{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Jakub J
Jakub J
Følgere: 75 Emner: 18 Svar: 79

Brugt knallert med lav km ? {{forumTopicSubject}}

Goddag, goddag.

Skulle til at købe en ny 4t knallert men gav lige en chance og kiggede på nettet hvad der er af 2t tilbage. Fandt en peugeot kisbee 2022 ca. 6.000 km og en pgo pmx sport 2009.

Ejeren fortæller at de begge stod indenfor og er velholdt, som giver mening siden de er begge flotte på billederne, skruer, forgaffel udstødning osv.

Hvornår er det en god idee at købe brugt og hvornår er det ikke ?
Er der et årstal som man bare ikke burde gå efter eller har årstal intet at gøre med det hvis knallerten ser næsten fabrikny ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt knallert med lav km ?
  • #1   19. mar 2024 Det altid ''farligt'' at købe brugte scooter da man aldrig ved hvad der kan være galt med dem, selvom ejerne kun skriver godt om den. Men hvis man køber en helt std knallert og den køre godt, alt virker osv, så plejer der ikke være de store problemer.

Og årstal er som sådan lige gyldigt, det bare vigtigt at du tjekker op på om der er plade på og registerings attets hvis du køber en fra efter 2006.

Og så bare husk at gå knallerten godt i gennem inde køb, evt, skriv ned hvad der er vigtigt at kigge efter.
    Jeg så også en gang en youtube video med en der forklarede hvad der var vigtigt at gå igennem ved køb af brugte knallerter.

og så altid husk at handle med prisen da man altid sætter den højere end hvad den er værd smiley

• #2   19. mar 2024 Med de problemer folk har med nye knallerter, og ventetid før forhandleren får den lavet på garantien og den tid man spilder på at køre til forhandlere og stille den og ta bussen hjem osv. Så synes jeg altid det kan svare sig at købe brugt.
    Især til de pris forskelle der er.

Eneste tidspunkt det økonomisk ka svare sig at købe nyt er når mam intet ved om mekanik, og man ikke ka finde den scooter man gerne vil ha brugt.

Der er ufattelig langt mellem kvali totakterne i dk. På brugtmarkedet.
    Og ekstra langt mellem dem på ny markedet...

Men vil du ha en god 2t maskine så er du sådan set nødt til at købe brugt... medmindre du bare har alt for mange penge der ska bruges og du er heldig der er en til salg brugt næsten ny hos forhandler.

Der kommer ikke mange til salg på brugtmarkedet om året i dk.
    Så kan anbefale at ha pengene klar, tjekke dba to gange om ugen, for de blir møg hurtig solgt når de endelig kommer til salg.
    Og vær klar til at bruge en hel dag på at køre til den anden ende af landet for at hente den når der kommer en.

Er du ikke så kræsen så ka man godt finde en gammel pgo i middelmådig god stand, eller en peugeot-piaggio-gilera-aprilia til salg. Som regel.

Grunden til det er så svært i dk at finde en kvali 2t scooter, er at vi har så rådne regler og love at normale mennesker ikke har gidet købe dem fra ny desværre.

De få der har været solgt, de jar skiftet ejer hver andet år, og næsten alle ejern har tunet den. Så de er som regel forskruede.
    Mange af dem (de få der har været) er så blevet taget af politiet eller kørt ind i et hegn, fordi danskere ska køre cykelsti når de er 17 år selvom svenskerne må køre 125cc mc når de fylder 16 år.

De svenske tyske norske engelske regler osv, har gjort at der er solgt masser af kvali scootere, så brugt markeder bugner af dem. Der er også passet bedre på dem og de har været tunet mindre, igen fordi de ikke er tvunget til at køre lovligt eller tunet når de er 16 og 17år gamle.

Vil sige årgang er ligegyldig.
    Har set 2 år gamle piaggio gilera aprilia peugeot osv som har været vold misbrugt, forsømt, forskruet, aldrig serviceret.

Andre som min 14 år gamle yamaha slider der bare var god stand, med lavt km tal.

