{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Led pære hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en sx50 med led pære i forlygten, og den tænder først når motoren kommer over 3000rpm. Derudover er der ingen forskel på langt og kort lys.
Er der noget man kan gøre for at den tænder allerede ved fx 1000rpm og at den måske også bliver kraftigere ved langt lys? Eller er jeg bare nødt til at smide gammeldags pære i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Led pære hjælp
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   24. apr 2017 Du kan prøve og linke til hvad det er for noget og hvordan du har monteret det.
    Men det kunne umiddelbart lyde som om der skal en bestemt spænding til før de tænder.
    Er der ikke batteri i?
    Så kunne du vil tilslutte dem til batteriet i stedet for statoren.
    Er det en LED hvor der skulle være forskal på kort og langt lys?


  • #2   24. apr 2017 Er ikke sikker da det er tidl. Ejer der har monteret den. Men tror at det er den her, og der står at den kun har en lysstyrke, så det er et problem "løst" smiley
    https://speedline.dk/scooter/aprilia-sx50-2006-2010/paerer/forlygtepaere-ba20d-smd-led-12v-s-po-36622


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.501
    #3   24. apr 2017 Du kunne prøve og undersøge om den får vekselstrøm fra generatoren.
    Måske du kan finde et eldiagram.
    Hvis den får vekselstrøm så kunne du hvis du tør prøve og forbinde den direkte til batteriet og se om den lyser begge veje. Altså når du bytte om på plus og minus.

    Et gæt kunne være at den får vekselstrøm fra generatoren og pæren er ensrettet så den kun får strøm helvdelen af tiden.
    Jeg havde dog en LED hvor der var indbygget ensrettede også kunne den lyse lige meget hvilken vej men satte ledningerne på.

    Du kan prøve og tilslutte et multimeter til pærens fatning også langsom give gas og se hvad volt den tænder og slukker ved.


Kommentér på:
Led pære hjælp

Annonce