Hjælp til projekt :) {{forumTopicSubject}}
Hej derude, jeg er ved at planlægge et stort projekt med min speedfight, og har et par spørgsmål.
1:
Jeg skal have malet kickdæksel og fælge, og skal derfor have fjernet al lak 100%. Jeg har hørt om glasblæsning, sandblæsning og lakfjerner;
- Hvad anbefaler i?
- Hvad koster det hos en professionel?
Ang. maling:
- Hvad koster det cirka hos en autolakerer?
- Hvis jeg skal gøre det selv, kan T-hansens spraymaling så gøre det, eller skal man til en autolakerer for at få ordentlig maling?
2:
Inderskjoldene skal også males, men jeg har fået at vide at der skal noget spartel eller lign. på, før malingen binder ordentligt. Jeg er blevet anbefalet spray-spartel, men det er virkelig dyrt.
- Er T-hansens polyester spartelmasse fint nok til denne opgave?
- Kan det eventuelt laves uden denne type behandling? (et par stykker jeg har spurgt har malet uden at spartle)
3:
Jeg hader når min udstødning bliver grim og rusten, og har tænkt mig enten at slibe min nuværende helt ned, eller købe en ny.
- Hvad kan man gøre for at forhindre rust? (hvad har du selv gjort?)
- på forhånd tak
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 9 Emner: 82 Svar: 497
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 170 Svar: 789
2. autolakør vil jeg anbefale, min sr 50 er malet hos autolakør og mega flot..
3. rust fjerner
okt 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 4 Emner: 163 Svar: 1.357
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 1 Emner: 46 Svar: 51
vi helt klart anbefale autolak hvis du ikke har prøvet og male før... er i lære som autolakere så ved at det giver et meget pæner resultat.... end thansen maling!!!!!!
2 til inder skjoldene skal du bruge 1k plastikgrunder dernæst giver du skjoldene 3 lag 2k fylde. 1 lag uden fortynder, 1 lag med 5 % fortynder og det sidste lag skal der 10 % fortynder i eventuelt tone farve så du kan se om det har fået fyder over det hele...
3 sleb min udstødning og gav den varmefst maling....
Hjælp til projekt :)