232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

jonas E
jonas E
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24

ingen rpm? hjælp ingen rpm? hjælp

hey
nu er det blevet vinter og min RMX vil ikke rigtig mere, jeg har fyldt rigeligt med kaburator sprit på men stadig kan den ikke rigtig køre, den tar ingen omdrejninger og kan ikke trække en skid, ville køre over en kantsten men måtte køre udenom fordi den ikke kunne trække over :S
hv ka der være galt, begrænsningen er taget og der er powerfilter på ellers original?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ingen rpm? hjælp
  • #1   3. jan 2005 Siden du har powerfilter på den, kan der måske være kommet vand i karboen.

• jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2004

#2   3. jan 2005 ja dety har jeg os tænkt over, men jeg har ladet den stå stille et kvarter og så prøve a ta en tur på den, men der var det samme problem, og vendet skulle gerne være forsvundet på det kvarter...
    men tak for rådet

• #3   3. jan 2005 ja eller sæt original på eller skift din stempelring ingen kompression = ingen træk!

• #4   3. jan 2005 Vandet forsvinder ikke ved bare at lade den stå stille. Karboen skal renses.
    Det kan som sagt også være manglende kompression, eller en tilsodet udstødning.

• #5   3. jan 2005 karbu skal skilles af og renses... så kører den nok igen...

• #6   3. jan 2005 dit kaburator sprit tager det vand der er i kaburatoren, men husk nu.. IKKE for meget af det lort.. havde en kammi, han smed en del på hans sfx, og den ville helst ikk starte.. ellers smid std luftfilter på..

• #7   3. jan 2005 nej... karbusprit tar ik vandet...

• #8   3. jan 2005 Karburatorsprit forhindrer kun karboen i at fryse til når man kører. Det fjerner ikke vand som allerede er i karboen.
    Son sagt skal man heller ikke bruge for meget af det, da det så også kan lukke for benzinen i karboen.

• #9   3. jan 2005 Prøv at skfte dit luftfilter! Hvis ik det virker, så rens kabu... Ermeget sikker på at det er det!

• jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2004

#10   3. jan 2005 hmm... efter hvad jeg ved så går en motor uden kompresion ud når den går fra meget gas til tomgang det ka os godt passe for jeg har behøvet at skrue tomgangen 1/8 ind men en motor uden kompresion vil jeg mene godt kan tage omdrejninger.. men hvordan skal men så rense sådan en karb. pille den af motoren skyde noget trykluft igennem og tøre den med varm luft, eller hva??

• #11   3. jan 2005 For at kontrollere din karbo, tager du den af motoren. Prøv at undgå at benzinen løber ud af den. Så skruer du bundkarret af den, og så kan du se om der er noget i benzinen som er i bundkarret. vandet ses som små "perler".
    Så skruer du samtlige dyser ud af den, og blæser det hele godt igennem. Så er det bare at samle den igen, og starte op.

• jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2004

#12   3. jan 2005 jeg har desvæære ikke det originale luftfilter, da det gik til og jeg satte et powerluftfilter på, men vil da prøve a få renset karburatoren.
    jeg har fyldt ca 1/4 liter karburator sprit på til en 7 liters tank
    og mange tak for rådende smiley

Kommentér på:
ingen rpm? hjælp

Annonce