366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hovedstøttefod Jog R Hovedstøttefod Jog R

Hejsa

Har fået en ny hovedstøttefod til min jog r, men aner ikke hvordan den skal sættes på. Kan ingen artikler eller videoer finde. Men har hørt det kan gøres med varmepistol?? Nogle har også sagt, det ikke er muligt at montere en ny men det giver jo ingen mening. Ved ikke hvor fjedrene skal sidde. Kunne være dejligt med lidt hjælp evt. billeder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovedstøttefod Jog R
  • #3   19. sep 2022 den skal sidde unser blokken med en en aksel igennem og med en fjeder

• #4   19. sep 2022 Sæt den op til hullet, bank akslen igennem, lås akslen som den er indrettet til at blive låst fast, og så monter fjederen.

Det med varmepistol ka være for at udvide hullet til akslen.
    Men metallet bliver blødere af varmen....
    Så evt læg akslen i fryseren i stedet for. Den blir liiiidt mindre i diameter af det, så kan lettere gå i uden man knækker blokkens monteringsøje til akslen.

Masser af fedt i hullet inden du prøver atmase akslen igennem er et must vil jeg tro.

profilbillede
  • #5   19. sep 2022 #4
    Det er altså klart bedre at varme blokken op ( og fryse akslen ).
    Alu udvider sig rigtigt meget, når temperaturen ændre sig.
    Det giver derfor meget mere spillerum.

• #6   19. sep 2022 Nu jeg tænker efter har jeg også slået rigtig rigtig hårdt på sådan en aksel for at få den ud.
    Uden blokken tog skade.
    Så lidt varme i blokkens øje sku den ku tage. Især hvis man så ikke behøver svinge hammeren så hårdt uden der sker det mindste smiley
    Har mere end 1 gang skåret centerstøttebenet af...

Det er noget af det første jeg gør når jeg får ny scooter. De sidste mange gange.
    Af med centerstøttestilladset.

Så har masser af erfaring med at fjerne det.
    Har bare aldrg prøvet at montere det haha.

Kommentér på:
Hovedstøttefod Jog R

Annonce