19. sep 2007 Følger: 48 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 157 Svar: 925
rmx kører ikke? :(.. Hjælp mangler! rmx kører ikke? :(.. Hjælp mangler!
Hej drenge og de enkelte piger som nu er herinde.
Jeg har haft renoveret min rmx motor ved og skrifte krumtap, lejer, cylinder, stempel, pakninger osv.
MEN.. Den vil ikke altid starte og den vil slet ikke tage gas uden den går helt ud. Den er ikke indstillet i karburatoren sådan perfekt, men den er dyset med 92 og nålen står i 2. øverste hak. Den starter kun enkelte gange og den er når man har skubbet den rigtig længe, så kan den finde på lige og give lyd fra sig og er jeg heldig står den også i tomgang, men tænker jeg på og røre gassen går den ud igen og så kan jeg begynde forfra med og skubbe.
Jeg har skiftet tændrør og det fejler intet, den får benzin nu fordi jeg har skiftet karburator, men det har ikke rigtig hjulpet noget.
Tændrøret gnister meget jævnt og kraftigt, men nogle gange er gnisten svag og så kan den finde på og blive kraftig igen.
Der er overdrevet meget kompression på (i forhold til standard cylinder) og den er tæt over det hele.
Tændingen står også som den skal med stregern præcis udfor hinanden med der er dog lidt rust på platinerne, eller hvad de hedder, inde i svinghjulet og så spolerne på tændingen. Har det noget og sige?
Hvad pokker kan der være galt vil så gerne ud og køre på den igen?
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 21 Svar: 44
sep 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Scootere: 5 Emner: 157 Svar: 925
Der er intet batteri på en rmx?
rmx kører ikke? :(.. Hjælp mangler!