{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyske regler 2 mand på scooter
  • #1   2. okt 2013 Mener du må det samme som i Danmark smiley

Og tror da heller ikke de må køre 2 på scooter i Tyskland?

• #3   2. okt 2013 men når du som dansker kommer på en dansk knallert, så får du alligevel ikke lov til at køre 2 på den

• #4   2. okt 2013 Er der nogen der ved hvor man kan finde reglerne ?

• Janus W
    Janus W Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   2. okt 2013 I skal ihvertfald huske DK skilt og en grå/grøn seddel fra jeres forsikringsselskab, der gør at i kan få hjælp ved haveri/ulykke (en slags udvidet forsikring der er tidsbegrænset). De har stortset de samme regler som i DK. Man skal bare huske, at det ikke er alle cykelstier der må køre knallert på. Jeg har været i Tyskland på knallert nogle gange efterhånden uden problemer, idet jeg ved tvivlstilfælde om placering, holdt mig på vejen.

Jeg har snakket med det tyske politi et par gange, uden de gjorde noget. De stoppede mig den ene gang, fordi jeg ikke havde plade og DK skilt på, på den gamle Big. Og den var tilmed bundulovlig på det tidspunkt. De har nogle cykelstier hvor der er placeret skilte med et "moped frei", men kan desværre ikke huske, om det betyder om man ikke må eller må køre på stien.30'ere skal opføre sig som 25'ere i Tyskland, og køre på kørebanen. Er der et skilt med "Moped frei" på en cykelsti, betyder det, at det er tilladt at køre på cykelstien med en lille knallert (knallert tilladt). Er der ikke noget skilt, må man ikke køre på cykelstien. Selvom der et skilt med "Moped frei" , betyder det ikke, at man skal køre på cykelstien. Det betyder bare, at der så er frit valg.

Og som Jps siger, husk det internationale forsikringsbevis, og DK-skiltet. Man bør også være opmærksom på, at fodgængere er "fredede". Står der to personer på et gadehjørne, eller står der en fodgænger ved et fodgængerfelt, bør du klodse bremserne, og holde tilbage for dem, så de kan gå over gaden. Ukvemsord eller f.eks. at vise fingeren, vil normalt hurtigt blive anmeldt, og politiet vil hurtigt dukke op. Det samme gælder, hvis man smider affald på gaden. Som udlænding, skal bøder betales på stedet, og de kan tage køretøjet som pant, indtil der er betalt. "Brian-kørsel" tolereres ikke, til gengæld har de et mere civiliseret syn på en lille fartoverskridelse, hvis man ellers kører pænt. De har også rullefelter, men sanktionerne er ikke så brutale, som herhjemme. Kan man nå tilbage til et rullefelt med en "lovliggjort" knallert, er den potte normalt ude. Ellers må tyskerne til syn med knallerten, og aflevere et bidrag til bødekassen. Som udlænding, vil du kunne nøjes med en her-og-nu-bøde. Du har pligt til, at medbringe billedlegitimation, og egentlig også et pas, da Danmark ikke har et personnummertbevis med billede.

(Citat fra Billigscooter.)

Kommentér på:
Tyske regler 2 mand på scooter

Annonce