4.350 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til pris til 45 knallert kørekort {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Nu har jeg googlet og googlet. Og jeg kan simpelthen ikke finde en pris til at tage 45 knallert kørekort. Kan i hjælpe mig? Evt hvis i selv har taget det eller i kender en hjemmeside. Har fundet mange sider om hvad kortet koster at udstede. Men ikke prisen på køreprøver og at det der.
På forhånd tak.
Mvh Stefan ??
sep 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 33 Svar: 239
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
- Der findes ikke kørekort kun til knallert 45..
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 8 Scootere: 1 Svar: 102
Der ER lavet et kort til 45 knallert
Men jeg ved ikke hvem du skal tage kontakt til desværre, kunne forstille mig, at du skal snakke med din lokale betjent, da det næppe er alle kørelærere som gider stå for det
Kørekort til stor knallert
Stor knallert er et to- eller trehjulet køretøj, der maksimalt kan køre 45 km/t.
Den 19. januar 2013 blev kørekort til stor knallert (kategori AM) en selvstændig kategori på kørekortet. Du skal have kørekort til stor knallert, hvis du ikke allerede har erhvervet kørekort til bil eller motorcykel. Du kan tidligst få kørekort til stor knallert, når du fylder 18 år.
Kørekort til stor knallert udstedes i EU-format (kreditkortmodellen) til kategori AM (stor knallert).
For at få kørekort til stor knallert skal du gennemføre en køreuddannelse og en køreprøve (en teoriprøve og en praktisk prøve). Køreuddannelsen til stor knallert ligner på mange områder uddannelsen til motorcykel. Du kan høre mere om dette hos din kørelærer.
Ansøgning om kørekort til stor knallert skal indgives til en af landets kommuner. Husk at ansøgningen skal vedlægges en lægeattest, og at du skal gennemføre et færdselsrelateret førstehjælpekursus.
Hvis du begår overtrædelser, når du kører på stor knallert, kan du blive straffet med klip, frakendelse, kørselsforbud mv. på samme måde som ved overtrædelser med bil eller lignende.
Kilde : https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/knallert_koerekort/
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Et 45'er kørekort koster det sammen som til bil/motorcykel, derfor er det nok også umuligt at finde en kørerlærer som tilbyder sådan et kort, og derfor kan du heller ikke finde prisen.
Tag kortet til motorcykel i stedet for, og så køb dig en 45'er bagefter hvis det er sådan en du bare vil ha
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Ligesom med nummerplader, der må stederne vist selv bestemme hvad de vil tage for det.
Så du skal nok kontakte de enkelte steder for at høre deres pris hvis de da ikke skriver det på deres hjemmeside.
okt 2019
Følger: 1 Svar: 1
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jun 2019
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
Det koster 380kr
https://fstyr.dk/privat/koerekort/dit-foerste-koerekort/koerekort-til-knallert
Hjælp til pris til 45 knallert kørekort