{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hvorfor bliver Suzuki altid disset? {{forumTopicSubject}}

Hej sg..

hvorfor bliver smx'ere altid disset? hvis jeg fx snakker med nogen om en senda som jeg ikke er stor af kommer der altid et flabet svar om '' i det mindste kører jeg ikke på en smx'' eller noget i den stil? jeg har aldrig haft en skønnere knallert end min smx og kan sagtens komme med en masse historier og forklaringer om hvorfor jeg er imod sendaer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor bliver Suzuki altid disset?
  • #1   7. jul 2014 SMX´ere er langsomme

  • #3   7. jul 2014 rigtig nok kan derbi og smt fås til at køre meget hurtigere men ellers har smx alle de andre dejlige ting!
    1 de køre hverdag selvom de er tunet
    2 dejligt blødt sæde
    3 dejlig affjedring
    4 rigtig skøn og se på
    osv osv osv


  • #4   7. jul 2014 Fordi folk tror de er lort, pga. der går så mange rygter om at de er udkneppede og for gamle, men jeg synes personligt at den er federe end de andre smiley

  • #5   7. jul 2014 Synes personligt at SMX er grim, og lyder forkert, men det er vel også kun fordi nogle er grimme, og nogle er blevet lavet lidt på, som får den til at være pæn.

    Har kigget på din smx, er de billeder du har af den er ikke lige frem en knallert der er pæn?


  • #6   7. jul 2014 tror det er fordi folk aldrig har set en ordenlig smx.. de har nok kun set dem der lige har fået en spray flaske over lakken, klippet ledningsnettet i stykker og været bollet siden dag 1? smiley

  • #7   7. jul 2014 Synes måske heller ikke den gule smx er super fed, men det er en aprilia sx heller ikke i min verden.

    Smx'en har dog charme, og prøver ikke rigtigt at være noget den ikke er.

    En sx tror man er en raket på 2 hjul, hvor man tror en smx er en flyder, som den er.


  • #8   7. jul 2014 De er meget behagelige og kører jævnt godt. Men motor kan bare ikke klare 70 cc, uden andet tun (tap, lejer og diverse sliddele) derfor er de fleste meget smadrede.. Og fordi den har så god affjedring, tror folk det er en crosser. Men motor kan bare ikke holde til det.

    Men med originale skjolde, så er de cool nok.. Jeg ville da også stadig køre smx/rmx, hvis bare kickstarter på den motor var bedre. Men nej, det er den ikke..


  • #10   7. jul 2014 Min rmx havde stået i et skur 2 år, og da sælger sprang op på den for at starte den, startede den første gang på kickstarter vel og mærke. Det er kun hvis motoren har været tunet at kickstarteren ryger på dem, da du skal jokke alt for mange gang for at starte den.

  • #11   7. jul 2014 Fordi det er teenageknægte du er oppe imod (er du sikkert også selv, har ikke tjekket din alder)

    Når man bliver lidt ældre så er man sku ligeglad om der står PGO på blokken, om der står CPI, om det er noget fra t-hansen, så længe det ikke er noget som har kostet en en formue. Langt hellere noget som starter hver dag (som den spartan jeg har holdende, som intet har kostet mig) end og have noget stående til 10.000 - 12.000, og som man ikke engang tør forlade uden opsyn. Jeg HAR ejet SMX, RMX, Rcr, SMT og mange andre dyre maskiner, og jeg fortryder da i den grad idag at jeg overhovedet gad og smide så mange penge efter det pis.

