663 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor bliver Suzuki altid disset? {{forumTopicSubject}}
Hej sg..
hvorfor bliver smx'ere altid disset? hvis jeg fx snakker med nogen om en senda som jeg ikke er stor af kommer der altid et flabet svar om '' i det mindste kører jeg ikke på en smx'' eller noget i den stil? jeg har aldrig haft en skønnere knallert end min smx og kan sagtens komme med en masse historier og forklaringer om hvorfor jeg er imod sendaer
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
1 de køre hverdag selvom de er tunet
2 dejligt blødt sæde
3 dejlig affjedring
4 rigtig skøn og se på
osv osv osv
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
sep 2013
Følger: 1 Scootere: 2 Emner: 9 Svar: 99
Har kigget på din smx, er de billeder du har af den er ikke lige frem en knallert der er pæn?
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
Smx'en har dog charme, og prøver ikke rigtigt at være noget den ikke er.
En sx tror man er en raket på 2 hjul, hvor man tror en smx er en flyder, som den er.
aug 2012
Følger: 80 Følgere: 96 Scootere: 54 Emner: 133 Svar: 1.352
Men med originale skjolde, så er de cool nok.. Jeg ville da også stadig køre smx/rmx, hvis bare kickstarter på den motor var bedre. Men nej, det er den ikke..
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Scootere: 6 Emner: 130 Svar: 1.724
Når man bliver lidt ældre så er man sku ligeglad om der står PGO på blokken, om der står CPI, om det er noget fra t-hansen, så længe det ikke er noget som har kostet en en formue. Langt hellere noget som starter hver dag (som den spartan jeg har holdende, som intet har kostet mig) end og have noget stående til 10.000 - 12.000, og som man ikke engang tør forlade uden opsyn. Jeg HAR ejet SMX, RMX, Rcr, SMT og mange andre dyre maskiner, og jeg fortryder da i den grad idag at jeg overhovedet gad og smide så mange penge efter det pis.
Først - de fleste er ulovlige = skidt med de nye bødetakster (på trods af at jeg kan stikke af fra en æggeskal tæt ved Ølstykke, og med marker på begge sider, på en knallert der ikke engang kan køre 50 kmt)
I mine øjne er det langt federe og kunne køre på en SMX, RMX, Senda, RCR, SX50 eller smt, hvis det er at man kan køre i fred, uden og skulle frygte og blive stoppet, men 10000 andre teenageknægte vil fjerne alt hvad der hedder begrænsninger, smide anden udstødning på og måske andet cylinderkit på, samt anden gearing og måske anden karburator, for og få den størst mulige fart og flest mulige hestekræfter. Jaja, det er da fedt over en periode, his man ikke alligevel kører længere ture end i nærheden af hvor man bor, men nu synes jeg det er federe og kunne køre land og rige rundt, helt uden og skulle frygte noget. Ja, det går langsommere, men man kører heller ikke land og rige rundt på en snevejrsdag hvor det er minus 15 grader.
Min første scooter var selv en komplet polini evo jog (dengang jeg blev konfirmeret, og jeg fylder 23 år til September, så det var VILDT dengang, knap så vildt idag) og har da også smidt 10.000 efter en SMX som skulle have ny kæde og nyt tandhjul og nyt leje i baghjulet, som dog fulgte med.
Idag vil jeg slet ikke eje noget som koster over 5000 kr, hvis det er at jeg ikke kan sælge det videre og tjene penge på lortet
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
Ligesådan er der vel også nogle der hader suzuki og elsker derbi/gilera/aprilia, og omvendt.
Men ville det ikke være trist hvis alle havde en suzuki. Så er det jo ikke noget specielt længere.
Man kan sammenligne med android vs apple.
Nogle er for det ene, andre er for det andet. Men overordnet er begge dele godt, og har både +'er og -'er.
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
Jeg har selv haft en lorte erfaring med en RMX som jeg havde købt. Sælgeren havde oplyst at gearakslen skulle skiftes før den kunne køre, men fint nok.
Så da jeg begynder at åbne op for motoren kan jeg bare se at det HELE er galt.
Gearkasse er har flækket 2 gear, hul i udstødningen, gaskabelt defekt, og det er sat sammen helt forkert (træ-skruger!!)... Og så lige for at slutte godt af skal det siges der var et stort rustent hul i stellet.
