{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Politiet er ude ;o) {{forumTopicSubject}}

Ja, selvfølgelig ikke underligt med al den julefrokost som er i December måned, men jeg fik endnu engang en tanke oppe i hovedet, om hvorfor folk forsat gider og køre ulovligt.
Naturligvis, har de bygget en maskine som kan holde til og få tæv hele tiden, til hvis nu politiet er i røven på en, og det er midt om dagen eller lignende, så synes jeg også det er skægt og køre fra dem.

Men nu skulle jeg bare lige en tur ud og se om pizzarierne holder lukket på grund af ferie eller noget, og kunne ingenting se i deres vinduer. Inden jeg kører ind i gågaden passere jeg en patruljevogn.. Naturligvis eftersætter den med bare og trille stille og roligt, så de kan slå nummerpladen op, og da jeg holder stille ved nummer 2 pizzaria, så kører de op på siden af mig, ruller vinduet ned og spørger til om jeg er den og den person, mens den ene betjent stille og roligt stiger ud, med god tone og det hele. Jeg siger ''Nej, det er min far der hedder det'' hvorefter han spørger om jeg bærer et kørekort han må se, og selvfølgelig har jeg det siger jeg. Han kigger på det (godt nok flækket nogle steder, som han dog intet siger til) og vil lige have mig til og skubbe visiret lidt længere op så han nogenlunde kan se mig, og han går så hen til bilen, og hører ikke lige hvad de snakker om. Betjenten bag rattet spørger så om nogle ting som jeg jo bør kunne svare på omkring mig selv, og det svarer jeg så korrekt på, og får så kortet tilbage hvorefter de siger kør forsigtigt. Nu kører scooteren lovligt, har ingen defekter og larmer ikke eller noget, så der er ikke rigtig en grund til og flygte, når man har rent mel i posen. Selvfølgelig får man ikke samme adrenalinsus som når man lige har stukket af fra panserne, men hvor føles det godt og kunne færdes sikker og roligt i trafikken, og stoppe og have en stille og rolig samtale med politiet uden noget vrøvl. Og så skulle jeg hverken puste eller noget, selvom det er Fredag nat og klokken har passeret 1, og at der er mange folk som er til julefrokoster osv.. nu, hvor nogle vælger og kører spirituspåvirket smiley


Hvorfor vælger DU og køre ulovligt? Og stopper du og har en stille og rolig samtale med politiet hvis de vil bringe dig til standsning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet er ude ;o)
  • #1   28. dec 2013 Det er simpelthen for kedeligt at kører 28km/t som min maskine gør med begrænset CDI, hvis politet blinker af mig, ja så er det sur røv, jeg stopper, det er mig der har gjort noget ulovligt, så jeg må tage konsekvenserne..
    - Ville dog personligt hellere have min maskine kørte under 43, men gider ikke kun køre 28, så jeg tager det som det kommer..


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 51
    #2   28. dec 2013 For mig er det simpelt. 30 km/t er for lidt, jeg voldtuner ikke men jeg gider ikke kører op af en bakke hvor den så ligger på sølle 22-25 stykker.

    Problemet er ikke at der er tunet scootere, problemet er nogen ikke fatter at kører ansvarsfuldt, jeg kører aldrig vildt eller over de 35 på normal cykelsti, jeg giver den gas på de steder jeg VED ingen kan komme til skade.


  • #3   28. dec 2013 Kørte med pillet begrænsninger og Gianelli Go tidligere for af komme lidt hurtigere frem og det var meget fint smiley

    Men så begyndte politiet af kigge lidt mere efter mig så den blev tunet sådan rimeligt med med cylinder skift osv.

    Men det var penge pungen pga brændstof der tvang mig til af gøre den helt standard igen :).


  • #4   28. dec 2013 Fair nok. Aragon'en kører så 47 efter de vejstandere, og da speedometeret ikke længere virker (nyt elektronisk kabel skal til) og jeg ved den er lovlig, så kører man jo bare på den som den er smiley

    Men 47 kmt (ca hastighedsgrænsen i byen) er også fint nok når man bare ligger og tuller rundt omkring i byen, så hastigheden behøver for min skyld ikke og være højere smiley


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 51
    #5   28. dec 2013 Også sjovt som scootere skal være begrænset fra fabrikken, når bilerne kan kører langt over det tilladte og vil skyde på 8/10 også gør det.

    Så smid begrænsing i bilerne også. Så er der ligestilling.