    Først - de fleste er ulovlige = skidt med de nye bødetakster (på trods af at jeg kan stikke af fra en æggeskal tæt ved Ølstykke, og med marker på begge sider, på en knallert der ikke engang kan køre 50 kmt)

    I mine øjne er det langt federe og kunne køre på en SMX, RMX, Senda, RCR, SX50 eller smt, hvis det er at man kan køre i fred, uden og skulle frygte og blive stoppet, men 10000 andre teenageknægte vil fjerne alt hvad der hedder begrænsninger, smide anden udstødning på og måske andet cylinderkit på, samt anden gearing og måske anden karburator, for og få den størst mulige fart og flest mulige hestekræfter. Jaja, det er da fedt over en periode, his man ikke alligevel kører længere ture end i nærheden af hvor man bor, men nu synes jeg det er federe og kunne køre land og rige rundt, helt uden og skulle frygte noget. Ja, det går langsommere, men man kører heller ikke land og rige rundt på en snevejrsdag hvor det er minus 15 grader.

    Min første scooter var selv en komplet polini evo jog (dengang jeg blev konfirmeret, og jeg fylder 23 år til September, så det var VILDT dengang, knap så vildt idag) og har da også smidt 10.000 efter en SMX som skulle have ny kæde og nyt tandhjul og nyt leje i baghjulet, som dog fulgte med.

    Idag vil jeg slet ikke eje noget som koster over 5000 kr, hvis det er at jeg ikke kan sælge det videre og tjene penge på lortet smiley


  • #12   7. jul 2014 Men sådan er det vel bare. Nogle elsker deres hiper 2 motor, andre foretrækker minarelli. Nogle synes det bedste er at købe kinesere eller billige scootere, da du får mere for pengene, og andre synes det er fedt at bruge 20k på en motard.

    Ligesådan er der vel også nogle der hader suzuki og elsker derbi/gilera/aprilia, og omvendt.

    Men ville det ikke være trist hvis alle havde en suzuki. Så er det jo ikke noget specielt længere.

    Man kan sammenligne med android vs apple.
    Nogle er for det ene, andre er for det andet. Men overordnet er begge dele godt, og har både +'er og -'er.



  • #13   7. jul 2014 thomas - min smx køre hver evigste dag, skal træde stille og roligt i kickstarten 1 gang før der er liv og det med kickstarten går i stykker er for folk der ikke ved hvordan man spænder en bolt fast.. tværtimod kan sendaen overhovedet ikke holde til noget udover der 50cc min kammarat har sat en anden udstødning, kædekit og div begrænsinger taget på hans senda og da den havde gået 6500 gik krumtappen. så jo smx'en kan holde så længe man ved hvad man laver..

  • #14   7. jul 2014 det eneste + jeg kan se ved senda/smt er at der er batteri på smiley

  • #15   7. jul 2014 Hvis din RMX/SMX køre fejlfrit og uden problemer, så tager jeg hatten af for det.
    Jeg har selv haft en lorte erfaring med en RMX som jeg havde købt. Sælgeren havde oplyst at gearakslen skulle skiftes før den kunne køre, men fint nok.
    Så da jeg begynder at åbne op for motoren kan jeg bare se at det HELE er galt.
    Gearkasse er har flækket 2 gear, hul i udstødningen, gaskabelt defekt, og det er sat sammen helt forkert (træ-skruger!!)... Og så lige for at slutte godt af skal det siges der var et stort rustent hul i stellet.

    Men ligefrem at tale dårligt om suzukis maskiner er jo bare dumt, så kender man sgu ikke til mange scootere/knallerter...


  • #16   7. jul 2014 men det er jo fordi den altid har fået tæsk. man kan næsten regne ud det aldrig vil komme til at køre med lynskruer. ja min smx køre 100 p som den skal smiley det eneste der ikke virker er olielampe og vandlampe og det er fordi det ikke er sat til smiley

  • #17   7. jul 2014 Smx/rmx er ved at være så udkneppede (næsten) alle sammen..

    Men det er de fleste af de ældre senda og smt'er også..

    Eneste tidspunkt en smt eller senda er bedre er hvis den er ny eller næsten ny..


    Personligt ville jeg engang det finansielle overskud var til det og jeg havde faciliteterne til det hoved renovere en smx i hoved og røv, så meget nyt og originalt som muligt! så den enten var lovlig eller lettere ubegrænset, så den er den gloværdige maskine den var dengang den rullede fra forhandleren!

