270 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

lasse j
lasse j
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

4g, startproblemer... 4g, startproblemer...

Hey alle!

Jeg har en Yamaha FS1 4g, model DX fra 1979 med ny karburator fra thansen og en masse andre nye dele (så som udstødning styr m.v. men det er ikke så relevant) ...

Jeg har tjekket at tændrøret slår gnist og jeg holder også chokeren oppe netop når jeg prøver at starte, men den vil bare ikke igang.. Jeg kan heller ikke løbe den igang.

Hvad kan være galt? (er det karburatoren eller..?)
Og kan en 110* strålespids hjælpe hvis det er?

Mvh.
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4g, startproblemer...
  • #1   11. mar 2004 er dit tændrør vådt ?

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#3   11. mar 2004 Hmm, jeg har ikke lige tjekket, men ja, det kan faktisk godt være at det er en smule vådt; dog ikke meget vil jeg mene.

*150! Er det ikke meget stort? P.t. er alle dele på min 4g lovlige..?

Mvh.
    Lasse

• #4   11. mar 2004 der er sikkert noget bøvl i karburatoren det er jo en yamaha hehe smiley

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#5   11. mar 2004 Så strammer du den smiley ej, ved sq ikke hvad der er galt.. Den kører max godt når den endelig bliver startet (hvilket er mega svært, som det nok fremgår) ...

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#7   11. mar 2004 Så strammer du den smiley ej, ved sq ikke hvad der er galt.. Den kører max godt når den endelig bliver startet (hvilket er mega svært, som det nok fremgår) ...

• #8   11. mar 2004 HerjZa

Skal lige indskyde du skal ihvertfald ikke bruge en Dyse 150 ! Så går den helt galt til en standart opsætning !

Har du tjekket om der er kompression på cylindren, det gører du ved at sætte fingeren lidt ind i topstykket og kicke, den kan godt gi et lille "chock" men bare rolig slet ikke farligt eller alvorligt og tit mærker man det slet ikke såden. Men det du skal mærke efter er om der er kompression på cylindren (lufttryk)
    Hvis der ikke er det, kan det tyde på den er gal med cylindren! Skriv lige når du har prøvet det!
    MVH
    Thomas
    Scooter-Planet.dk

• #9   11. mar 2004 standart dyse er 110* - 120*, men hvis den kører max godt når den først er startet så er det nok ikke den.

• #10   11. mar 2004 Hvis den kan starte men bare er besværligt at starte, er det jo tydeligt kaburatoren som står forkert !

husk luftfilter og udstødning har meget at sige på 2 takter !

By the way, en stilling af kaburator og platiner vil hjælpe !

Holder på det er kaburatoren som står forkert !

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#11   11. mar 2004 Okay... Takker.. Vil lige prøve noget af det du/I snakker om og så vende tilbage.. Bare skriv hvis i kommer på flere gode råd.. smiley

Indtil videre..: Tak

Mvh.
    Lasse

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#12   12. mar 2004 Hej!

Nu har jeg tjekket at der er kompression på cylinderen.
    Så vidt jeg kan mærke er der ikke noget i vejen her.

Men kan platinerne (eller for den sags skyld karburator-indstillinger, når nu den kører meget godt når den først er igang..) have så meget at sige?

Mvh.
    Lasse

• lasse j
    lasse j Tilmeldt:
    feb 2004

#13   12. mar 2004 Og iøvrigt: Hvor sidder platinerne og hvordan stiller jeg dem? (jeg fatter hat, ved det).. Så bare skær det ud i pap..

• Stefan N
    Stefan N Tilmeldt:
    nov 2003

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 22
    #14   16. mar 2004 Hej lasse jegb har haft de samme problemmer som dig jeg prøvede også alt muligt så som det folk har sagt, men så fik jeg et lille fif at tage en boremaskine og sætte et topnøgle styk på og starte den på den måde efter det var der ingen problemmer.

• #15   16. mar 2004 Herj Stefan..

Hmm kan godt se lidt din teori, men tror sgu ikke det vil hjælpe.. !

Du mener han skal sætte den på svinghjulet med str. 17 og så drjer det jo cylindren op og ned..

• Stefan N
    Stefan N Tilmeldt:
    nov 2003

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 22
    #16   16. mar 2004 ja det er det jeg mener for det kan jo godt være at den skal have lidt hjælp, ellers prøv at hær lidt benzin ned der hvor tændrøret sidder og sæt tændrøret på igen og prøv så at kickstart den, det giver den også lidt hjælp til at starte men jeg ville anbefalde det med boremaskinen det hjælper sku altid.

• #17   16. mar 2004 Tror dog ikke det vil virke, men prøv da..

Det skal nok være en lufttryknøgle da der ikke er så mange str. "17 til boremaskiner, men ta en morakker (lufttryksnøgle) for guds skyld på fremaf løb ikke tilbage, så du lige skruer svinghjulet af, hæhæ smiley

God fornøjelse

MVH
    Thomas

Kommentér på:
4g, startproblemer...

Annonce