{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Problem ved indstilling af knallert {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Her for nyligt købte jeg et Polini powerfilter hos Speedline, uden at tænke over dyse osv. så det endte med, at det ikke blev til noget. Vi rørte slet ikke ved knallerten, da vi satte det på, ingen justering af luftskrue, og ingen omdysning. Så valgte vi at smække det gamle standard luftfilter på igen, men så begyndte den at køre ad helvedes til. Knallerten ville kun køre, hvis vi satte en 72 dyse i (dysen var 80 før), satte tragt tilbage igen og skruede luftskruen HELT ind. Den kører så nogenlunde fint, men slet ikke, så jeg er tryg ved det. Tændrøret er også kulsort, så vi ved ikke, om den skal dyses yderligere ned, eller om den får for meget olie (olieblander virker ikke, så det skal i tanken)

Lidt info, hvis nødvendigt:
Knallert: PGO Hot 50 6 eger
Politi speedcontrol variatoren
Malossi fly kobling
Pillet Skive
Resten helt standard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem ved indstilling af knallert
  • #1   31. dec 2019 Hvorfor begynde at pille ved noget, før man har sat sig ind i tingene?

    Sådan en Polini filter gør absolut intet for en standard motor, det eneste du nu har fået ud at at lege med det, er at du har fået fucket din motor op.

    Tjek for utætheder?
    Skift dit tændrør (når det er helt sort som kul)
    Kør med standard dyse +/- et par stykker.
    Sørg for at dit originale luftfilter er velfungerende (med indtag og skumfilter)


  • #2   31. dec 2019 Og så rens din karburator, da du sikkert har fyldt den med skidt og lort efter du har leget med luftfiltre.

  • #3   31. dec 2019 Jeg havde politi luftfilteret på i højest 5 min, og kørte en lille tur op og ned ad gaden, så min motor har det fint.

  • #4   31. dec 2019 Hvis du hælder 2-taktsolie i tanken er målestoksforholdet ret nemt: 1 dl 2-taktsolie til en 5 ltr. dunk = 2%

    Giver du den mere vil tændrør og stempelringe sode til og du kan evt. ikke helt regne med dyseringen i karburatoren, da olie er tykkere end benzin.

    Men ellers er det netop en god ide, kun at ændre på en parameter ad gangen - og hvis det ikke fungerer - skifte tilbage til noget, der tidligere har fungeret.


  • #5   31. dec 2019 Den 4 takter fordi at du har blandet for meget olie i benzinen.
    Brug et decilitermål og en 5 liters reservedunk.
    Så får du den rigtige blanding, hver gang.
    Behold dyse 72 i den, hvis det er med std udstødning.


  • #6   31. dec 2019 På min dunk med olie står der, at blandingen er 4% så har hældt 2 deciliter i.

  • #7   31. dec 2019 #6
    Der har du årsagen.

    Du har nok købt totakt olie til en græsslåmaskine eller en motorsav, for de kører på en højere procent.

    Rens dit tændrør og kør indtil at din tank er stort set tom.
    Lav en ny blanding og skift til dyse 80 igen.


  • #8   1. jan 2020 # 4% - du har rullelejer i krumtappen, så du behøver max. 2%. 4% er til gamle knallerter fra 50erne med bronzebøsning i plejløjet.

Kommentér på:
Problem ved indstilling af knallert

Annonce