{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp søges. ang runner skjolde
  • #1   20. feb 2014 Hej Steffen! Jeg har selv en Gilera sp50 Runner LC 2012 og kender dit problem!
    Du kan bestille det skjold hos en Piaggio forhandler eller hos AJ.SUTTON.UK, de koster selvfølgelig det de koster det ved du men, skal man bruge et skjold er man ligeglad bare man får fat i det. Håber dette kan hjælpe dig og de er ikke så dyre da det er den gode gamle Runner du har. Held og lykke og god vind herfra smiley

• #2   20. feb 2014 Ps. Hvis din maskine har den originale farve kan du købe skjoldet du mangler i nøjagtig den farve det har hos A.J jeg mener også det gælder hvis du bestiller det hos en Piaggio forhandler. smiley

• #3   25. feb 2014 mange tak smiley og ja det er den gamle model.

• #4   25. feb 2014 men kan ikke finde den på AJSUTTON.UK desværre der er (out of stock) - tror jeg skal finde det hos en forhandler. og har originale blank sorte skjolde. smiley

• #5   26. feb 2014 Hej Steffen.
    Jeg har en "gammel" model Runner stående hos min forhandler som jeg har taget motoren fra. Der sidder alle skjolde på den såvidt jeg husker, kan du ikke fortælle mig hvad det er for et skjold du mangler så skal jeg se om jeg kan trylle et frem til dig. Den er i den flotteste stand og jeg så den stå i en lade med mc dækken over og købte den på stedet. Det var i forbindelse med noget arbejde jeg var der(jeg er Kleinsmed) så det var mere held end forstand smiley Fortæl mig hvad du mangler, så må vi se om ikke vi kan finde ud af noget. PS. DEN ER IKKE STJÅLET, det checkede jeg inden jeg købte den!

• #6   26. feb 2014 Jeg har lige set at du har lavet en ring om det skjold du mangler, hvor sidder det præcist Steffen?

• #7   26. feb 2014 Det er det Bagerste skjold lige over baglygten. smiley

• #8   26. feb 2014 Fedt man kan være heldig engang imellem med scootere. Min stammer også fra en ældre mand som ikke rigtig havde kørt på den. Den har kun kørt 7000 km nu også er det en Lc model med skive for og bag. Det en dejlig maskine den kører og starter altid. smiley

profilbillede
  • #9   7. mar 2014 Mand hvor FEDT for dig, de er satme sjældne vandkølede og med skive bag!!! Jeg købte to kalibre hjem fra Tyskland som skulle passe til min, men den forreste kaliber passede "selvfølgelig" kun til den ældre model. Så dem har jeg også og de er originale fra Piaggio. Jeg skal nok skrue skjoldet over baglygten af til dig smiley
    Jeg har haft så travlt på arbejdet så derfor skriver jeg først nu. Jeg skal nok skrive når jeg kan sende det til dig. snakkes smiley P.S Jeg vil gerne se et billede af din fede maskine, hvis det er ok smiley God vind herfra--->>>

• #10   7. mar 2014 Ahh der var jo et billede, du kan få den FEDESTE maskine ud af den Italiener som altid starter og kører suverænt! Den model har de bedste køre egenskaber og du kan lave alt ved den, styling, tuning osv. Man behøver ikke engang at skifte krumtap hvis du sætter et Malossi Team Replica på, så stærk er den fra fabrikken og tager 16000 rpm'er med standard krumtap, det er vildt. Jeg skal hjælpe dig alt det jeg kan smiley FED MASKINE...

• #11   12. mar 2014 nederen alligevel og det lyder lækkert, det ingen stress herfra. Vidste det ikke faktisk det med lc og dd, men det kun fedt. har også en nrg med 125cc motor jeg kan bare ikke rigtig kan få liv i den? - Der er vild kompression og den gnister, men den starter, ikke..har selv held benzin ned i studsen, det hjalp heller ikke. Det virkelig god viden du lige har givet mig. Tror heller ikke jeg går af med den, det bare lidt ærgerligt det er en 45 smiley

• #12   12. mar 2014 og takker for hjælpen, det skal du sku have tak for ::)

• #13   13. mar 2014 Det er da så lidt, ang. din NRG så er det helt sikkert noget med din tænding, kommer der ikke engang en eller to runder fra den, hvor den selv kører?

