with the extra money added to the payment.

i need you to please email me the below details for payment:

Name.....................Address..................Post code...............City....................Country..................Phone number.............Email....................
your agreed final price .............

as soon as i get the above details, you will get your money in few days.

urgent response will be highly appreciated.

my regards to your family.

have a nice day.

Johanna Heidi.

Mvh Æ Formand! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindler?
  • #1   20. jun 2013 Det skal du ikke gøre. De gør det også med elektronik. Har fået mail fra dem flere gange, samt på sms

• #2   20. jun 2013 Jeg har også fået beskeder fra dem jeg har aldrig svaret for sys også at det ser underligt ud

• #3   20. jun 2013 100% svindel. Det er sku sjældent en pige arbejder som entreprenør og så lige i et oliefelt i golfen.

• #4   20. jun 2013 Hvem fuck køber også en brugt knallert, til sin datters bryllup? smiley

• #5   20. jun 2013 Husk nu på at bare fordi det står på engelsk så har vi altså mange udlandsboende personer her i lille Danmark
    Købte min sidste peugeot speedfight 3 af en i Dragør hvor hele familien var der og han kunne rigtig rigtig dansk og det kunne resten af familien ikke, men derfor var der stadigvæk alle papirer på knallerten og han havde reservenøgler, servicebog og alt hvad der nu skal være.

Så bare FORDI at det står på engelsk når en person kontakter jer, så er det ikke ens betydning med at personen ikke er real.

• #6   20. jun 2013 Katjing har jeg sagt det har noget med sproget at gøre? smiley Syntes bare det er underligt, at hun vil købe em brugt knallert,til sin datters bryllup? smiley

• #7   20. jun 2013 Får dem vær gang jeg har en annonce der inde og jeg svare aldrig på dem smiley

• #8   20. jun 2013 Ham der snyder dig 100%

• #9   20. jun 2013 Hvis mailen kommer fra selve DBA, så kan du overveje det - Hvis den kommer fra en random email, fx. hotmail, så er det næsten 100% sikkert en scam/RAT smiley

• #10   20. jun 2013 Min papfar har fået nogenlunde samme mail smiley

• #11   20. jun 2013 Den kommer fra DBA smiley

Kære annoncør

En bruger har sendt dig en besked via DBA's e-mailsystem.

Besked:
    PRIS

Brugerens kontaktoplysninger:
    Navn: J
    Telefonnummer:
    Mail: johanna_heidi33@outlook.com

Vi sender dig brugerens kontaktoplysninger, da vi af sikkerhedsmæssige hensyn ikke viser e-mailadresser på DBA.

Ønsker du at svare brugeren, skal du blot benytte ovenstående kontaktoplysninger.

• #12   20. jun 2013 Så kan du godt overveje at skrive tilbage smiley

• #13   20. jun 2013 Får tit sådan noget lort på sms fra guloggratis smiley

• #14   20. jun 2013 har aldrig modtaget sådan en mail er på guloggratis hverdag det samme med dba smiley

• #15   20. jun 2013 det er et såkaldt Nigeria brev,det er svindel og skal anmeldes til dba..

• #16   20. jun 2013 Har du anoncer på gogg

• #17   20. jun 2013 Det er svindel. Aldrig handel med folk på den måde medmindre du får penge i hånden. Checken kan være falsk og bank overførsler kan annulleres.

• #20   20. jun 2013 Jeg tvivler ikke på det er en svindler, der var en der forsøgte noget lignende mens jeg var i Australien med min storebror, da vi skulle sælge vores bil dernede.. der blev vi kontaktet af en der ville købe den til sin mor, han arbejde sjovt nok også på en oliebore platform, og var ikke hjemme særlig tit og ville have vi skulle overføre penge for ham og alt muligt gøjl via noget lignende western union.
    svindel og humbuk smiley
    han gik også med til at betale fuld pris for bilen med det samme..

