Jeg er syg, og kræver lægehjælp! {{forumTopicSubject}}
Læs!
Startede med en Zip 50 30'er fra år 2000, 100% standart. Kørte 50Km/t hvis den havde medvind og hjemve. (Vidste intet om begrænsninger ovs. Den gang).
Ca. 3 uger efter jeg havde fået den, får min bedste ven hans fætter fra Næstved på besøg. Vi kommer så til at sidde og snakke sammen, og til sidst endte det i scooter snak.
Han virkede ret intra i min ZIP. Han sagde at han gerne ville bytte med hans scooter. Jeg ville self. gerne se den først, Men det var intet problem. ScooterGalleri.dk er jo opfundet. Så jeg så nogle billeder, og den var nu flot. Gilera Stalker50 30'er fra år 2002. Men ville jo også gerne lige prøve den inden.
Timingen var perfekt! Hans far skulle 1 måned senere til Skagen (spidsen af Jylland), med hans arbejde. Han skulle køre alene i sin næsten 15 år gamle Ford Transit på gule plader. Så hvorfor skulle hans søn ikke køre med til Holstebro (Midt/Vestjylland), med Stalkeren bag i?
Han ankom på min adresse ca. Kl.10:45 Fredag d. 10-06-05. Han skulle hentes igen søndag aften. Den var flottere IRL, end den var på billederne. Metallic blå yderskjolde, blank sort inderskjolde og fælge. den havde ikke en rids. Der var kun 1 problem, krumtapslejerne skulle skiftes, men den kunne godt køre.
Jeg valgte om søndagen at jeg gerne ville bytte med ham. Selvom det virkede lidt mystisk at han ville bytte med min Zip der er 2 år ældre end hans meget flotte Stalker.
Men jeg tog sq chansen, jeg fik 2 orginal nøgler og købskpaire. så skulle ikke bekymre mig om den var stjålet.
Så det kunne jo ikke gå helt galt.
Hans far kom. de læssede Zippen i Forden. og lige inden de kørte, kommer faren hen og siger. Var det et godt bytte? Jeg svarer. Det håber jeg da. Han siger. Ja. Martin(hans søn) er hvertfald glad. Gider du vente 2 sek. Jeg skal lige hente noget? Han kommer tilbage, med 500Kr. i hånden og siger. Så har du også til krumtapslejer, og giver mig sedlen. Så kan det da næsten ikke blive bedre.
Vi siger tak for handlen, og de kører hjemad. Jeg står nu med en Nice Gilera Stalker, med færdige krumtapslejer. så jeg gik ind på scootergalleri.dk, for jeg skulle jo have krumtapslejer, og så at den havde markeds funktion. Det endte med at jeg trykkede på et link, hvor jeg havnede på siden speedline.dk, Blev lidt hook på det tun, så endte med at jeg købte et sæt lejer og en TP Powered udstødning. Fandt guider på nettet om hvordan jeg skiftede delene, så jeg gjorde som der stod.
1½ dag tog det mig at skifte de dele, første gang jeg overhovedet pillede i scooter motor.
Den kørte 60 - 65Km/t før, nu kørte den 70-75Km/t, med bedre optræk, og det var jo godt :D. en gut anbefalede en anden trykfjeder, lættere ruller og nye stempelringe. efter det blev monteret kørte den 85-90Km/t, den kørte satme godt. Byttede den 9 måneder senere til en Gilera Runner DD fra 2003. Den kørte 80Km/t hver dag, året rundt.
I vinteren år 2007 beslutter jeg mig for at tune Runneren lidt, Havde lært en del om scooter motore på dette tidspunkt.købte et sport 70ccm cylinder, en tun varioator, en 19mm karburator, en tun udstødning, og et powerluftfilter. den kørte 100-110Km/t og noget mere optræk end før.
Det er år 2008, april. jeg har lyst til at prøve noget nyt. Køber en sprit ny Piaggio NRG Power LC DD 45'er, det skal være godt fra start af. så bestilte lidt dele til den santidig. En 17.5mm dellorto, TP Powered udstødning Fjernet alle begrænsninger, 6.5g ruller anden trykfjeder, Carbon plader til membranen, og en racing kilerem. Men fordi motoren var ny, ville jeg ikke tæve den af med det samme. så kørte stille og roligt i ca 1 måned. Og så skulle jeg se hvad svinet kunne. Speedo sagde 116Km/t GPS sagde 101,2Km/t. den tager 100% min runner i optræk. men i topfart triller runneren lidt hurtigere ca. 5Km/t eller ligende. Rimeligt sygt på en Næsten STD motor.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 264
nov 2006
Følger: 122 Følgere: 125 Scootere: 4 Emner: 156 Svar: 3.480
okt 2007
Følger: 140 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 337 Svar: 9.123
du har ikk en lilla sfx, så en igår nede ved banegården i holstebro
nov 2006
okt 2007
Følger: 140 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 337 Svar: 9.123
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 86
jan 2008
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 264
Havde ikke en skid at lave, og kunne ikke falde i søvn. så skrev en historie.
75oo Simon-Evo FZ! .
jaa. er fra Holstebro, kører på en NRG Power LC DD 45'er uden plade i blank sort, og nogle gange på en Matsort runner.
Hansen ^ Nu med NRG - søger hiper tun! .
er du også fra holstebro?
Kent V
Hehe. jo tak da.
Frederik G
??
nov 2006
Jeg er syg, og kræver lægehjælp!