427 visninger
|
Oprettet:
Opfriskning/rens af plastskjold {{forumTopicSubject}}
Hej SG,
Jeg håber jeg har fundet den rigtige gruppe. Min scooter har fået mørke pletter på plastskoldet som jeg ikke ved hvad det stammer fra... Mærket det ind med rød firkant på billedet. Hvad gør jeg? Har vasket det grundigt af med varm sulfo men pletterne er der stadig. Hedder det vinylrens, siliconespray eller hvad for at få det pænt igen?
Vh Torben
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Jeg tænker det er en plet olie der har ramt der, og vinylen har suget det til sig som en tør plante suger vand
Harald Nyborg har noget "udvendig vinyl opfrisker".
Koster ca 20 kr for en flaske.
Sprøjt det på en klud og smør dit bløde sorte plast ind i det. Vinylen er blød i det, som en kofanger.
Lidt varme hjælper på indtrængningen, men den skal formentlig have en del omgange for at blive helt mættet og jævn i farven at se på igen, hvis ikke den er blevet lidt skør af at være blevet så tør.
De vinylopfriskere som har sværte i giver jeg ikke meget for. Den mørke farve bliver slidt af og efterlader et grimt resultat ret hurtigt igen.
Er klart mest til de klare væsker vinylopfrisker der trænger ind og væder vinylen igen med de olier der fordamper over tiden så plastikken blir tør og sprød.
Det er meget glat efter at have fået vinylopfrisker. Vask af med sæbe og en middelhård børste for at få en grippy overflade igen bagefter.
Skal nok gentages en 3 gange før det begynder at se halvgodt ud igen
jan 2022
Emner: 6 Svar: 9
jan 2022
jan 2022
jan 2022
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
Opfriskning/rens af plastskjold