Problem ved indstilling af knallert {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Her for nyligt købte jeg et Polini powerfilter hos Speedline, uden at tænke over dyse osv. så det endte med, at det ikke blev til noget. Vi rørte slet ikke ved knallerten, da vi satte det på, ingen justering af luftskrue, og ingen omdysning. Så valgte vi at smække det gamle standard luftfilter på igen, men så begyndte den at køre ad helvedes til. Knallerten ville kun køre, hvis vi satte en 72 dyse i (dysen var 80 før), satte tragt tilbage igen og skruede luftskruen HELT ind. Den kører så nogenlunde fint, men slet ikke, så jeg er tryg ved det. Tændrøret er også kulsort, så vi ved ikke, om den skal dyses yderligere ned, eller om den får for meget olie (olieblander virker ikke, så det skal i tanken)
Lidt info, hvis nødvendigt:
Knallert: PGO Hot 50 6 eger
Politi speedcontrol variatoren
Malossi fly kobling
Pillet Skive
Resten helt standard
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Sådan en Polini filter gør absolut intet for en standard motor, det eneste du nu har fået ud at at lege med det, er at du har fået fucket din motor op.
Tjek for utætheder?
Skift dit tændrør (når det er helt sort som kul)
Kør med standard dyse +/- et par stykker.
Sørg for at dit originale luftfilter er velfungerende (med indtag og skumfilter)
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
dec 2019
Følger: 13 Følgere: 121 Emner: 28 Svar: 63
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 63
Giver du den mere vil tændrør og stempelringe sode til og du kan evt. ikke helt regne med dyseringen i karburatoren, da olie er tykkere end benzin.
Men ellers er det netop en god ide, kun at ændre på en parameter ad gangen - og hvis det ikke fungerer - skifte tilbage til noget, der tidligere har fungeret.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.132
Brug et decilitermål og en 5 liters reservedunk.
Så får du den rigtige blanding, hver gang.
Behold dyse 72 i den, hvis det er med std udstødning.
dec 2019
Følger: 13 Følgere: 121 Emner: 28 Svar: 63
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.132
Der har du årsagen.
Du har nok købt totakt olie til en græsslåmaskine eller en motorsav, for de kører på en højere procent.
Rens dit tændrør og kør indtil at din tank er stort set tom.
Lav en ny blanding og skift til dyse 80 igen.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 63
Problem ved indstilling af knallert