{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Variomatik - Optræk, hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Jeg er en lykkelig ejer af den dejlige "PGO Hot 50 6eger" Har fået lavet en del ved den, men ønsker en anden opsætning af min kobling. Pt er alt std, og regner med at forholde det sådan.. - Den kører rolige 60km/t men optrækket ligger mærkeligt.. Har CPI Aragon instrument på den, så kan fint se mine omdrejninger - Det nuværende træk ligger på omkring 3-5k omdrejninger. Ingen idé om ved hvilken hastighed, men ved jeg ønsker et "mellem optræk" - altså, ikke langsomt optræk med hurtig topfart, heller ikke lynhurtigt optræk fra 0-30.. Jeg ønsker et godt/hurtigt optræk hele vejen igennem, da jeg bestemt heller ikke ønsker at brænde min motor af.

Har meget styr på det mekaniske, og er selv mekaniker. Men det her scooter/knallert koblings fjam kan jeg altså ikke få mit hovede rundt om smiley

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Variomatik - Optræk, hjælp
  • #1   21. sep 2015 32 kg trykfjedere og 6.5 grams ruller det er et godt start punkt

• #2   21. sep 2015 Det er klart billigere at købe hver for sig ikke? Det er mit hverdags køretøj lige for tiden, og kan ikke se det store i at betale for et navn/logo.. Det giver vel det samme resultat

• #3   21. sep 2015 Jo du kommer ca af med en 200 ruller kan du købe ved thansen og trykfjeder ved kgi eller speedline

• #4   21. sep 2015 køb ikke bare en 32 kg trykfjeder til en hot der kører 60.

Du skal formentlig bare have nogle rullevægte i der er 10% lettere.

du kan nok læse i forum hvad std rullerne vejer,
    Se evt lidt videoer om "how a cvt works" og prøv selv at skille ad og veje dine ruller hvis du har mulighed for at veje dem.

• #5   21. sep 2015 Mine rullere er ikke et problem, skal have fundet ud af noget med den kobling. Den trækker pludseligt ved ca 3-4000 omdrejninger, men inden meget længe er optrækket langsommere igen.

Har nogle rullere til at ligge

• #6   21. sep 2015 hvis den falder for meget i omdrejninger ved 20-30 kmt, og omdrejningstallet så følger accelerationen op til topfarten, så kan det tyde på at din trykfjeder er blevet gammeltræt.

Så giver den pludselig efter og så presser rullevægtene den helt sammen så remmen går i højeste gear for tidligt.

Hvis du kunne optage en video af accelerationen og lægge ind vil det hjælpe en del på at stille en diagnose smiley

Kraftkurven på en std cylinder passer meget godt med at det er ved 3-4000 omdrejninger den begynder at være arbejdsvillig.
    max output ved 5000-5500 omdr afhængig af udstødning osv.

• #7   21. sep 2015 Okay, mange tak. Jeg kan ligge en video ind her senere idag smiley

• #8   21. sep 2015 Så er videoen på min side

Kommentér på:
Variomatik - Optræk, hjælp

Annonce