• #14   13. mar 2014 PS. Steffen har din NRG kørt før med nøjagtig den opsætning den har nu?

• #15   16. mar 2014 Nej nrgen har ikke kørt og den slår Max en runde. Ligesom om den er lige ved men alligevel er den helt død.:/ har fået afvide den.har.kunne starte hvor den.så.gik ud efter 5 sek.. Der er gnist og det hele på den. Men den slår Max en runde smiley

• #16   18. mar 2014 Prøv at skille karburatoren ad og rens den grundigt og hvis du har adgang til et ultralydsbad er det det bedste. Hjælper det ikke så check tomgangs dysen, den er nok for lille eller stoppet til! Selvfølgelig skal luftfilter også renses og i benzin olie bad og vrides op der. Nu sidder der vel ikke en alt for lille karburator på?
    Prøv at checke det og kig de ting efter, så skulle der gerne ske noget smiley

• #17   27. mar 2014 byttede nrg'en væk til en nyere 30'er runner.. men den er sygt hærvet i forhold til min egen men det er en ac DD dog har den nogle ting der er pænere end min.. ved du hvad det kan være det her i stedet? - har sat en anden baglygte på den med klart glas.. men den bliver ved med at springe det bagerste kørelys men ikke bremselyset? og efter jeg satte den på, så ville hverken horn, blinklys og el.start virke. ? smiley og syntes det nederen for den er klart pænere med den nye. bare nederen de forskellige ting så ikke virker smiley

• #18   29. mar 2014 Hej Steffen!
    Har du checket at det ikke er sikringen der er røget og om det er den rigtige der sidder i? Hvis det ikke er sikringen, skal du kigge efter om der er lavet noget fusk med ledningerne såsom eltyve, forkerte modstande ved diodelygter og manglende isolerering ved en sådan at den rør ved stellet. Det er en sikker kortslutning HVER gang. Prøv det Steffen, virker det ikke så skruer vi den en tak op med fejlfindingen ok smiley

• #19   29. mar 2014 Ved en ledning, skulle der stå Steffen!

• #20   3. apr 2014 HAr tjekket sikringen og den ser fin ud, men okay, takker for hjælpen . må prøve og kigge lidt på det. ellers må jeg lige skrive igen smiley har fået bestilt en top performance 70cc til den nu og en c16. nu skal det bare sættes på og indstilles. men må lige kigge ledningerne igennem. for det var efter jeg skiftede lygten.. så blinkede det lidt og starteren kunne dreje meget lidt.. så ved ikke om det bare er batteriet?

• #21   4. apr 2014 Nu skal du høre hvad jeg har oplevet tit, hvis batteriet bare har tabt en lille smule strøm laver det TOTALT ged i elektronikken. F.eks. blinklys blinker med dobbelt hastighed og hvad sker der så ikke i motoren! Batteriet betyder meget og at det er ladt helt op. Det er bestemt ikke fordi jeg tror at du ikke husker at checke sikringen men, det er noget man godt kan glemme(det har andre gjort) Det lyder godt med tunet, har du racerkobling på? Helst en fuldt justerbar, som f.eks. Malossi Delta clutch.

