1.641 visninger
|
Oprettet:
YAMAHA FS1 4G forgaffel på 2G? {{forumTopicSubject}}
Heey SG!
Er det muligt at smide en Yamaha FS1 4 Gear forgaffel på en FS1 2 Gear?
Bare en tilfældig årgang altså? Så længe det ikke er en DX'er?
Og hvad med fælge osv?
Vil nemlig gerne renovere en FS1'er, og smide en 50cc 4 takts motor på, grundet økonomi og forbrug? Men er sådan noget svært at tilpasse?
Og så vil jeg bare høre hvorfor en masse af de dele, som er under en FS1 4 gear ikke er under en FS1 2Gear?
Og sidste spørgsmål er: Hvor meget koster det ca. at få sådan en komplet lakering af stel, tank osv osv? bare et gæt? Gider ikke at lave det selv!
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
nov 2009
Følger: 79 Følgere: 69 Scootere: 2 Emner: 127 Svar: 818
Men du burde nok til at læse emnet! FORGAFFEL
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
Du skyder dig selv i foden med din seneste kommentar, for da du skriver økonomi og forbrug, må det betyde du skal bruge den til hverdagskørsel, ergo den bliver ulovlig. Og desuden tror jeg at jeg kører lige så langt på min std FS1 som du kommer til at køre med en 4 takts kina motor.
og jeg kan sku ikke se hvorfor det at jeg går på CELF har med at jeg siger at du aldrig får en lovlig knallert at gøre.
nov 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Scootere: 8 Emner: 35 Svar: 250
nov 2009
Følger: 79 Følgere: 69 Scootere: 2 Emner: 127 Svar: 818
Det kan godt være at du vil have det til at lyde som min fejl, men har der NOGEN steder i teksten stået at den skulle være lovlig? Hvis jeg har skrevet det, var det en fejl, og det beklager jeg så..
Det du citere fra mig er sådan set bare mit spørgsmål ang. tilpasning, da jeg ved at motoren ikke passer ligeover!
Men jeg har rodet med motore siden jeg var 12, dog aldrig med scootere og knallerter, derimod med ordentlige crossere!
Jeg siger bare at jeg ikke håber at du tager det grundforløb, for at finde ud af at det faktisk er ulovligt at lave konstruktive ændringer!
Men hvor langt kan du da køre med din FS1 så?
Anders K:
lækkert!
tak for et reelt svar!
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
Men forstår ikke hvorfor det med at jeg tager grundforløb som mekaniker overhovedet kommer sagen ved? Hvorfor skulle jeg tage et grundforløb som mekaniker for at få, reglerne om 30 knallerter af vide??? Og det er også diskutionen uvedkommende at du har rodet med crossere siden du var 12.
Om du har rodet med motoroer siden du kom ud af din mors mave, eller lige er begyndt, betyder nødvendighvis ikke at du har forstand på regler omkring ombygning af stel og ombytning af motorer. Og ud fra din måde at skrive dit spørgsmål til det med stellet på, så fik jeg den antydning af at du ikke var sikker på reglerne.
Men for at svare på dit spørgsmål omkring det med KM/L så er det omkring 30-35 km. og kører 40 kmt med et rigtig godt træk.
nov 2009
Følger: 79 Følgere: 69 Scootere: 2 Emner: 127 Svar: 818
Og det med grundforløbet var vidst bare noget jeg sagde, for at kunne sige et eller andet provokerende, og som du siger, så kommer det egentlig ikke sagen ved!
Men jeg kan godt se at 30-35 km/l faktisk er ret godt, og til meget kraftig overvejelse! Men hvor kraftig er koblingen på sådan en? Og hvad med lyden? hvad lyder den mest som? Senda eller Maxi (fed eller fesen) ?
Nogle siger at de kan gå på baghjul nemlig, og der har jeg altså altid sagt at det ikke kunne passe, men hvad er sandheden egentlig? xD (ved godt at den ikke ryger bagover af sig selv, men altså.. :P) men jeg tror at jeg har set din før, hvis den er sort?
Undskyld de grove beskeder!
//Noel
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
Og det var også det jeg havde på fornemmelsen med, det med grundforløbet
Altså den originale kobling er ikke særlig kraftig, den har det med at fedte ret meget. Og problemet med FS1 koblingen er at koblingssneglen SKAL være original for at den virker optimalt(i forhold til thansen)
For thansen sneglen bliver bare revet over når du tager koblingen xD Jeg har dog forbedret min kobling med en ekstra koblingsplade(kan ikke rigtig forklare hvordan uden billeder) og det giver en helt anden koblingsoplevelse
Men har ikke oplevet at de går på baghjul af sig selv, eller kan hives til at gå på baghjul, i std. tilstand. måske hvis du hopper ned på bagenden af sædet og virkelig anstrenger dig for at få den på baghjul. Så tror du skal tune den først.
Men den har en dyb lyd ligesom når du har tragte på karburatoren(har mikuni karburatoren egentlig også) da karburatoren jo bare er monteret frit under karburator skjoldet og det giver en dybere lyd en hvis der var monteret luftfilter direkte på. Men den er hverken i nærheden af en crosser, eller en maxi, det kommer jo også an på om du kører med en opsætning som er højt gearet eller du lader den skrige i omdrejningerne.
Den her lyder meget som min FS1 http://www.youtube.com/watch?v=jalOwQZ3wqU&feature=related Det her er så en 2 gear men det er jo samme cylinder og udstødning.
Der kan dog være en pivende lyd fra primærhjulet, hvis det er slidt i tænderne, når du trækker op til topfart, men den forsvinder i sig selv når du kører.
Min er rød, og den er ret grim, men den kører mekanisk som den skal xD (Stavefejl er rigtig meget gratis xD)
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Scootere: 2 Emner: 107 Svar: 1.229
YAMAHA FS1 4G forgaffel på 2G?