  • #6   28. dec 2013 Er også træt af at ligge på Derbien og køre så langsomt. 42,7km/t . Jeg er den langsommest af mine kammerater lige pt, og det er noget være lort, når man køre længere ture, så de bliver nød til at gasse ned, får at man kører sammen.

    Nu sælger jeg derbien, også køber jeg en Honda også regner jeg med at tune den, så jeg kan følge med.


  • #7   28. dec 2013 Politiet gik ikke rigtig op i maskinen, udover åbenbart lige og tjekke hvem ejeren var og om den var forsikret, så det nu rart nok, selvom den bærer en udstødning i chrome som ligner en knækudstødning, men det er jo bare sådan en standard udstødning ser ud til en aragon smiley

  • #8   28. dec 2013 Kører ulovligt fordi 30 km/t er for langsomt, hurtigere så det bare frem til det man skal og ikke med 30 km/t smiley

    Er blevet stoppet en gang siden jeg var 14, på en ulovlig, de var flinke og høflige ingenting der, var også flinke mod dem, men tanken strejfede mig da lige om man skulle svinge udenom, havde nok gjort det hvis jeg havde kørt alene.?

    Men fik ingen bøde:)

    Også er jeg blevet stoppet en gang i bil, de ville se kørekort og spurgte hvor vi havde været henne det var det, god aften, jamen i lige måde da:D. Så ind til videre har de da været meget menneskelige. Det handler meget om hvilken attitude man har overfor dem:)


  • #9   28. dec 2013 Jeg vil køre tun pga. 30 km/t er lige lidt for mig. Ligger igennem min by med ca. 38 km/t på cykel på en god dag. Knallerterne virker også lidt irriteret når der ligger en cykel lige bag dem som er klar til at overhale.


  • #10   28. dec 2013 Mikkel Hansen
    100% har aldrig hørt om folk der har fået en stor bøde og fået taget deres dele hvis de ikke på en eller anden måde har provokeret politiet. Enten ved at være modstridig over for spørgsmål eller kører fra dem.


  • #11   28. dec 2013 Jeg kunne se dem trille stille og roligt efter mig igennem gågaden, og de gjorde intet den første gang jeg stoppede, så kørte 50-100 meter længere ned af gågaden med 10 kmt eller sådan noget, og der holdte de så på min venstre side, betjenten rullede vinduet ned og jeg slukkede maskinen, hvorefter han spørger om jeg er den og den person, som jeg ikke er, og derefter spørger om han har et kørekort jeg må se. Man skal bare være positiv og svare ''selvfølgelig'' når de selv er stille og rolige.

    Dog er det jo ikke altid at betjene er lige flinke, men når de er så er det nu også rart.

    Der er jo betjente som sikkert ville gå maskinen igennem, spørge til om den er ulovlig, gå fra A-Z, tjekke dækmønster osv... og tjekke efter defekter for måske og kunne give en bøde, eller lignende, og desværre slipper vi ikke lige for den slags betjente. Er alle betjente som disse var, så jeg sku tilfreds nok.

    Ville i køre lovligt hvis i havde kørekort + en 45'er scooter?

    Nu har jeg godt nok bil, men på grund af jeg kunne se der var 8 grader derude, så valgte jeg nu engang og se om der stadigvæk var liv i den aragon, som ikke har været startet op i 2 måneders tid, og så kørte jeg sku bare en tur på den, da den er mere økonomisk end bilen smiley


    Sidste gang jeg blev stoppet af en civil som også trillede efter mig, uden og bringe mig til standsning, der synes han ikke rigtig om mit kørekort da det nemt kunne knække, og sagde at han faktisk kunne konfiskere det og uddele et midlertidigt kørekort, så jeg kunne gå på borgerservice og give 280 for et nyt.
    Han spurgte om jeg ikke bare selv kunne bringe det i orden, og så kunne jeg bare køre videre. Sagde jo, at det skulle jeg da nok. Også stille og rolig samtale, uden at de lige selv vælger og bringe mig til standsning. Kunne se en mørkeblå ford mondeo bag mig med xenon lys + LED lys i samme farve, og den fulgte efter mig hele tiden, så valgte selv lige og parkere og se om de ville noget, væk fra hvor der ikke var andre mennesker, så de ikke afslører deres ''dække'' smiley


  • #12   28. dec 2013 Må indrømme jeg nok aldrig ville kører på en 45'er, men hvis jeg nu skulle, så skulle den nok være lovlig, da konsekvenserne er knap så sjove på en 45'er..

  • #13   28. dec 2013 Jeg køre med en del tun på min sonic lige pt, men jeg er ved at gøre den lovlig, sådan stille og roligt da der lige skal være penge til det hele. jeg har nu ikke noget imod at køre helt lovligt da man ikke skal til at punge ud for at køre ulovligt.