Så gå efter standen først og fremmest.
    Jo mere original og jo færre ejere jo bedre.
    Jo pænere velholdt jo bedre.
    Indendørs parkering kæmpe plus.

Du ser nul af dem på dba og guloggratis fordi der er 5000 danske drenge der gerne vil ha en, og der kommer kun måske 25 til salg af dem om året i hele landet.
    Så de er max til salg en uge så er de væk igen.

Alt det du ser på brugtmarkedet er 99% alt det der også vat til salg sidste måned og måneden før...
    Fordi ingen vil have det skrammel, eller give den pris for det sælger kræver.

Vent på dem der tydeligvis er en rigtig god handel, og slå til. Om så den står 400km og en færgetur væk.

Alt andet ka jeg næsten kun fraråde.

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#3   19. mar 2024 Tusind tak for de mange gode tips.

I sidste ende bliver det nok en af de her to som jeg beskrev før at vælge imellem. Synes pmx er bare smuk, men at den er fra 2009 skræmmer mig lidt. Ved at begge burde holde godt, siden de begge kommer fra et godt firma, men er lidt i tvivl. 2 forskellige knallerter med 2 forskellige årstal, med ca. samme kørt km. What to do smiley

• #4   19. mar 2024 Link evt til dem, så ska jeg gerne rose og kritisere dem hudløst så du har lidt mere grundlag at gå ud fra.
    Måske jeg ka se nogen ting du overser. Har købt over 30 maskiner gennem tiden, alle sammen brugte. Så har set lidt af hvert efterhånden

• #5   20. mar 2024 Gå uden om 2 takterne.
    De larmer og de bruger megrt brændstof.
    De nye 2 taktere med EFI, de er er ekstremt dyre i reservedele.

• #6   20. mar 2024 2 takt er det eneste rigtige

• #7   20. mar 2024 Ja hold dig fra 4 takter

• #8   20. mar 2024 Altså skal du ha en 30er hverdags knallert ka jeg næsten kun anbefale 4T. Især Piaggio Zip 4T der kommer alligevel en lille sjat til salg brugt næsten helt orginale og næsten helt ny fra fabrikken af dog ligger priserne fra 6-10K så kommer an på økonomien

Pgo vil jeg dog gå uden om de er upålidelige og min mening bare overpriced lorte knallerter fra Taiwan

Skal du ha kvalitet som du kan regne med kan jeg kun anbefale en knallert fra et mærke som er i Piaggio Group

tog lige et hurtigt kig på Marketplace og så For eksempel er der den her til 8.500 du kan dog nok sagtens få den ned til 8K eller 7.8K umiddelbart ser den original ud uden rust eller skrammer sælgeren påstår den lige har fået fuldt service osv så den kan jeg i roligt sind helt klart anbefale dig at købe men igen kommer det an på økonomien

https://www.facebook.com/marketplace/item/917178956345672/

• #9   20. mar 2024 Du skal vist ikke spørge os for Det er vist en smagssag, Jeg vil aldrig købe 4 takter De er meget dyre at skrue på hvis de går i stykker. En original PGO der ikke er skruet i er sgu en super fin maskine og nem at skrue på

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#10   21. mar 2024 Økonomien ligger ca. på 10-12 k. Men så skal knallerten også selvfølgelig være i god stand, så der ikke er rust etc. over det hele smiley Kigger hverdag på dba, facebook osv. men synes at det er svært at finde noget godt på sjælland. Enten er det skrald de sælger ellers så er sælgeren "mærkelig" og er bange for at den stopper med at virke efter en uge

• #11   21. mar 2024 Syntes den jeg fandt der på Marketplace ville umiddelbart se ud til at være et ok køb men det er ogs kun det jeg kan se fra skærmen af

men den ser ud til at være passet godt på og du kan nok sagtens prutte om prisen

Men kommer an på om du skal bruge den dagligt eller om det er en du har tænkt dig at vold knep med tun så er 2T lidt mere simpelt

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#12   21. mar 2024 Synes du at til en på 1,80cm vil den passe ?

Har tænkt at bruge den til dagligt transport. Har kun kørt på vga explora4t som har en meget langsom optræk, vil den slags knallert siden den også er 4t starte også så stille og roligt ?