Men ligefrem at tale dårligt om suzukis maskiner er jo bare dumt, så kender man sgu ikke til mange scootere/knallerter...
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Men det er de fleste af de ældre senda og smt'er også..
Eneste tidspunkt en smt eller senda er bedre er hvis den er ny eller næsten ny..
Personligt ville jeg engang det finansielle overskud var til det og jeg havde faciliteterne til det hoved renovere en smx i hoved og røv, så meget nyt og originalt som muligt! så den enten var lovlig eller lettere ubegrænset, så den er den gloværdige maskine den var dengang den rullede fra forhandleren!
Syntes det er synd at 95% af dem kører med en eller anden 70cc cylinder osv!
Ligenu har jeg dog købt en Apollo rx fra ny fordi jeg har brug for en stabil hverdags maskine hvor jeg ikke behøver at bekymre mig om uventede reperationer eller den er overskruet.. og så vil jeg hellere have gear igen end at nøjes med slyng kobling og trillebører hjul..
Rmx/smx har altid været en lækker maskine i mine øjne! men det er vel ligesom k50 og dm50, alle hader dem fordi de ikke er pop sejt fordi de ikke render ligeså stærkt.. det er meget få folk der forstår suzuki "kulturen"
Har haft mange knallerter igennem tiden men de suzukier jeg har haft har der alle været en helt speciel følelse over!
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 21 Scootere: 7 Emner: 10 Svar: 1.262
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
Alle maskiner kan holde, selv billige kinesere. Det handler bare om at ville det nok.
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Giv mig ret en rmx/smx er ikke nødvendigvis en dårligere maskine end en senda, der er flere hele rmx'ere tilbage fra den "tidsalder" end der er senda R tilbage....
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
mar 2014
Følger: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 31
Tæt på Ølstykke siger du? Hvor tæt på?
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
De er langsomme ift. en derbi/am6 motor, men set gennem mine øjne så har rmx/smx en speciel sjæl og de holder udemærket, de fleste er bare overskruede og trænger til en VIRKELIG kær hånd
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Ville fandes gerne redde en smx og ordne den i hovede og røv hvis jeg havde pengene smx/rmx er en kult maskine!
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Tingene behøver ikke skinne, men når de bliver til de der scootere maskiner forsvinder de så meget fra den der cross/suzuki arv at de ingen personlighed har mere..
Men måske bare min mening.. syntes også f.eks en dm50 eller fz50 er pisse fede i original stand og hvis i kigger på den dm der er i min profil så var det før dengang man blev klogere jeg byggede den
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Men den var så forskruet dengang jeg fik den så den blev faktisk kun bedre
Men den var så særpræget den blev mit kendetegn
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 911
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
" man skal holde sig fra mellem klasse men købe noget billigt renoverings værdigt eller noget fra den helt dyre ende"
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Scootere: 2 Emner: 36 Svar: 911
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
Dette er åbenbart en overdrivelse, hvis du har skiftet både cylinder og krumtap...
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
Nu lyder jeg provokerende men i #13 skriver du at en Senda ikke kan holde til noget = senda er noget lort
Men hvis man renovere en senda med ny cylinder og krumtap, vil jeg godt vædde på at den også holder 2000km fejlfrit!
aug 2008
Følger: 210 Følgere: 203 Scootere: 11 Emner: 72 Svar: 941
aug 2012
Følger: 80 Følgere: 96 Scootere: 54 Emner: 133 Svar: 1.352
Men vi skal lige huse at sammenligne.. Hvis vi har 2 stk toprenoverede maskiner, lad os sige en smx fra 01 og en Senda fra 06 (piaggio db50 motor)
- De får så begge et 70 cc, intet race men bare "normalt". Så sætter vi dem i en sprint, her ved vi at sendaen vinder. Det gør den fordi at den har et langt bedre moment og tager lidt flere vendinger. Så derfor er det også flot, at den holder 2000 km, præcis som smx. Men derfor vil jeg stadig ikke sammenligne 2000 km mod 2000 km. Fordi det er 2 vidt forskellige maskiner.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 1.398
Hvorfor bliver Suzuki altid disset?