{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
83 visninger | Oprettet:

thansen crosser (apollo 250cc) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet lidt af et impulskøb og i det impulskøb købte jeg en Apollo RFN Thunder 250cc brugt, hvilket var et godt tilbud til en god pris.

Men.. nu har jeg ledt i et godt stykke tid efter stumper til dem, og jeg kan ikke finde nogen i dk, kun i usa eller kina, jeg mangler et nyt fortandhjul så jeg kan få en højere gearing på den, er der nogen som kender målene på tandhjulet?

og noget helt andet, hvordan bliver sådanne maskiner taget imod på crossbanerne i dk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  thansen crosser (apollo 250cc)
  • #1   i går kl. 02:19 Den har flere navne end det Thansen har valgt at kalde den.

    Hvis du finder ud af hvad det er for en motor den har, så kan du søge på dele til motornavnet istedet, og så finder du pludselig langt større udvalg og endnu bedre priser.

    Det sku gerne stå på selve motoren et sted hvad den hedder. Alternativt er der nok en angivelse af fabrikant et sted på maskinen. Ligesom når man køber crmoto eller vga knallerter, så står deres rigtige navn på typepladen. Hhv. tiazhou zhongneng og/eller ningbo longjia.
    Der er sikkert noget tilsvarende på den "apollo" der


  • #2   i går kl. 09:06 Jeg er rimelig sikker på motoren hedder SOHC 4 stroke, og er riiiiimelig sikker på det er en tro kopi af motoren på en yamaha TT-125. Så måske kan du finde noget til den smiley

  • #3   i går kl. 11:40 Jeg skal ud til den senere idag, jeg vil lige kigge på jeres forslag!

    Ved i hvordan de bliver taget imod på div cross baner?


  • #4   i går kl. 12:19 Nu er folk rimelig åbne arme generelt, men den hører ikke hjemme på en crossbane. Det vil du også rimelig hurtigt finde ud af. Der er en grund til cross maskinerne koster så meget mere end en apollo gør. De er bygget til at ku køre cross på en cross bane og holde til det. Det ka man ikke helt sige om apolloen. Men altså to hjul er bedre end ingen hjul.

    Sohc 4stroke betyder bare det er en Single Over Head Camshaft firhakker. Alt fra 50cc knallert motor til 650cc suzuki dr motor er sohc 4t.
    Men det er måske rigtig nok yamaha og apollo bruger samme tandhjuls type foran.
    Det finder man ud af med sikkerhed ved at kigge på motoren og google, eller bare google.


  • #5   i går kl. 13:05 jeg har heller ikke nogen intention om at skulle blive proff på den, men nærmere for at prøve det af og se om jeg skulle invistere i en suzuki 250 eller 450. jeg har altid haft lyst til at prøve at køre. men der har været 700 ting i vejen. og nu har jeg tiden til det, så nu ville jeg prøve

  • #6   i går kl. 13:14 Du ska nok blive hjulpet igang hvis du bare møder op og siger hej og spørger smiley

Kommentér på:
thansen crosser (apollo 250cc)

Annonce