• #22   7. apr 2014 Okay, må prøve at lade batteriet smiley - men nej tror ikke den er justerbar,. får polini 3g kobling til den. - må kigge lidt på det.. har fået et andet prøblem efter cylinder skift.. du ved den har en overgang slags gear.. den trækker fint i starten men når den skifter i gearet dør den lidt ud efter også trækker sig op igen.. tænker det er koblingen der skal have hårdere trim og tryk, men er ikke sikker, og har aldrig skilt en kobling ad smiley

• #23   8. apr 2014 Har du fjernet ringen helt? Den burde trække helt rent fra bund til top! Jeg har en kammerat det har en 4 takter og der kan man ikke fjerne ringen helt og den laver det lille hop på vej op i omdrejningerne. Du skal sætte nogle strammere fjedre i og prøve dig frem med vægten på rullerne. Du skal ikke være bange for at skille koblingen ad, det er så simpelt smiley Bare husk før du sætter skjoldet på at stramme gennem op igen ved at dreje de to koniske skiver rundt remmen ligger i. Check samtidigt om de har nogle slid riller og at remmen løber helt ud til kanten af dem. Det gør du ved at male den ene skive med en rød tuds og så starte den op og køre en tur hvor du lader den trække helt ud. Når du så skiller det ad igen kan du se om al farven fra tudsen er slidt væk af remmen. Der må gerne være en 3mm. tilbage før kanten på skiverne. Håber det kan hjælpe dig lidt.

• #24   8. apr 2014 Stramme remmen, skal der stå!

• #25   9. apr 2014 Ja, alle begrænsninger er fjernet. men som du siger må prøve med endnu strammere trimfjedre.. for det en kobling jeg hår fået der var samlet nemlig. smiley - må prøve med 5.5.. har dysse 102 i nu.. men motoren bliver rimelig varm når det er smiley men tror du dyssen bliver for stor hvis jeg sætter 108 i måske 112-115.. luftskruen er skruet helt ind og nålen er i nederste hak?

Den driller mig virkelig, men som du siger det er nok min kobling der bare skal indstilles nu. også med passende ruller.. men ville hellere høre lidt rundt først en bare at gå ud og bruge penge på de forskellige ting smiley

• #26   10. apr 2014 Hmmm det lyder lidt underligt med din karburator Steffen! Du har jo ingen justerings muligheder tilbage, jeg kører med en 21 mm. Dell'orto da min 17mm. ikke rigtig kunne "følge" med. Du skal minimum have en 19mm. på. Hvis du sætter den op til at tage mange omdrejninger på toppen SKAL du have en stor dyse i ellers risikerer du at brænde stemplet af. Jeg har som nævnt en 21mm. på med 102 dyse i og jeg går 90 km på en tankfuld men det er nødvendigt for ikke at stemplet skal brænde af og at den går perfekt. Det skal siges jeg kører med et Malossi MHR TEAM REPLICA med 47,6 stempel. Det er helt sikkert din kobling Steffen, det er det bedste at ha' en justérbar kobling på for at den tager fat ved de rigtige omdrejninger og hele vejen op uden problemer. Det kan virkelig godt betale sig at investere i en racer kobling som bare skal justeres ind. Den må ikke lave det lille bump når du giver fuld gas, det skal være et langt flydende træk. Men prøv dig frem med nogle strammere trim fjedre og 3-5 grams ruller.
    Vi snakkes og god vind herfra.Steffen--->>>

• #27   10. apr 2014 Du skal have en større karburator på Steffen, det vil jeg sætte mine penge på og det er også derfor din maskine bliver for varm! Den må ikke blive mere end 10% over middel varmere når du kører med fuld gas. Min er jo også vandkølet som er optimalt når man skal finde en maskine at tune og den køler så godt at alt over 10-15% over middel er max. og normalt ved 14.000 rpm. Mere end det er tegn på at der er noget galt og her er jeg sikker på din karburator er for lille. Bare en side bemærkning smiley

• #28   14. apr 2014 Fandt fejlen fik den til at rykke.. Nogle dage efter Smadret jeg bare min cylinder smiley olie slangen var hoppet af karburatoren og.havde ikke opdaget det.. Nu investere jeg i polini corsa ø12. Det ved man da hvad er smiley også kommer der en anden gearing i. Men skal nok op i en 24 efterhånden så, ligesom du selv siger.. Er virkelig taknemmelig for din hjælp! - For det første gang jeg arbejder med hiper motor. Plejer at have Mina. Men hiper kan klart anbefales smiley

Kommentér på:
hjælp søges. ang runner skjolde

Annonce