{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god måde at køre til på
  • #1   8. jan 2005 og det er tilkørsel af jerncylle vi snakker om

  • #2   8. jan 2005 jeg har en dyse #90...! er det nok...

  • #3   8. jan 2005 hmm... jeg kørte sku min til over noget mere tid! kørte 200 km før jeg gav fuld gas. jeg var heldig i starten at den kunne stå i tomgang perfekt fra start! smiley
    Derefter kørte jeg et par gange med variede hastigheder 1/3 - ½ gas. og så senere lidt hurtige, lidt hurtigere osv.
    og husk at tjekke tændrør, og giv den noget ekstra 2-taktsolie.


  • #4   8. jan 2005 jeg har haft den til at stå i tomgang i 30 min mindst... for der var nemlig nogle problemmer med at jeg havde vendt en pakning i karb'en forkert så en kun fik ½ benny....! så..!

  • #5   8. jan 2005 hmm...! men fede thansen har kun en 90 til min på lager... så skal jeg til at vente til på tirsdag før jeg kan få nogle nye... og jeg skal køre i skole på mandag...! så...! men har hørt fra mange andre sfx ejere at en 90 er fin...!

  • #6   8. jan 2005 nåå. men ok....! tak for hjælpen alle jer... det er sku de bedste svar jeg har fået med at køre tun til...! ;P

  • #7   9. jan 2005 Ja det er en nem, hurtig og ondsvag måde at tilkøre..
    men når du ikke har tålmodigheden så gør det da på den måde.. ellers find en rigtig måde at tilkøre...

    desuden er det ret dumt bare at hælde en masse olie i benzinen.. meget dumt Patrick P..
    i og med du siger det der, så vil alt sode godt til, den bliver ikke kølet ordenligt..
    og rent ud sagt vil den bare sætte sig.. samtidig glider lortet rundt i olie... nej! det lyder ikke til du har meget forstand på tilkørsel for at sige det lige ud...


  • #8   9. jan 2005 ahh jeppe... der skal sku olie i benzinen...! det siger alle..! og det stor på hver eneste side som man kan læse om tilkørsel af cylindere.. så nu må du da lige spænde dig sammen...!

  • #9   9. jan 2005 Ja hvis du er så skide klog hvorfor spørger du overhovedet så.. Det er sq da fordi der ikke er ret mange af de idioter der skriver om tilkørsel der fatter det..!
    Ja der skal olie i benzinen ved en ikke seperat olie blanding.

    men ikke når der er seperat olietank.. hvorfor fanden skulle man det?? så lad mig høre det..?
    det er for helvede benzinen der køler stempel og lejer og olien skal passe 100% og ikke bare proppe en masse i tanken..
    og du ved jo nok ikke mere end jeg gør vel..


  • #10   9. jan 2005 Det er desuden en af de værste tilkørselsmetoder jeg nogensinde har hørt om..
    så ville jeg hellere undvære at tilkøre.. det har motoren i det mindste bedre af..


  • #11   9. jan 2005 og så kan du jo ikke regne med de andres erfaringer..
    fuldstændig andre opsætninger med nogle der måske har alt for lille dyse i osv..


  • #12   9. jan 2005 ja altså med de gamle "maskiner" du kører med kan jeg godt forstå du ikk vil køre...!
    og måske der skal olie i benzinen fordi at der skal mere olie il efter som stemplet får strammere i starten, så for at det ikk sætter sig...!


  • #13   9. jan 2005 og en anden ting... ja det er en temlig dårlig måde at køre til på hvis man gør som der bliver sagt på stalkerzone, tror du ikk jeg ved det...! self skal man ikk bare hive i øret som der bliver sagt....!

  • #14   9. jan 2005 jamen det er en dum måde at tilkøre.
    jeg har da også scooter, crosser og sån og jeg ved meget mere end dig om det..

    der er desuden mere maskine i nogle af dem jeg har end du nogensinde får..

    ved du overhovedet hvad der sker under tilkørsel.. jeg tror knap nok du kan forklare 2-takts systemet ordenligt..


    hvad mener du med:
    ja det er en temlig dårlig måde at køre til på hvis man gør som der bliver sagt på stalkerzone, tror du ikk jeg ved det...!


  • #15   9. jan 2005 hva jeg mener med det er at når et stempel ig cylinder bliver varmt udvider det sig, og hvis det bliver for hurtigt varmt risikerer man at stemplet sætter sig...!

    og jeg kan så fortælle dig at 2takts system er den "rytme"
    motoren går med, og fordi den har 2takt forbrænding..
    og hvis man har en forkert dyse, risikerer man at motoren 4takter, og derved står od sprutter og hoster.....! vel og mærke hvis det er en 2takts motor...!


  • #16   9. jan 2005 ja men hvorfor hælde extra olie i ?

  • #17   9. jan 2005 for at det smører bedre.... det er self kun den første tank....! så gider jeg da ikk det mere...! og så fordi atjeg ikk har fået købt noget ordenligt olie..! derfor...!
    og puttede kun 2 lågfulde i...! såå... ser ikk et problem der..!


  • #18   9. jan 2005 Nej okay.. men det er trods alt benzinen der køler og olie der smører. der skal ikke smøres meget mere.. men køles godt... derfor..

  • #19   9. jan 2005 jaa... det er jeg klar over... man kan vel betegne det som, at oliere et stykke træ...! metal har os godt af at suge olie, så holder det os længere...!

  • #20   10. jan 2005 ja men jeg mener ikke at der skal ændres på olie tilførsel og det holder jeg fast i... kommer selvf an på opsætning.. så kan man måske meget lidt..

Kommentér på:
god måde at køre til på

Annonce