Og er det det værd at købe så gammelt knallert for de penge ?

• #13   22. mar 2024 Ja 4T har generelt et langsomt optræk der er dog ting du kan gøre for at det er bedre men 2T vil normalt altid ha bedre optræk og acceleration

og Tror sagtens du vil ku sidde på den som 1.80 høj , er selv 188 og sidder helt fint på min storm og så stor forskel syntes jeg ik det fordi der er imellem dem når jeg har kørt på en zip

men generelt hvis du kører lovligt med begrænsninger osv på, så er optrækket generelt bare langsomt ligemeget om det er 2T eller 4T

Vil du ha noget pålideligt så køb en knallert fra et mærke som er i Piaggio Group der kan du kun forvente kvalitet mærker som Pgo og Vga skal du holde dig langt langt væk fra. men siden Piaggio Group mærker er så dejlige så er der ogs rigtig mange af dem som bliver tunet og generalt helt forskruet så du skal se på ejeren og om det fordi den er helt misbrugt eller som fx den zip der har været i opbevaring og fået service osv

Men i sidste ende kommer det egentlig an på hvad det er du ,er på udkig efter

• #14   22. mar 2024 Igen Det er en smagssag

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#15   22. mar 2024 Har lige været i en butik og prøvet sym orbit 3 som er en 4t. Kan godt sige at 4t er sku ikke mig. Mangler den dejlige optræk som er der fra starten, siden der er så meget rødt lys i kbh.

Fandt annoncer hvor folk samler en pgo fra bund med nye og brugte dele til en samlet en, ser frisk ud med lav km. Ved ikke om det er det værd? Alt andet 2t knallerter på nettet er bare full misbrugt smiley

• #16   22. mar 2024 #15

Det kan godt være lidt svært og finde en 2T som ik har været fuldt ud misbrugt Men du må tjekke Dba og Marketplace 2-3 gange om ugen og som du kan finde en der fx har stået i opbevaring eller lignende bare en som en eller anden 15 årig ik har smadret fuldstændig

Men har du hænderne skruet ordentligt på er det ik helt umuligt og istandsætte sådan en 2T knallert

• #18   22. mar 2024 Jeg ville personligt aldrig købe en Pgo med mindre det var fordi jeg ville ha en smadre knallert da de ud fra min erfaring( og en flere andre her inde på SG) egentlig er en billig overprised upålidelig knallert men i sidste ende er det op til dig selv

Mærke jeg kan anbefale dig at kigge efter er. Gilera.Piaggio.Derbi.Aprilia.Honda

Syntes du ik helt du kan finde nogen i god stand er Peugeot,Yamaha ogs ok mærker

Bare sjældent du kan finde en Yamaha som ik er helt forskruet

Peugeot knallerter plejer som ryger til salg bare at være behandlet afhelvedes til

2T Piaggio Group knallerter er ogs sjældent du finder en ordentlig en men det ik helt umuligt

• #19   22. mar 2024 Den er i god stand, det ligner du godt kan stole på den.

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#20   22. mar 2024 Om pgoen er overpriced, kan godt være, men efter 6 års kørsel på en pgo var jeg sku glad for den. Som du skriver alle andre mærker af 2t er enten helt tragisk kondition ellers så koster de kassen/umuligt at finde. Så det er nok enten "overpriced" pgo eller 4t som ikke er min smag tilbage. Hard life smiley

• #21   22. mar 2024 op til dig jeg kan bare på ingen måde anbefale dig at købe den for du vil kun ende med problemer

Men som jeg sagde før Helt op til dig selv

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#22   22. mar 2024 Helt forståeligt. Men hvad er grund til at du hader pgo så meget smiley ? Udover prisen selvfølgelig

• #23   22. mar 2024 Det eneste der er ok ved pgo det er det nemt at få dele til og så de nemme at arbejde på dog er det næsten noget man skal gøre dagligt da de generelt er upålidelige afhelvedes til og et eller andet altid går i stykker på dem og så er de nemlig ogs rigtig mange gange helt forskruet. Sædet på dem er hårde så skal man køre længere ture siger jeg til dig man får ondt i røven og der ik en skid ben plads heller