    Men må da indrømme at det nu går rimligt langsomt og det tager en krig at komme fra a til b.


  • #14   28. dec 2013 SHAKER

    Hvis man ligger og køre landevejskørsel på Aragonen så ønsker man selvfølgelig også at det går lidt hurtigere.
    Men ligger man og triller i nærområdet (7 km til stranden, 10 km til en anden by osv...) så er de 47 (som vejmåleren viser) nu fint nok.
    I ville måske føle det ved selv lige og tag een tur med den hastighed smiley


  • #15   28. dec 2013 Hvis jeg havde bilkørekort/mckørekort ville jeg aldrig drømme om at sætte mig op på en knallert 45, måske en 125cc scotter vil være det mindste smiley

    Katjiing, min søsters scooter topper ud på 28 på lige vej 25 op ad bakke og 32 ned ad, så din køre meget hurtigt af en standard at være smiley


  • #16   28. dec 2013 Det er hastigheden på min Madass (cirka) og den hastighed er jeg fint tilfreds med, og fatter ikke loven bare kan være 50km/t for alle knallerter, det er sgu mere forsvarligt at køre med den hastighed, hvis man ellers selv sørger for at kører forsvarligt og så videre.

  • #17   28. dec 2013 Skrøden

    Det siger ud nu ja, men der er noget en 2hjuler giver som en bil ikke giver.

    Jeg er glad på de meget meget kolde dage og de dage hvor det regner, hvor jeg ville hade og køre på 2 hjul.
    Men om sommeren så nægter jeg næsten og stige ind i bilen midt på dagen, hvis det er 25 grader, eller 50 grader inden i bilen. Og derfor finder jeg det mest passende og hoppe op på scooteren og nyde vejret mens det er der.

    Udover det så kræver det ikke bilkørekort og køre 125cc, men derimod motorcykelkørekort, hvilket jeg også selv ønsker og få, så jeg kan trille rundt på en T-rex 110 eller 150 om sommeren. Koster det samme i forsikring og er nem og vedligeholde som en almindelig scooter. Men lige pt er 45'er scooter fint nok til mig, og så benyttes bilen når jeg skal over længere strækninger, og scooteren til når jeg bare skal ligge og trille rundt til supermarkederne, eller lige ud og nyde vejret, som man ikke lige kan i bilen smiley


  • #18   28. dec 2013 nemlig, men ´når jeg nu endelig tager min scooter så er det nu lidt længere ture jeg køre, jeg køre ca 50-60km pr tur. der havde jeg nu ikke noget imod at den bare måtte køre de 50-60 km/t

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.064
    #19   28. dec 2013 Jeg ville muligvis overveje at køre lovligt hvis jeg anskaffede mig en 45'er, dog ved jeg det aldrig sker, da man så ligeså godt kan skifte til motorcykel, det er desuden også mange gange sjovere.

    Har dog absolut ingen nerver på over at køre ulovligt, jeg er gammel nok til at tage min straf hvis de vinker mig ind, desuden er scooteren i perfekt stand, alt virker, og man kommer trods alt langt med at opføre sig ordenligt over for ordensmagten. smiley

    Selvom min Factory kan ramme de 80 km/t efter gps på en god dag, så er det sjældent jeg kører så stærkt, for det meste triller jeg med en 50 stykker, pånær i byer og på cykelstierne, der ligger den på 35 efter speedometer. smiley


  • #20   28. dec 2013 Hvis jeg endelig skal køre over længere strækning så kører jeg sku ikke mere end 20-25 km til en anden by og så hjem igen smiley
    Afhængig af om jeg har travlt eller virkelig skal noget, så vælger jeg selvfølgelig bilen. Skal jeg bare ud på en tur og nyde vejret, jamen så er det scooteren. Der kan jeg så sagtens køre 50-100 km mens jeg bare ligger og kører rundt og nyder vejret og livet smiley


  • #21   28. dec 2013 Reject

    Hvorfor ikke bare benytte dig af en 45'er hvis du alligevel har kørekort til bil?`;)


  • #22   28. dec 2013 Katjing, jeg elsker motorcykler/knallerter, men jeg kan ikke rigtig lide at sidde i en bil, jeg skrev det mindste ville være en 125cc i form at køretøj på 2 hjul smiley

    Men hvis jeg nu skulle have en bil så er en 1969 charger ikke en dårlig mulighed smiley
    Men de 1,5 km/l tror jeg nu vil kunne mærker hårdt på pengepungen smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.064
    #23   28. dec 2013 Katjiiiiiiiiiing.

