{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

HJJÆÆÆLP!- yamaha jog as køre underlig {{forumTopicSubject}}

Har virkerlig brug for hjælp min yamaha jog as kører underligt skal bruge lang tid på at tænde den nogle gange skal jeg tage luftfilter af og og holde for karburator ? fik jeg af vide af sælger men det virker, når jeg skruer op for tomgangen kan den godt stå i tomgang men den trækker rimlig groft uden jeg rør gas håndtaget, og når jeg kører og og giver slip på gassen trækker den i samme fart ? når jeg skruer ned for tomgangen kan den ikke stå i tomgang men den trækker overhovedet ikke nær så meget når jeg ikke giver gas. den har sygt optræk men dør lidt på topfarten? jeg har 72 dyse i og fik af vide den fik for lidt benzin og skulle have større dyse. så det prøvede jeg , jeg prøvede en 76 og en 78 men så skulle jeg hele tiden give gas og den kørte en (DEL) hurtigere . den fik dårligere optræk men træk til gengæld hele tiden.

please hjælp ! vil bare have den til at kunne stå i tomgang og at den skal kunne starte i første hug
please hjælp tak ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJJÆÆÆLP!- yamaha jog as køre underlig
  • #1   12. nov 2009 Tjek min annonce hvis du vil gi lidt penge for at få det lavet. smiley

• #2   12. nov 2009 Jeg har tilladt mig at rette lidt i dit indlæg, for det er ikke til at læse som det står:

""
    Har virkerlig brug for hjælp. Min yamaha jog as kører underligt.
    Skal bruge lang tid på at tænde den. Nogle gange skal jeg tage luftfilter af og og holde for karburator fik jeg af vide af sælger men det virker.

Når jeg skruer op for tomgangen kan den godt stå i tomgang, men den trækker rimlig groft uden jeg rør gas håndtaget.
    Når jeg kører og giver slip på gassen trækker den i samme fart?
    Når jeg skruer ned for tomgangen kan den ikke stå i tomgang, men den trækker overhovedet ikke nær så meget når jeg ikke giver gas.

Den har sygt optræk men dør lidt på topfarten?
    Jeg har 72 dyse i og fik af vide den fik for lidt benzin og skulle have større dyse, så det prøvede jeg . Jeg prøvede en 76 og en 78 men så skulle jeg hele tiden give gas og den kørte en (DEL) hurtigere. Den fik dårligere optræk men trak til gengæld hele tiden.

please hjælp ! vil bare have den til at kunne stå i tomgang og at den skal kunne starte i første hug
    please hjælp tak ! smiley
    ""

1. allerførst piller du tændrøret ud.
    kig godt på spidsen; er den kulsort og fedtet/våd, eller hvordan vil du beskrive det?

2. når du skal holde for karburatoren for at den kan starte, så vil jeg i første omgang mene luftskruen er justeret forkert.
    drej den i bund og derefter 1,5 omgang ud - det er grundindstillingen.
    prøv først om det gør så du kan få liv i den (i hvert fald nemmere end du beskriver nu).
    tomgangsskruen skal justeres til den kører med jævne omdrejninger.

3. samtidig skal du træde mange gange. det kan være membranens blade der ikke slutter tæt mod membranhuset.
    pil den ud og hold spidsen op mod skarpt lys og se om der slipper lys forbi bladene.

4. der er elchoker på sådan et jog-dyr.
    pil den af og mål fra plastickanten og ud til spidsen af "spydet".
    afstanden bør være 16-19 mm.
    sæt strøm på. 12 volt fra et scooterbatteri er fint - lige meget hvilke af ledningerne der sidder til plus og minus.
    lad den ligge med strøm på 4-5 minutter. spydet bør have bevæget sig ud til 22-25 mm.
    har den det, så er chokerfunktionen i orden.

4b. mål stømmen i stikket til chokeren som kommer fra ledningsnettet med en polsøger.
    scooteren skal være startet.
    lyser polsøgeren, så kommer der strøm fra ledningsnettet til elchokeren.

Prøv dette først og skriv her igen smiley

• #3   12. nov 2009 vil overvej det hvis du fortæller hvad det er ?

• #4   12. nov 2009 tussind tak for hjælpen onkelmorfar !
    det skal jeg prøve men ja mit tændrør er helt sort i spidsen
    smiley ?

• #5   12. nov 2009 ja, jeg har også værksted og kan lave alt - men jeg reklamerer ikke med det.

havde regnet med tændrøret var sort (alt for meget benzin - især i tomgang).
    prøv at følge de tips jeg har skrevet. det skulel ikke være så vanskeligt igen smiley

Kommentér på:
HJJÆÆÆLP!- yamaha jog as køre underlig

Annonce