Men altså hader er et stærkt ord hvis jeg fik tilbudt en gratis jov så havde jeg taget den jeg ville personligt selv bare aldrig betale 10K for en bunke lort jeg kan regne med at skulle bestille dele til dagligt næsten

Men igen det bare min mening der er nogen som elsker deres så kaldte (Hot mis)

Men inden du nu over betaler for sådan en bunke lort så i det mindste prøv at kig efter nogen af de mærker jeg har skrevet kan du ik finde en ordentlig en fra Piaggio Group så prøv at led efter en fra Peugeot f.x en speedfight syntes selv de ser ok fede ud og er semi pålidelige og koster normalt ik mere end 12K og så er der en god sjat af dem til salg pt

Har ik så meget info omkring den her men umiddelbart ser den ok vedligeholdt ud og tror sagtens du vil ku prutte om prisen ogs men har ik så meget info så du må ud og kigge på den efter rust og tegn på slid og misbrug

https://www.facebook.com/marketplace/item/1378402092815038/

Men som jeg har sagt et par gange nu så er det dit eget valg kan kun give dig mine anbefalinger og min holdning herfra

Men hvis det ik haster så prøv og vent til omkring sommer der kommer der mange til salg og så er det bare med at ha pengene klar og være villig til at køre ud for at hente den

• #24   22. mar 2024 Ja der er mange der mener PGO er skrammel og ikke holder, men en af mine venner har en Lovlig pgo hot, som han har haft i snart 2 år og den kører stadig, og han har aldrig skulle pille ved den fordi den er gået i stykker. Og den har han også købt brugt.

Så ligefrem at kalde det en bunke lort er måske lige i overkanten, da de jo faktisk er en fin knallert.
    Det bliver førsts til en bunke lort når nye knallert gutter begynder at pille i dem ligesom alle andre mærker.

Så jeg vil mene det først når man begynder at pille ved dem selv/tune dem, at de bliver upålidelige at regne med, og de nemt går i stykker.

Så en Pgo vil være fin til dit behov, hvis du bare skal bruge den til at komme frem og tilbage og ikke selv pille ved den.

Og så ikke betal ret meget mere en 8 tusind for den

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#25   23. mar 2024 Tak for hjælpen og tips. Venter lige noget tid. Hvis jeg ikke finder noget må jeg gå med til en 4t, siden jeg ikke kan fungere længe uden en knallert smiley

• #26   23. mar 2024 Du kan også kigge efter en Yamaha jog, dem har jeg haft mange af og de spiller bare og kører lækkert.

• #27   23. mar 2024 #25
    Hvordan er dine kørselsbehov?
    Kører du langt eller kort?
    Skal du kører hurtigt eller lovligt?
    Er langt på literen en vigtig faktor?
    Hvir længe skal du have den?

• Jakub J
    Jakub J Tilmeldt:
    jan 2024

#28   23. mar 2024 Lovlig knallert som skal vruges til hverdag ca. 10-15 km om dagen. Gerne en der holder i flere år.

Fandt en sym mio 4t der har knap nok kørt 1000km. Er det en knallert der kan anbefales ? Har hørt kun gode ting om sym men hvad med SYM MIO 50 ?

profilbillede
  • #29   23. mar 2024 Altså har selv haft stået og rodet lidt på sådan en mio der og syntes ik helt det er noget at råbe hurra for og så er det ogs en Kina/Taiwan knallert så om det holder ordentligt ved jeg ik
    havde ik den mio i lang tid købte den af en hvor den stod som ikke kørende fik så den så lavet og så røg den videre

Men op til dig

• #30   23. mar 2024 #28
    Den er helt fin.
    Du kan købe originale reservedele hos Easyparts i Holland.
    Det er i bund og grund en GY6 motor, så du kan også finde uoriginale dele overalt.
    De har en del hos KGI.

Jeg har selv købt en Sym Orbi II til min ældste søn.

Kommentér på:
Brugt knallert med lav km ?

Annonce