    Fordi jeg kommer aldrig til at eje et bilkørekort, befinder mig simpelthen ikke godt i sådan en sardindåse, livsstilen på 2 hjul passer bare bedre til mig. smiley



  • #24   28. dec 2013 jeg kan nu også godt lide at ligge og tuller rundt om sommeren og nyde det gode vejr, men derfor vil jeg stadig ikke have noget imod at de hævede fart grænsen bare lidt.

  • #25   28. dec 2013 Skrøden

    Men det kræver jo bare kørekort til motorcykel og kørekort til bil, før du kan føre begge dele. Jeg havde tænkt mig og tage kørekort til motorcykel sidste år, men så kom de pokkers regler. Jeg fyldte 21 år i midten af September, og der havde jeg selvfølgelig ikke 10-11.000 til kørekort, så kunne ikke lige nå og tage kortet, og det er først lige omkring der at jeg hører om de skide regler som der kommer, så jeg nåede ikke og få taget stort kørekort så jeg kunne køre alle typer motorcykel lovligt i Danmark smiley

    Så hvornår jeg nu engang får kørekort til motorcykel er uvist.


  • #26   28. dec 2013 Reject

    Fair nok. Jeg synes nu bare det er rart hvis man pludselig får 80 km til arbejde eller lignende, hvilket jeg ikke ved om jeg får. Tog kørekort til bil for og øge jobmulighederne + anskaffede mig en bil for og gøre mig mere mobil, og kunne søge arbejde i en radius af 100 km, og der ville en scooter sku ikke være til meget hjælp smiley

    Men især om vinteren der elsker jeg bilen, for der er ikke den irriterende kulde og regn og blive udsat for, eller påkørsler som kan ske med uopmærksomme billister, eller hvis de ikke har ABS bremser i bilen og lige smadrer ind i en. Dette kan selvfølgelig også ske i bil, men vil nu hellere at det sker i en bil, end når jeg er på 2 hjul smiley


  • #27   28. dec 2013 Mine forældre har sagt de vil betale bilkørekort for mig når jeg bliver 18, hvis jeg ikke begynder at ryge smiley Det er der også sådan cirka 0 % chance for, da jeg ikke tør smiley Så kan jeg jo betale lidt ekstra og få begge kort samtidig.

    Synes dog også de nye regler er latterlige. Det skulle være ligesom i andre lande. Ellers kan DK jo bare sige at vi sætter en prøve på 125cc motorcykel til 17 år, men denne snak hører nok til på mcg istedet smiley


  • #28   28. dec 2013 Personligt har jeg ejet 3-4 110cc T-rex, 2 150cc t-rex, 2 piaggio skipper 150cc og 1 kymco super 125cc, og det er da fede nok maskiner og køre på, ingen tvivl om det. Det er også en af de maskiner som jeg vælger få når jeg får kørekort til motorcykel engang. De dækker de behov som jeg har, og så er de jo ikke så pokkers dyre, og okay sjove og tonse rundt på smiley
    Men og købe en 110cc t-rex til 6000, og gi 11.000 for kortet........... naaah, ikke lige nu smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.064
    #29   28. dec 2013 Katjiiiiiiiiiing.

    Jeg kan da også se ideen i at køre bil, jeg bryder mig simpelthen bare ikke om det, har været i et uheld hvor bilen blev godt krøllet sammen, det er ikke en fed oplevelse.

    Der er selvfølgelig ikke meget sikkerhed i en motorcykel i forhold til en bil, der er bare en anden frihed, personligt føler jeg mig meget mere levende, nu har jeg efterhånden kørt scooter i så mange år, at det er nok også derfor bilen er blevet fravalgt, hvis jeg havde taget mit kørekort allerede da jeg blev 18, så er det muligt det havde set anderledes ud.

    Vinteren generer mig ikke som sådan, det handler om den rette påklædning, og så ellers bare have et køretøj der er vinterklargjort, dvs ikke kører rundt på sommerslicks. smiley



  • #32   28. dec 2013 Kører ulovligt fordi 30 er overdrevet lidt.

    Dog bruger jeg også beskyttelse i form af handkser og diverse og sørger for at scooteren eller knallerten altid er i god stand og alt virker som det skal. Og jeg følger fartgrænserne som biler og motorcykler går efter og så kan jeg ikke se noget problem i det


  • #34   1. jan 2014 Fordi jeg simpelhent ikke gad, at køre under 100km/t..

Kommentér på:
Politiet er ude ;o)

Annonce