    Syntes det er synd at 95% af dem kører med en eller anden 70cc cylinder osv!


    Ligenu har jeg dog købt en Apollo rx fra ny fordi jeg har brug for en stabil hverdags maskine hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om uventede reperationer eller den er overskruet.. og så vil jeg hellere have gear igen end at nøjes med slyng kobling og trillebører hjul..

    Rmx/smx har altid været en lækker maskine i mine øjne! men det er vel ligesom k50 og dm50, alle hader dem fordi de ikke er pop sejt fordi de ikke render ligeså stærkt.. det er meget få folk der forstår suzuki "kulturen"

    Har haft mange knallerter igennem tiden men de suzukier jeg har haft har der alle været en helt speciel følelse over!


  • #18   7. jul 2014 Stort set alle senda'er fra 96-01 er døde. Men de modeller med AM4/AM6 motor køre altså endnu, har selv min egen fra 06 - eneste problem jeg har haft var membran.

  • #19   7. jul 2014 Immersen: Du kan jo ikke bare konkludere at senda osv. ikke kan holde, bare fordi din kammerats ikke kunne!

  • #20   7. jul 2014 Ligesom dem med rmx der ikke kan holde ikek kan konkludere alle rmx'er ikke kan holde.

    Alle maskiner kan holde, selv billige kinesere. Det handler bare om at ville det nok.


  • #21   7. jul 2014 Ja døde og forskruede/kneppede er hver sin ting, de fleste af de 4 trins derbi motorer er udkneppede pga. de har deres år på bagen..

    Giv mig ret en rmx/smx er ikke nødvendigvis en dårligere maskine end en senda, der er flere hele rmx'ere tilbage fra den "tidsalder" end der er senda R tilbage....


  • #22   7. jul 2014 Jeg har ikke sagt at SMX/RMX ikke kan holde, blot at de er langsomme

  • #23   7. jul 2014 Katjiiiiiiiiiing. :
    Tæt på Ølstykke siger du? Hvor tæt på? smiley


  • #24   7. jul 2014 Det var ikke et angreb eller møntet på dig præcis! smiley

    De er langsomme ift. en derbi/am6 motor, men set gennem mine øjne så har rmx/smx en speciel sjæl og de holder udemærket, de fleste er bare overskruede og trænger til en VIRKELIG kær hånd smiley


  • #25   7. jul 2014 juhl, det er jo en knallert der sidst blev produceret i 2002, så vidt jeg husker. Så maskinerne er mindst 12 år gamle, så jeg synes da de holder ok, i betragtning af at man måske kun ser en flot senda fra den periode en gang om året.

  • #26   7. jul 2014 Og jeg gentager de holder fint, tricket er bare ligesom ved mange gamle golf uanset hvor god motoren er, så har den været igennem hænderne på flere unge mænd der ikke nødvendigvis har været lige søde ved den, desuden kører de fleste med 70cc..

    Ville fandes gerne redde en smx og ordne den i hovede og røv hvis jeg havde pengene smiley smx/rmx er en kult maskine!


  • #27   7. jul 2014 Jeg har været så heldig at finde en i god stand til næsten ingen penge. En slat maling, og så er den så godt som ny. Dog er skjolde lidt medtaget, men jeg synes det er fedt med lidt ridser og patina, som man kan se den er brugt.

  • #28   7. jul 2014 Jeg ville hellere have en patina smx/rmx der ikke var overskruet end en med alt muligt candy/metallic maling og 70cc topperformance, polini osv osv

    Tingene behøver ikke skinne, men når de bliver til de der scootere maskiner forsvinder de så meget fra den der cross/suzuki arv at de ingen personlighed har mere..

