Cpi popcorn bliver meget varm {{forumTopicSubject}}
Jeg har en cpi popcorn euro 2, der kører meget fint og starter hver gang, den har fået nyt cylinder, luftfilter, dyse og nye ruller på 5,5 gram (6,3 gram std.)
Alle dele er std. ud over skive, ruller og dyse, som er:
45 km/t skive
72mm dyse
5,5 grams variatorruller
da jeg lige havde fået nyt cylinder på havde den noget bøvl med at tage imod gassen, man kunne kun dreje håndtaget 1/4 del af hvad man skulle kunne. det fik jeg ordnet ved at købe en større dyse. jeg startede med at sætte en 60 mm dyse i (50 mm std.), det gjorde så at jeg kunne dreje håndtaget 2/4 dele. så prøvede jeg med 66 mm det gjorde så at man kunne dreje håndtaget 3/4. derefter fik jeg så sat en 72 mm dyse på og nu kan den tage alt gassen. Men er det normalt at den bliver så varm at man kan lugte det efter en 10 minutters køretur (varmebølger ses også tydeligt fra udstødning), og at den giver en lille hyle lyd nede fra kickstarterskjoldet?
Jeg oplever specielt at den bliver meget varm, hvis jeg har skruet på luftskruen, så der kommer så lidt luft så muligt (altså i luft/benzin blandingen).
Jeg er ikke specielt god til knallerter/scootere, men hvis i kan hjælpe ville det være enormt fedt
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 125 Emner: 59 Svar: 472
apr 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
det har ikke så meget med tuning at gøre det jeg har skrevet om, har du en ide om hvorfor den bliver så varm?
jeg har selv kørt på en af mine bekendtes cpi der var blevet tunet så den kunne køre 118 km/t, og den kørte altså hammer godt, det er altså bare et spørgsmål om man ved hvad man laver.
Cpi popcorn bliver meget varm