• DBA S
    DBA S Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #21   20. jun 2013 Som I også alle nævner, så er dette desværre ikke en reel henvendelse. Disse falske henvendelser kan komme både på mail og via sms - For sidstnævnte er kendetegnet, at der oftest ingen afsender nummer står oplyst, men at henvises til at kontakte personen via en e-mailadresse.

Formålet med kontakten til dig er, at du får et indtryk af at du har med en interesseret køber at gøre. Svindleren sender dig så enten en falsk check eller sender dig et forskud på transport via en PayPal-overførelse. Dokumentation for at pengene er overført, sker via en falsk PayPal-kvittering - Dvs. at pengene ikke på noget tidspunkt er overført til dig. Da den falske kvittering viser et større beløb end aftalt, skal du tilbageføre differencen.

Du skal derfor blot ignorere disse henvendelser - Send dem i stedet videre til DBA og vi sørger for at blokere denne type henvendelser. Pågældende er allerede blokeret.

Vi skriver mere om 'Nigeria'-henvendelser og falske PayPal-kvitteringer i DBA´s Sikkerhedscenter:
    - http://sikkerhed.dba.dk/artikler/nigeria-henvendelser/
    - http://sikkerhed.dba.dk/artikler/falske-paypal-kvitteringer/

Har du spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte mig igen. Enten her eller på support@dba.dk - att. Lene

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA

• #22   20. jun 2013 DAFUQ?! Er DBA på SG? smiley

• #23   20. jun 2013 De er oprettet for 3 timer siden smiley

• #24   20. jun 2013 Haha perfekt, velkommen til scootergalleri....

Respekt for det smiley

• #29   22. jun 2013 Vest-Jysk Tuning!: Der er mange 13-14 årige herinde. Nu nævner jeg bare lige 2 der er aktive rasmus og toms

• #30   27. jun 2013 Du må ALDRIG give info om dine bankkonti, cpr.nr. eller andet til udlændinge eller andre der hovedsageligt beder om dette. Det er Phishing og de venter bare på du bider på, så de kan undnytte f.eks. Pas.nr./Cpr.nr./konto nr. osv.
    Hvem fa'en sidder på en boreplatform som ikke er Dansk uden at kunne Dansk og nævne dens navn f.eks. Tyra fra Mærsk og vil købe din maskine som en bryllupsgave??? Jeg har selv arbejdet offshore og ved hvor meget man tjener som rigger, eller smed som jeg er. Der køber man en ny maskine efter 14 dages turnus, altså 14 dage ude og 14 dage inde. Man køber ikke brugt og hvis man gør gider ens boss da slet ikke bekymre sig om overførsel af penge samt sørge for shipping af maskinen som er dyrere end maskinen selv!!! Skriv du roligt "FUCK YOU AND YOUR SCAM" tilbage. Der er SÅ mange web svindlere og jeg får som alle andre også mails hvor de fortæller jeg skal have kr.1453,67,- tilbage i skat på dårligt engelsk hvor jeg skal udfylde en formular med personlige oplysninger for at få dem udbetalt. Sådan opererer skat.dk slet ikke. Han er en svindler og en dårlig en af slagsen. Find du en NEM ID valideret køber i den blå istedet eller aftal et møde med en potentiel køber der har pengene med, hvis han vil prøve eller købe kontant. Få ALTID pengene i hånden inden han/hun prøver din maskine i tilfælde af tyveri eller styrt hvor i aftaler at køber betaler for skader efter et uheld. Vil køber ikke det har du pengene i hånden og ikke køber. Det er sørgeligt det skal være sådan idag!

• #31   27. jun 2013 Fint nok! Så gi' mig lige dit kortnummer også smiley Nu har jeg familie der har siddet i bankverdenen i 43 år og jeg vil ikke råde dig til at give dit kontonummer ud. Med en ganske almindelig mobil kan din konto hackes og politiet gider ikke gøre noget ved det medmindre du er "hvil i fred" Mærsk mckinney møller. Banken heller ikke da de ikke kan gøre andet end anmelde det til politiet. Det er desværre rigtigt Vestjysk.

Kommentér på:
Svindler?

Annonce