    Men måske bare min mening.. syntes også f.eks en dm50 eller fz50 er pisse fede i original stand smiley og hvis i kigger på den dm der er i min profil så var det før dengang man blev klogere jeg byggede den smiley


  • #29   7. jul 2014 Den er da fræk din dm'er smiley

  • #30   7. jul 2014 Havde jeg stadig haft den var der nogle ting jeg nok ville have ændret..

    Men den var så forskruet dengang jeg fik den så den blev faktisk kun bedre smiley

    Men den var så særpræget den blev mit kendetegn smiley


  • #31   7. jul 2014 Jeg ville sku gerne have en smx eller rmx da jeg synes de er fede men hopper sku fra mange fordi jeg synes de er blev kneppet godt og grundigt også at de bliver solgt til over pris når de er kneppet, for de er sku rare og køre smiley

  • #32   7. jul 2014 En lærer sætning fra veteran knallerter der også fungerer ved rmx/smx

    " man skal holde sig fra mellem klasse men købe noget billigt renoverings værdigt eller noget fra den helt dyre ende"


  • #33   7. jul 2014 Ja nemlig men synes fandme de er dyre i forhold til hvor gamle de er

  • #34   8. jul 2014 nemlig, de fleste af dem knallerter jeg får for efter tiden og gennem den sidste tid har været noget til ikke ret mange penge, da jeg købte min smx til fucking 9000! ja jeg ved det er alt for meget så ingen kommentar om det smiley da jeg troede den kunne resten af tiden jeg skulle køre knallert, uden for meget bekostning. men efter diverse reparationer og at den bare stod i et halvt år fik den i hovede og røv! ny krumtap, lejer, pakninger, simmeringe, cylinder, malet stel osv osv.så derfor vil jeg for eftertiden købe noget billigt smiley og skal da ha malet lidt mere på smx'en hen ad året smiley

  • #35   8. jul 2014 Synes du sagde at SMX bare kørte, og den startede hver evig eneste dag uden problemer.
    Dette er åbenbart en overdrivelse, hvis du har skiftet både cylinder og krumtap...


  • #36   8. jul 2014 efter renovation godt nok smiley før kørte den aldrig min er den ved at have gået 2000km uden problemer smiley

  • #37   8. jul 2014 Det burde den da i hvert fald også kunne!

    Nu lyder jeg provokerende men i #13 skriver du at en Senda ikke kan holde til noget = senda er noget lort
    Men hvis man renovere en senda med ny cylinder og krumtap, vil jeg godt vædde på at den også holder 2000km fejlfrit!


  • #38   8. jul 2014 ikke med 70cc eller derover ihvertfald smiley og slet ikke hvis den også skal mærke den lever smiley

  • #39   8. jul 2014 Hvilken Senda hentyder i til? Hvis det er med piaggio 3/6 gears, så holder den dælme længe med 70 cc!

    Men vi skal lige huse at sammenligne.. Hvis vi har 2 stk toprenoverede maskiner, lad os sige en smx fra 01 og en Senda fra 06 (piaggio db50 motor)
    - De får så begge et 70 cc, intet race men bare "normalt". Så sætter vi dem i en sprint, her ved vi at sendaen vinder. Det gør den fordi at den har et langt bedre moment og tager lidt flere vendinger. Så derfor er det også flot, at den holder 2000 km, præcis som smx. Men derfor vil jeg stadig ikke sammenligne 2000 km mod 2000 km. Fordi det er 2 vidt forskellige maskiner.


  • #40   8. jul 2014 Immersen: Har du kun 1 eksempel som du kan basere det på? Min rcr har holdt ganske udemærket, dog kuk med 50cc. Men den kører fra min kammerats rmx med 21 mm karbu, 80cc oralt racing og metrakit thrower!

  • #41   8. jul 2014 Alt holder hvis det bliver lavet ordenligt. Man skal bare huske at hvis der kommer ny cylinder på over 50 cc, så er det en god ide med nye lejer og krumtap.

Kommentér på:
Hvorfor bliver Suzuki altid disset?

Annonce