1.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lasse H
Lasse H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Lyset virker ikke! Lyset virker ikke!

Hej Alle.

Jeg har et problem med lyset på min Passola. Hver gang jeg skifter pære i forlygten går der ikke ret lagt tid før først nærlyset går og derefter det lange lys. Jeg har målt og der er ca. 6 volt på i tomgang hvilket pæren også er til.(Den er 35W).

Mit baglys virker heller ikke, her er der kun 3V i tomgang og 5-6V når den får lidt gas.

Har i nogen forslag?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyset virker ikke!
  • #1   19. nov 2009 Sæt en krafigere pære i? (:

• #2   19. nov 2009 skift en Ohm smiley

• #3   19. nov 2009 Kontroller forbindelserne er rene ved fatningerne. Tjek at stelforbindelsesledningen ved batterikassen har ordentlig forbindelse.
    Træk evt. en ledning fra et sted på stellet til et sted på motorblokken.

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    nov 2009

#4   19. nov 2009 Der er slet ikke batteri i min Passola, det mangler og jeg er lidt i tvivl om hvad det skal bruges til. Det eneste der ikke virker ud over lyset er hornet, kan batteriet være til dette?

Det der undrer mig er at der er spænding på, og polerne er ikke iret, så der burde være forbindelse.

Hvis der skal trækkes en ledning fra stel til motorblok er det så ligegyldigt hvor på motorblokken den bliver fastgjort?

• #5   19. nov 2009 Vis du mangler et batteri, er det sku klart hvorfor pæren springer få et batteri smiley Men vis jeg var dig KØB en 25/25 watts istedet for 35/35 Fordi thansens 35 6v er LORT.

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    nov 2009

#6   19. nov 2009 Har batteriet noget at gøre med at pæren springer? og hvorfor?

Jeg har ikke så meget forstand på de elektriske ting nemlig:)

• #7   19. nov 2009 Din stator oplader batteriet konstant, og når batteri mangler, bliver din pære overbelastet smiley

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    nov 2009

#8   20. nov 2009 Okay.. var jeg ikke klar over.

Du ved ikke hvor man kan finde et diagram over hvordan batteriet skal installeres?

• #9   20. nov 2009 hmm, du skal da forhåbenlig ikke bruge et diagram til en palosa smiley Vis du ved hvor batteriet skal side, så er det bare med at komme en ny på, men jeg ikke sikker på der skal batteri på palosa.

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    nov 2009

#10   21. nov 2009 Jeg er også meget i tvivl om hvorfor der skal batteri på, men der er lavet plads til det, og kan se på de andre passolaer herinde at der er batteri i!

Det der undrer mig er at pæren futter af på trods af der er den spænding som der skal være! men som du skrev tidligere skal der måske en ohm-modstand på! Samtidig er det endnu mere underligt at baglyset ikke lyser når der er spænding på!

Må man egentlig køre med cykellygter på en knallert?:)

• #11   21. nov 2009 Batteriet virker som backup for bremselyset og hornet når knallerten ikke selv kan lave nok strøm. Dvs. ved tomgang/lav fart. Samtidig tager det også noget af strømmen/induktionen fra statoren, således der kommer mindre strøm ud til bl.a. lys.

Har du ellers tjekket det jeg skrev ovenfor? Stelforbindelsen er rigtig vigtig at den er iorden, så ikke der kommer peakspændinger, og pærerne springer deraf. Stelledningen er den sorte, som er spændt på siden af batterikassen på stellet, som beskrevet ovenfor. Rens den og om nødvendigt så montér en ekstra ledning fra motor til stel et vilkårligt sted.

• Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    nov 2009

#12   22. nov 2009 Okay..

Jeg må Thansen og købe et batteri og se om jeg kan få det installeret rigtigt! Der sad nemlig ikke noget i i forvejen, så har ikke lige noget at sammenligne med.

Der er ikke nogen som ligger inde med et diagram eller et billede af hvordan det er installeret på egen Passola.

Kommentér på:
Lyset virker ikke!

Annonce