515 visninger
|
Oprettet:
*Team Bonderøv* martin j
Tilmeldt:
27. okt 2008 Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
Tilmeldt:
27. okt 2008 Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
hjælp ang dyse {{forumTopicSubject}}
hvad gør jeg når der fks er 92 dyse i nu og tændrøret er cocio brun i bunden men grådt oppe for oven så hvis jeg sætter 95 i så får den for meget og hakkerv ved ikke om man kan få en 93
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 9.290
okt 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
okt 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Hovedysen er til fuld gas.
Nålen er til mellemgas.
Din dyse er rigtig.
Prøv med et varmere tændrør.
okt 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 33 Svar: 586
luftskruen bestemmer hele tiden hvor meget luft motoren skal have, da den lukker mere eller mindre luft ind afhængigt af om du skruer den ud eller ind.
hoveddysen bestemmer de sidste 2/3 dele gas, imens tomgangsdysen bestemmer den første 1/3 del gas.
Nålen er med til at bestemme hvor meget benzin motoren får, og den indstiller man i et af hakkene (typisk 4-5 hak) efter hvor knallerten har den bedste trækkraft.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Se størrelsen på luftskruehullet og de så om den lille smule har noget som helst at sige ved halv gas.
Regn arealet ud på karburatoren og arealet på luftskruehullet.
Den har ingenting at sige ved fuld gas.
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 9.290
Tomgangsdysen er lidt det samme, nålen styrer mellemgas og dysen styrer bundgas - du kan faktisk godt køre uden dyse (:
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Dyserne bruges til fin indstilling.
Derudover kan du selv rive dyserne op hvis det skal være mere præcist.
Nålen har betydning for tomgangen men skal ikke ændres med hensyn til tomgangen.
Den er som du selv siger til mellemgas.
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 9.290
Du bruger tomgangsskruen til at indstille tomgangen med - og hoveddyserne bruges til indstilling af fuld gas.
http://www.stalkerzone.dk/forum/about10601.html
Evt. læs der.
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 33 Svar: 586
- arealet på hullet i luftskruen og kaburatoren har ingenting med hinanden at gøre. og hvis endelig det havde, hvad er det så for et areal du snakker om i kaburatoren?
- og jo, luftskruen har noget at sige ved fuld gas!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Tomgangsskruen bruges til at løfte gad spjældet med....!!!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Luftskruen er til tomgang og intet andet.
Det er på biler, at blandingsskruen har noget at sige på hele gasspektret.
Jeg tror at vi skal lave et nyt emne og fortsætte der.
okt 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Scootere: 20 Emner: 84 Svar: 217
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det må være et passende sted at samle alt det vi tilsammen ved om karburatore i alle modeller og typer.
Bare søg på karburator.
Alle godkendes.
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 111 Scootere: 4 Emner: 30 Svar: 9.290
Tomgangsskruen og tomgansdysen har INTET med hinanden at gøre. Skruen løfter bare spjældet lidt, hvis du skruer den ind, og derved får motoren mere brændstof at leve af.
Tommy
Luftskruen bruges til at få den helt rigtige forbrænding fra nul gas og til når du giver fuld gas. Lige i det motoren tager omdrejninger, der styrer luftskruen noget.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er ikke en bil vi snakker om.
Det er en luftskrue og ikke en blandigsskrue.
Du har et areal på over 3cm2 ved fuld gas. Hvad betyder det så om du skruer lidt på en et areal der er på tykkelse med en tændstik?
Absolut ingenting.
hjælp ang dyse