{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Torben  P
Torben P
Emner: 6 Svar: 9

Opfriskning/rens af plastskjold {{forumTopicSubject}}

Hej SG,
Jeg håber jeg har fundet den rigtige gruppe. Min scooter har fået mørke pletter på plastskoldet som jeg ikke ved hvad det stammer fra... Mærket det ind med rød firkant på billedet. Hvad gør jeg? Har vasket det grundigt af med varm sulfo men pletterne er der stadig. Hedder det vinylrens, siliconespray eller hvad for at få det pænt igen?
Vh Torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfriskning/rens af plastskjold
  • #1   25. aug 2022 du kan give det alt det rens og ting og sager du vil der er 2 ting som virker lidt olie på en klud og tørre den over det holder længere eller varme holder længere inu

• #2   25. aug 2022 Den mørke plet ser for mig ud som det eneste sted i det vinyl det er velbehandlet smiley

Jeg tænker det er en plet olie der har ramt der, og vinylen har suget det til sig som en tør plante suger vand

Harald Nyborg har noget "udvendig vinyl opfrisker".
    Koster ca 20 kr for en flaske.

Sprøjt det på en klud og smør dit bløde sorte plast ind i det. Vinylen er blød i det, som en kofanger.
    Lidt varme hjælper på indtrængningen, men den skal formentlig have en del omgange for at blive helt mættet og jævn i farven at se på igen, hvis ikke den er blevet lidt skør af at være blevet så tør.

De vinylopfriskere som har sværte i giver jeg ikke meget for. Den mørke farve bliver slidt af og efterlader et grimt resultat ret hurtigt igen.
    Er klart mest til de klare væsker vinylopfrisker der trænger ind og væder vinylen igen med de olier der fordamper over tiden så plastikken blir tør og sprød.

Det er meget glat efter at have fået vinylopfrisker. Vask af med sæbe og en middelhård børste for at få en grippy overflade igen bagefter.

Skal nok gentages en 3 gange før det begynder at se halvgodt ud igen

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#3   25. aug 2022 Hej Brian. Jeg prøver med noget olie og tak for tippet!

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#4   25. aug 2022 Hej L. Tak for dit svar! Jeg har selv siddet med tanken om at den gamle vinyl er "løbet tør for vædske" smiley . Prøver tippet. Vh Torben

• Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#5   19. sep 2022 Hej SG. Kommet længere nu med renovering af plastskjold. Lidt motorolie hjalp smiley - Tak for alle tip!

profilbillede
  • Torben  P
    Torben P Tilmeldt:
    jan 2022

#6   19. sep 2022 Og før billedet smiley

profilbillede
  • #7   19. sep 2022 så lidt

Kommentér på:
Opfriskning/rens af plastskjold

Annonce