207 visninger
|
Oprettet:
Jeg er ny her kan nogen hjælpe. Reparation af knallert. {{forumTopicSubject}}
Hej jeg er ny herinde så ved ikke præcis hvordan det foregår, men jeg har brug for hjælp med rep. af min knallert/scooter kan nogen hjælpe? Ville jeg sætte stor pris på.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jun 2020
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
Tror det er en nem opgave. Jeg prøver.
Først og fremmest rodede jeg med min variator, som har knækket en tand. ( nærmere en halv tand, den blev købt med det ) i det jeg brugte luftpistolen/el-pistolen, til at løsne skruen ved variatoren, smeltede enten skruen, eller selve gevindet på aksel ( krumtap akslen der hvor skruen skal sidde ) :S så er spørgsmålet, hvad det angår... kan man udbedre dette hvis det er selve akslen, med sådan noget gevind-værktøj?
2) gøre det noget hvis man bruge samme størrelse møtrik bare af anden slags?
3) skiven var allerede blevet pillet fra variatoren da jeg købte scooteren, selvom jeg ville have den skal være lovlig. Men det kunne jeg ikke vide da den kun køre 30 km/t uanset hvad?
4) grunden til jeg egentlig rodede med variatoren til at starte med var at den havde dårlig optræk, den er sååå langsom i optrækket, hvad kan dette skyldes? Kan næsten ikke køre oppe ad bakker, ikke engang de knapt så stejle bakker. :s
Jeg rensede karburatoren, fordi den druknede og var indstillet forkert. Nu køre det godt hvad dette angår.
Der er et par andre små ting, men tror jeg stopper her for nu og venter på svar xD håber jeg kan få lidt hjælp og nogle svar.
Mange tak på forhånd!
Jeg er ny her kan nogen hjælpe. Reparation af knallert.