{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Airbrush for begyndere {{forumTopicSubject}}

Hey sg !
Jeg vil til at i gang med at airbrushe, og ledte derfor efter en guide til at komme igang. MEN, jeg har så prøvet at finde en herinde, hvorefter jeg læste det var så godt som umuligt at lave en guide. Så var det jo lige jeg tænkte over hvad en guide skulle indeholde, og vil derfor bede ALLE der HAR forstand på airbrush om at bevare følgende spørgsmål:
(Jeg ved godt der er mange, men det vil bare hjælpe super meget hvis du/i gider besvare dem)

Hvis man selv vil lave Freehand stenclis, hvad skal man lave dem af?

Hvilke mærker maling er godt at starte med?

Hvor meget skal / kan man fortynde med, for malingen rækker længere?

hvad skal malingen være baseret på, vand?

Hvilken airbrush er god at starte med?

Hvad skal man kigge efter når man leder efter airbrush?

Hvilken dysse er god til detaljeret airbrush'ing?

OG VIGTIGST AF ALT:
Hvad beskyttelse skal man anskaffe sig?

maske - Fullface eller bare lige så den dækker munden?

ville handsker være en god idé?

maledragt, er det smart ?

hvis der rent faktisk er en der gider besvare alle de spørgsmål bliver jeg ovenud lykkelig xD
ps. har du mere at tilføje som ville være godt at vide så kom endelig med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Airbrush for begyndere
  • #1   12. jul 2009 hey mathias, jeg kender en der kan hjælpe dig igang hvis det er, han er virkelig god til det, og han kan svarer på mange af de spøgersmål, men kan prøve at høre ham om han vil hjælpe en igang smiley

• #2   12. jul 2009 Det ville bare være super smiley

• #3   12. jul 2009 kan svare dig på alle spørgsmål mht beskyttelse.. hvis du maler med vandbaseret maling behøver du faktisk iik nogle maske.. en maler dragt kan godt være go, men er iik nødvendig.. og handsker er en fin ide, hvis du iik kan li at få snavsede fingre.. men hvis du maler med vandbaseret er det intet problem at få af bare med vand og sæbe smiley

men ellers skriv til Esser S her inde han kan sikkkert hjælpe dig..

www.costumcolors.dk har et godt udvalg i begyndere brushes der har jeg købt min og den virker sgu helt fint ;D og de kan også svare dig på mange af dine spørgsmål smiley

• #4   12. jul 2009 Har spurgt Esser S om en hel masse ting, og tror han er ret træt af det efter hånden xD
    Så derfor tænkte jeg han nok ikke var den eneste der har forstand på det smiley

• #5   12. jul 2009 haha ja okay xD
    men ellers hvis du gir custom colors et ring eller køre der ud kan de helt sikkert hjælpe dig hvis du altså vil til og igang med det og ska ud og købe begynder udstyr har de også en hel masse fede ting smiley

• #6   12. jul 2009 Nice smiley
    Det tror jeg, jeg vil tage at gøre smiley
    Jeg er faldet over en hjemmeside:
    www.misterart.com
    hvor de har MEGET billig createx maling, og forholdsvis billige freehand skabeloner smiley
    Men ville jo bare lige høre hvilken maling der kunne være smart osv.

• #7   12. jul 2009 Start med Schmincke Aerocolor Professional! Super super god vandbaseret maling, som er rigtig nem at bruge, og ikke særlig dyr.

Du behøver ikke freehandstencils til at starte med. Men ellers, så skær dem ud af sådan noget gennemsigtig plastik man bruger til overheads.

Hvor meget du skal fortynde er MEGET forskelligt fra mærke til mærke, fra maling til maling, og afhængig af hvad du skal bruge det til.

Grunden til at der ikke findes en "Sådan starter du med at airbrushe guide", er fordi at airbrush handler SÅ MEGET om hvad du kan lide at bruge, erfaring, følelse, osv. Så derfor kan man ikke bare sige at "Sådan gør du".

Beskyttelse skal du købe en maske lavet til formålet. Jeg vil anbefale en 3M 6000 maske. Sådan en bruger jeg selv. Den kan du skifte filtrene ud på når de er "fyldt op".

Og hvad for en airbrush der er god at starte med, afhænger af dit budget. Men det er DYRT at starte!!

• #8   12. jul 2009 Nice smiley
    Jeg har fået mig anskaffet mig en AB-119 airbrush. Har ingen anelse om hvilket mærke det er, men den skulle vidst være okay. Den koster 500 smiley
    Hvor kan jeg skaffe det der maling? Et link til en hjemmeside ville være super smiley
    inde på den hjemmeside jeg fandt, koster createx maling ca 23 kr for 4 oz. hvilket jeg syntes er til at overkomme smiley

• #9   12. jul 2009 Createx er også fint at starte med smiley

Men jeg vil stadig klart anbefale det jeg sagde der. Jeg bruger det selv stadig, fordi det er en så god maling! Altså ikke på køretøjer osv. men det maler man jo heller ikke på det første meget lange stykke tid!

Men den airbrush der er en kina airbrush, men fin til en begynder smiley Jeg startede selv med noget i den stil. Du skal bare ikke forvente at den kommer i nærheden af f.eks. en Iwata airbrush smiley Men så igen, det er prisen jo heller ikke.

• #10   12. jul 2009 Nej det var nemlig det smiley
    Har du et link til der hvor du køber maling, i tilfælde af det er over nettet smiley

• #11   12. jul 2009 Køber det mange forskellige steder. Kommer an på hvad for noget maling det er.

Men det jeg vil anbefale til dig, er købt i deres butik: (link fjernet)

• #12   12. jul 2009 Jeg google'de det også lige, og kom ind på den hjemmeside smiley
    Det er lidt dyrere end createx, men hvis kvaliteten er bedre vil jeg tage at starte med det smiley
    Kan det bruges på en væg ? altså en gibs væg med tapet og maling?
    Jeg tænkte på, om du ikke ville skrive alle de hjemmesider du køber maling fra, bare så jeg har dem smiley

• #13   12. jul 2009 Ja, det kan det godt.

Men du kan jo ikke bruge det maling der rigtig? xD Tror ikke din airbrush kan holde til det.

• #14   12. jul 2009 Altså alt det som jeg bruger. Det jeg lige linkede til, det kan du godt.

• #15   12. jul 2009 Det tror jeg heller ikke den kan.
    Jeg kan bare godt lide at kigge på det og læse om det, så føler jeg i hvert fald jeg ved bare en lille smule om det smiley
    Men når jeg engang om 100 år kan male med den airbrush jeg har nu, og jeg kender det Schmincke Aerocolor Professional og createx maling, skal jeg jo også videre smiley

• #16   12. jul 2009 Yes.

Men til den tid ved du selv hvad du skal bruge smiley

• #17   12. jul 2009 Nice smiley

Kommentér på:
Airbrush for begyndere

Annonce